Авіація може стати драйвером економіки: нардеп Веніславський про перспективи галузі після ухвалення Defence City

Проєкт закону про Defence City враховує інтереси авіаційних виробників після процедури удосконалення. Наступним кроком має стати відновлення галузевих податкових преференцій та державних гарантій для літакобудування.

Авіація може стати драйвером економіки: нардеп Веніславський про перспективи галузі після ухвалення Defence City

Після внесення змін проєкт закону про Defence City враховує інтереси вітчизняних авіабудівних компаній, а подальші дії мають спрямовуватись на відновлення податкових пільг і гарантій для аерокосмічної індустрії. Таку позицію висловив Федір Веніславський, голова підкомітету з держбезпеки, оборони та оборонних інновацій парламентського Комітету з питань нацбезпеки, у коментарі для УНН.

Деталі

Народний депутат зазначив, що первинна версія законопроєктів про Defence City, прийнятих у першому читанні, практично не враховувала запити авіаційної індустрії. Проте внаслідок дискусій у фінансовому комітеті та аналізу внесених правок вдалося досягти згоди.

Defence City – базова умова для стабілізації. Цей механізм орієнтований на виробників озброєння. Водночас більшість авіапідприємств, пов’язаних із сферою безпеки, отримають доступ до режиму Defence City. Винятки існують, але основна маса – включена. Ключові ініціативи для підтримки авіавиробників були враховані завдяки поправці комітету

– заявив Федір Веніславський.

Парламентарій акцентував, що документ закладає основи для реінвестування у виробничі потужності, захист підприємств від несанкціонованого доступу до конфіденційних даних. Це є суттєвим досягненням у контексті безпеки й розвитку індустрії.

Депутат також наголосив на необхідності повернення пільг для авіаційної сфери, які припинили дію з першого січня 2025 року.

Авіабудування може стати стимулом для української економіки через технологічний експорт та формування іміджу країни. Це галузь із переважно високотехнологічними підприємствами, що випускають конкурентоспроможну продукцію

– додав Федір Веніславський.

Політик зазначив, що питання податкових преференцій для промислових галузей, зокрема авіації, обговорюють на державному та місцевому рівнях через їхній вплив на землекористування. Оптимальні рішення мають балансувати інтереси держави, громад і галузі для розвитку українського авіапрому.

Тактико-технічні параметри багатьох українських літаків вищі за зарубіжні аналоги. Підтримка цих підприємств може стати потужним чинником економічного зростання

– резюмував Федір Веніславський.

Нагадаємо

За даними Аерокосмічної асоціації, літакобудування – стратегічна галузь, що забезпечує оборону, займає понад 40 тисяч працівників і стимулює суміжні індустрії.

Президент Асоціації Віктор Попов повідомив, що податкові пільги у 2017-2023 роках дозволили мобілізувати 9,3 млрд грн, тоді як держава отримала 22,9 млрд грн податків. Ефективність стимулів становила 1:2,5 – кожна гривня пільг приносила 2,5 гривні доходу.

Після скасування підтримки з 1 січня 2025 року підприємства працюють на межі можливостей, виконуючи оборонні завдання. Пошук нових механізмів підтримки лишається пріоритетним.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *