Семен Кривонос навів аргументи, чому затягування процесу ухвалення законопроєкту на кілька днів чи тижнів є неприйнятним.
Законопроєкт №13531, який відновить незалежність НАБУ та САП важливо ухвалити у першому читанні та в цілому, інакше існує низка ризиків, зазначив директор Національного антикорупційного бюро Семен Кривонос в інтерв’ю “Суспільне”. Водночас він зазначив, що Бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура теж працювали над новим документом.
Кривонос підкреслив, що необхідно, щоб законопроєкт був ухвалений у четвер одразу в першому читанні та в цілому, а також переданий на підпис президенту без затримок. Затягування процесу, проведення двох читань можуть призвести до ризику внесення правок, блокування чи затягування розгляду. Протягом періоду між голосуванням за відомий законопроєкт [№12414] і його підписанням та публікацією президентом, існує загроза ініціювання Генеральним прокурором перевірок наших справ. На даний момент ми не можемо просуватися в важливих резонансних справах, оскільки керівник САП фактично втратив свої процесуальні повноваження.
На його думку, якщо виникає потреба зафіксувати факт хабарництва або незаконних дій з боку високопосадовця, керівник САП не має права формувати групу прокурорів і ставити себе на чолі цієї групи, щоб забезпечити збереження інформації в цьому випадку.
Єдина особа, якій керівник САП має змогу оголосити підозру, це голова сільської ради або депутат на місцевому рівні.
Семен Кривонос підкреслив, що новий законопроєкт дозволить вирішити існуючі проблеми і відновити стан справ, який існував до прийняття закону №12414.
“Детективи НАБУ й прокурори САП брали безпосередню участь у роботі над цим законопроєктом. Він повністю відновлює процесуальну незалежність Національного антикорупційного бюро і Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Якщо зараз ця незалежність фактично знищена — законопроєкт у разі його голосування в четвер повертає все, як було. Він надає нам повні гарантії незалежності [та можливість] рухатися в кримінальних провадженнях”, – додав Кривонос.
Нагадаємо, 22 липня Верховна Рада ухвалила законопроєкт №12414, що вніс значні зміни до Кримінального процесуального кодексу, фактично позбавивши незалежності Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру та Національне антикорупційне бюро України. За цей закон проголосували 263 народні депутати. У ряді українських міст, включаючи Київ, розпочалися масові акції протесту проти нововведень щодо НАБУ та САП.
Після завершення протестних акцій президент Зеленський оголосив про підготовку нового законопроєкту, спрямованого на “забезпечення істотного зміцнення системи правопорядку в Україні, незалежність антикорупційних інституцій, а також надійний захист правопорядку від будь-якого втручання чи впливу з боку Росії”. Цю ініціативу позитивно оцінили в Європейському Союзі.
Одночасно, керівник кримінальної практики Адвокатського об’єднання AZONES, Микола Мягков, у своєму коментарі для ZN.UA зазначив, що між прийнятим законом №12414, який позбавляє незалежності НАБУ та САП, і ухваленням президентського закону №13533 існує прогалина, яка може бути використана топ-корупціонерами за участю генпрокурора.
Чому саме тепер Банкова злетіла з котушок? У чому силовики Зеленського звинуватили НАБУ й САП, щоб прикрити політичну операцію ліквідації незалежності антикорблоку? Як ручний парламент реалізував сценарій влади, який давно розроблявся на Банковій? Відповіді у статті “Облава на НАБУ й САП. Президент Зеленський за крок до авторитаризму” дає редактор відділу внутрішньої політики Інна Ведернікова.
Источник: www.stolychno.news