Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають “числа в кольорі”, “кольоровими паличками”, “кольоровими числами”, “кольоровими лінієчками”. Ці кольорові палички не тільки сподобаються малюкам, а й допоможуть швидше розібратися у числах і математичних діях. Корисні вони будуть і для дітей перших класів.
Бельгійський вчитель початкової школи Джордж Кюїзенер (1891-1976) розробив універсальний дидактичний матеріал для розвитку у дітей математичних здібностей. У 1952 році він опублікував книгу "Числа і кольори", присвячену своєму навчальному посібнику.
Палички Кюїзенера, в основному, призначені для занять з дітьми від 1 року до 7 років.
На початковому етапі занять палички Кюїзенера використовуються як ігровий матеріал. Діти грають з ними, як зі звичайними кубиками, паличками, конструктором, по ходу ігор та занять, знайомлячись з кольорами, розмірами і формами.
На другому етапі палички вже виступають як посібник для маленьких математиків. І тут діти вчаться осягати закони загадкового світу чисел і інших математичних понять.
Обов’язково враховуйте вік дитини і рівень його здібностей. Не варто відразу навантажувати дитину непосильними питаннями і завданнями. Спочатку познайомтеся з кольорами.
На першому занятті попросіть малюка показати вам по черзі червону, синю, жовту, білу, чорну, помаранчеву, блакитну, рожеву палички.
- Попросіть дитину взяти в руку стільки паличок, скільки вона зможе. Які кольори вона взяла? А яка паличка найдовша?
- Нехай покаже вам паличку, щоб вона була і не червона, і не чорна.
- Попросіть вибрати дві палички однакового кольору. Якої вони довжини?
- Яка з паличок коротша – червона або синя? Чорна або фіолетова?
- Попросіть скласти драбинку з помаранчевої, бордової і фіолетової. Нехай тепер малюк знайде серед них місце для синьої і чорної.
- Підніміться по сходах, називаючи кольори сходинок через одну, а спускаючись, назвіть кольори кожної сходинки.
- Спробуйте скласти всю драбинку, починаючи від білої палички і закінчуючи помаранчевою. Гра «Назви число – знайди паличку». Ведучий називає число, дитина знаходить відповідну паличку. Потім ведучий показує паличку, і вже малюк називає число, яке вона позначає (наприклад: біла – 1, рожева – 2, блакитна – 3, червона – 4 і так далі). Спочатку числа називаються і палички показуються по порядку, а потім в хаотичному порядку.
- З яких однакових паличок можна скласти синю, помаранчеву або будь-яку іншу паличку?
- З яких трьох однакових паличок можна скласти фіолетову?
- Скільки вкладеться в доріжці (довжиною 10 см) білих (рожевих, жовтих, оранжевих) паличок?
- А тепер нехай малюк виміряє за допомогою помаранчевих паличок довжину і ширину столу, довжину олівця різними або однаковими паличками.
Источник: www.rivne1.tv