Ситуація зі шкільними підручниками залишається проблемною через застарілі стандарти, низьку якість друку та затримки з доставкою. Особливо гостро стоїть питання забезпечення навчальними матеріалами дітей з особливими освітніми потребами.
Про це заявив голова парламентського комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак в інтерв’ю Укрінформу.
За його словами, ситуація із забезпеченням школярів підручниками залишається складною, хоча не критичною, адже кількості книг має вистачати, «але головне питання – вчасна доставка та якість самих матеріалів. Саме на ці аспекти неодноразово звертав увагу наш комітет».
«Минають роки, а підручники зовні майже не змінюються. Вони виглядають застаріло, друкуються на неякісному папері, дрібним шрифтом, не викликають інтересу у дітей», – зауважив Бабак.
Депутат наголосив, що сучасний підручник має не лише відповідати освітнім вимогам, а й бути візуально привабливим, щоб мотивувати учнів до навчання.
Політик пояснив, що одна з причин низької якості – застарілі санітарні норми, які обмежують вибір паперу, форматування та навіть дизайн. Це, на його думку, впливає на ефективність освіти в цілому.
Також Бабак акцентував на необхідності реформування експертизи навчальних матеріалів: «Процес має запускатися раніше, щоб підручники встигали потрапити до шкіл до 1 вересня. Сьогодні ж він часто затягується».
Голова парламентського комітету розповів і про проблеми з підручниками для дітей з особливими освітніми потребами, зокрема – для учнів із порушенням зору.
Бабак зауважив, що підручників для дітей з ООП дійсно не вистачає, а їх виготовлення потребує більше часу. Він пояснив: якщо йдеться про книги шрифтом Брайля – то насамперед має пройти експертизу стандартний підручник, потім він має виграти конкурс, а вже після цього починається адаптація та друк для дітей з порушенням зору.
«Якщо звичайний підручник потрапляє до школи у вересні, то версія шрифтом Брайля – іноді тільки в листопаді або грудні. Це несправедливо. Ми порушуємо це питання перед Міністерством освіти, перед іншими відповідальними органами. Механізм має бути змінений. Ми повинні забезпечити одночасний доступ до навчальних матеріалів усім дітям – без винятку», – підкреслив депутат.
Як повідомляв Укрінформ, у Верховній Раді завершують роботу над законопроєктом, який визначить державні пріоритети у сфері науки та інновацій на найближчі 5-10 років.



