Багато батьків щовечора перетворюються на репетиторів, виконуючи шкільні завдання замість своєї дитини.
Ця звичка не тільки виснажує сили дорослих, а й заважає розвитку самостійності та відповідальності у школяра.
Психологи рекомендують змістити фокус із контролю результату на підтримку процесу організації. Дорослий допоможе скласти план виконання уроків, визначити послідовність предметів і відвести тимчасові рамки кожному за.

Важливо створити стабільний ритуал, при якому дитина сідає за уроки одночасно після відпочинку. Батькові варто бути поблизу, займаючись своїми справами, і бути доступним для консультацій, але не для прямої участі, повідомляє кореспондент Белновости.
Коли дитина ставить запитання, не варто одразу давати правильну відповідь, краще направити її до джерела інформації — підручника чи конспекту.
Можна ставити запитання: «Що саме тобі незрозуміло в цьому завданні?» або «Яку тему ви проходили з цього предмета?». Це вчить аналізувати проблему та шукати шляхи її вирішення, а не сподіватися на підказку.
Якщо робота виконана з помилками, необхідно дати можливість самостійно знайти та виправити їх, не акцентуючи увагу на невдачі.
Слід поступово збільшувати зону відповідальності дитини, передаючи їй право вибору часу та порядку виконання завдань.
Батьківський невроз через оцінки лише посилює тривогу і формує у дитини почуття, що вона вчиться для мами чи тата. Довіра та спокійна підтримка мотивують краще, ніж постійний контроль та тиск.
Читайте також
- Дитячий сон: чому не можна залишати нічник увімкненим після певної години
- Школярі побили дівчинку за порушення правил гри: як розважається молодь – розповіли в УВС