Тривалий період навчання школярів в умовах порушеного освітнього процесу через пандемію COVID-19 і війну призвів до значних освітніх втрат та поглибив уже наявні освітні розриви в Україні.
На цьому наголошують у Комітеті ВР з питань освіти, науки та інновацій за підсумками обговорення питання освітніх втрат на рівні загальної середньої освіти.
Зокрема представники Сектору освіти Світового банку зазначають, що через пандемію та війну освітні втрати в Україні можуть становити понад один рік.
Також у профільному комітеті зазначають, що нині суттєві освітні втрати й освітні розриви мають різні категорії здобувачів загальної середньої освіти України.
Окрім того, освітні втрати й освітні розриви мають кумулятивний ефект, тобто тенденцію до накопичення й поглиблення, у разі відсутності вчасних і ефективних заходів із їх виявлення та подолання (надолуження прогалин).
«На сьогодні держава не володіє повною та достовірною інформацією щодо реального впливу як карантину, спричиненого пандемією, так і війни в Україні на рівень досягнення українськими школярами результатів навчання, визначених державними стандартами загальної середньої освіти», – зазначають члени освітнього комітету ВР.
У комітеті підкреслюють, що в Україні наразі відсутні усталені процедури для дослідження рівня освітніх втрат і освітніх розривів на рівні загальної середньої освіти, а також не розроблено механізмів їх подолання. Через це держава не може приймати адекватних рішень у галузі освіти для компенсації та надолуження втраченого / недоотриманого.
Враховуючи актуальність проблематики у комітеті наголосили на необхідності проведення комітетських слухань, під час яких буде розглянуто питання формування цілісної державної політики щодо вимірювання освітніх втрат і освітніх розривів, які є наслідком пандемії COVID-19 та війни в Україні.
Слухання відбудуться 11 травня 2023 року у Комітеті Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Як відомо, Міністерство освіти проведе загальнодержавне моніторингове дослідження якості освіти у школах в умовах воєнного стану.
У дослідженні візьмуть участь учні шкіл 6 та 8 класів.
Метою проведення моніторингу є дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти з української мови та математики.
Источник: osvita.ua