Іноземні війська в Україні: експерт пояснив, що стоїть за цією дискусією

Іноземні війська в Україні: експерт пояснив, що стоїть за цією дискусією

Політолог Тарас Семенюк пояснив правові та політичні аспекти можливого введення іноземних військ в Україну. Експерт розповів про процедуру допуску військ та потенційні наслідки такого рішення для міжнародної безпеки.

Питання відправки іноземних військ в Україну продовжує викликати обговорення на міжнародному рівні. Наприклад, у газеті Le Monde повідомили, що після візиту прем’єр-міністра Великої Британії Кіра Стармера до Франції обидві країни знову повернулись до згаданої теми. Але міністр закордонних справ Великої Британії Девід Ламмі відкинув цю ідею. Водночас тема періодично постає в політичних дискусіях, особливо в контексті можливої загрози безпеці країн НАТО.

Політолог Тарас Семенюк у коментарі УНН пояснив, які політичні та правові аспекти стосуються такого рішення, а також як воно могло б вплинути на баланс сил на фронті.

Експерт пояснив, що допуск іноземних бойових частин на територію України регулюється законодавством і вимагає рішення Верховної Ради.

“Тут не йдеться про інструкторів чи фахівців, а саме про бойові підрозділи. Для цього потрібен дозвіл Верховної Ради України. Зокрема, має бути рішення про допуск іноземних військ на територію України. Такі випадки вже траплялися, наприклад, під час спільних навчань із країнами НАТО або коли в українські порти заходили кораблі Альянсу”, – відповів експерт.

Щодо бойових частин, які могли б безпосередньо брати участь у війні, то, за словами експерта, публічно це ніхто підтверджувати не буде. Такі рішення, навіть якщо вони розглядаються, не виносяться на публічне обговорення. Це питання, яке вирішується виключно на рівні військово-політичного керівництва.

Політолог також відповів, чому час від часу обговорюється питання відправки військ.

“Залежить від того, хто і з якою метою піднімає цю тему. Наприклад, раніше говорили, що війська НАТО можуть бути відправлені в Україну, якщо росія почне стрімко просуватися територією, створюючи загрозу для НАТО. Тоді, можливо, вони розглянуть таку ідею. Але навіть у такій ситуації рішення має ухвалити парламент країни-члена НАТО. Це не є простий процес. Це не одна людина вирішила і відправила. Наразі мова щодо відправки іноземних військ не йде”, – зауважив експерт

За його словами, для України отримати дозвіл на присутність іноземних військ було б не так складно, але для країн НАТО це політично чутлива тема, особливо через можливу опозицію в їхніх парламентах.

“Можливо, росія робитиме все, щоб використати цю ситуацію не лише проти нашої країни, а й проти наших партнерів. Тому наразі це лише чутки та неперевірена інформація”, — додав Семенюк.

Він також пояснив, що наслідки такого рішення зараз важко передбачити, оскільки у війні ситуація змінюється дуже швидко.

“Наприклад, участь іноземних військ могла б призвести до масштабної ескалації, фактично до Третьої світової війни, коли у конфлікт долучаються інші країни. Якщо говорити про участь військ Північної Кореї на боці росії, то це один формат. росіяни можуть стверджувати: “У вас теж є Інтернаціональний легіон”. Але слід чітко розрізняти іноземний легіон, який є окремою бойовою одиницею, від регулярних військ іншої держави. На регулярні війська іншої держави дає дозвіл парламент цієї країни. Так працює демократія. Один лідер не може цього вирішити”, – зауважив Семенюк.

Тому зараз, на думку експерта, навіть для таких лідерів, як Макрон чи прем’єр-міністр Великої Британії, ця тема є непопулярною. Її одразу критикуватимуть, і ніхто на такий крок зараз не піде.

Експерт також пояснив, чи могли б війська іншої країни вплинути на баланс сил на фронті.

“Потенційно це може вплинути, але все залежить від кількості цих військ, їхнього складу та способу їхнього застосування. Вплив можливий, але це прораховується в межах так званого стратегічного планування. Тут потрібно аналізувати й висловлюватися дуже обережно. Наприклад, наявність приблизно 200 літаків F-16 із близько 500 пілотами та відповідними ракетами, очевидно, може змінити певний баланс сил”, – відповів Семенюк.

Ризики та наслідки відмови від прямої військової підтримки України

Відмова від присутності військ пояснюється намаганням уникнути прямої конфронтації з росією, яка може ескалувати до глобального конфлікту. Тобто перевага надається “непрямій участі”, яка передбачає підтримку нашої країни озброєнням, фінансуванням, санкціями, але без втягування НАТО у відкритий збройний конфлікт.

До яких наслідків може призвести така позиція:

– Україна залишається залежною від поставок зброї та тренувань, але ці заходи мають свої межі в ефективності проти великих військових ресурсів армії рф.

– У випадку швидкого просування російських військ через відсутність прямої протидії підвищуються ризики для безпеки інших країн.

– Українська сторона може почати вимагати більшого постачання сучасного озброєння, включаючи ракети далекої дії або авіацію, що може збільшити витрати країн-партнерів.

– Якщо війна перетвориться на затяжний конфлікт без чітких військових рішень, це може послабити здатність НАТО оперативно реагувати на інші кризи та зменшити його репутацію як потужного альянсу.

– Відсутність західних військових в Україні може спровокувати інші держави, такі як Іран та КНДР, на більш активну підтримку росії, що ускладнить ситуацію на полі бою.

Відправка іноземних військ до України чи збільшення військової допомоги з боку західних країн залишаються складними та багатогранними питаннями. Хоча допомога є важливою для зміцнення обороноздатності України, це рішення тягне за собою низку ризиків — від ескалації конфлікту до економічних та моральних наслідків для країн, що надають підтримку. Політичні лідери та міжнародна спільнота повинні знайти баланс між забезпеченням безпеки України та збереженням стабільності на світовій арені, розуміючи важливість як військової, так і дипломатичної підтримки.

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *