Кольорові палички Кюїзенера: як легко навчити дитину рахувати?

Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають “числа в кольорі”, “кольоровими паличками”, “кольоровими числами”, “кольоровими лінієчками”. Ці кольорові палички не тільки сподобаються малюкам, а й допоможуть швидше розібратися у числах і математичних діях. Корисні вони будуть і для дітей перших класів.

Бельгійський вчитель початкової школи Джордж Кюїзенер (1891-1976) розробив універсальний дидактичний матеріал для розвитку у дітей математичних здібностей. У 1952 році він опублікував книгу "Числа і кольори", присвячену своєму навчальному посібнику.

Палички Кюїзенера, в основному, призначені для занять з дітьми від 1 року до 7 років.

На початковому етапі занять палички Кюїзенера використовуються як ігровий матеріал. Діти грають з ними, як зі звичайними кубиками, паличками, конструктором, по ходу ігор та занять, знайомлячись з кольорами, розмірами і формами.

На другому етапі палички вже виступають як посібник для маленьких математиків. І тут діти вчаться осягати закони загадкового світу чисел і інших математичних понять.

Обов’язково враховуйте вік дитини і рівень його здібностей. Не варто відразу навантажувати дитину непосильними питаннями і завданнями. Спочатку познайомтеся з кольорами.

На першому занятті попросіть малюка показати вам по черзі червону, синю, жовту, білу, чорну, помаранчеву, блакитну, рожеву палички.

  • Попросіть дитину взяти в руку стільки паличок, скільки вона зможе. Які кольори вона взяла? А яка паличка найдовша?
  • Нехай покаже вам паличку, щоб вона була і не червона, і не чорна.
  • Попросіть вибрати дві палички однакового кольору. Якої вони довжини?
  • Яка з паличок коротша – червона або синя? Чорна або фіолетова?
  • Попросіть скласти драбинку з помаранчевої, бордової і фіолетової. Нехай тепер малюк знайде серед них місце для синьої і чорної.
  • Підніміться по сходах, називаючи кольори сходинок через одну, а спускаючись, назвіть кольори кожної сходинки.
  • Спробуйте скласти всю драбинку, починаючи від білої палички і закінчуючи помаранчевою. Гра «Назви число – знайди паличку». Ведучий називає число, дитина знаходить відповідну паличку. Потім ведучий показує паличку, і вже малюк називає число, яке вона позначає (наприклад: біла – 1, рожева – 2, блакитна – 3, червона – 4 і так далі). Спочатку числа називаються і палички показуються по порядку, а потім в хаотичному порядку.
  • З яких однакових паличок можна скласти синю, помаранчеву або будь-яку іншу паличку?
  • З яких трьох однакових паличок можна скласти фіолетову?
  • Скільки вкладеться в доріжці (довжиною 10 см) білих (рожевих, жовтих, оранжевих) паличок?
  • А тепер нехай малюк виміряє за допомогою помаранчевих паличок довжину і ширину столу, довжину олівця різними або однаковими паличками.

Источник: www.rivne1.tv

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *