Завдання НМТ з математики викликали труднощі у випускників

Навіть завдання для перевірки рівня сформованості основних математичних навичок і вмінь та застосування їх під час розв’язування стандартних задач викликають труднощі у випускників шкіл.

Про це свідчить аналіз результатів виконання випускниками шкіл завдань НМТ з математики, що відображений в Офіційному звіті Українського центру оцінювання якості освіти про результати проведення НМТ в 2023 році.

Зокрема, із завданням тесту НМТ з математики на відтворення фактів (визначення нуля функції за наведеним графіком) успішно впоралися 48% учасників НМТ з математики.

Менше чверті тестованих виконали теоретичне завдання на знання властивостей трапеції та її елементів.

Із завданням, в якому було потрібно визначити координати вектора, що є сумою заданих векторів, упоралися 51,8% тестованих.

Аналіз статистичних результатів завдання на встановлення відповідності показав, що значна частина тестованих не мала сформованих базових умінь і навичок із теми «Функції. Властивості функцій». Із цим завданням упоралися менше третини учасників (32,4%).

Завдання, що було скероване на перевірку вміння визначати швидкість матеріальної точки за відомим законом її руху, спромоглися виконати правильно 42,8% учасників.

Правильно вказати діаграму, на якій відображено розподіл придбаних столів і стільців у співвідношенні 1:3, змогли 53% учасників.

Правильно розв’язали лінійну нерівність 47,4% тестованих, із системою раціональних рівнянь, з яких одне є лінійним, упоралися 39% учасників, тоді як указали корінь найпростішого тригонометричного рівняння лише 35,3% тестованих.

Піднести до куба числовий ірраціональний вираз і спростити його змогли 52,8% тестованих.

Скоротити дріб, після чого спростити різницю двох дробів з однаковими знаменниками зуміла п’ята частина тестованих (20,6%).

Завдання, що було націлене на перевірку вміння перетворювати логарифмічний і показниковий вирази за відомими формулами, а також виражати знаменник дробу через його чисельник і значення дробу, успішно виконали лише 35,3% учасників НМТ.

Із двома завданнями, що перевіряли вміння визначати елементи паралелограма та його площу, кути в прямокутному та рівнобедреному трикутниках впоралися менше половини учасників тестування (44,5% та 40,3% відповідно).

«Очікувано завдання відкритої форми з короткою відповіддю виявилися загалом більш складними, ніж завдання з вибором однієї правильної відповіді або на встановлення відповідності («логічні пари»). Так, завдання 19, у якому потрібно було визначити суму усіх членів арифметичної прогресії із заданим першим членом і різницею, що потрапляють у заданий інтервал, виконали правильно 27% учасників / учасниць тестування», – зазначають фахівці Українського центру оцінювання якості освіти.

Завдання, у якому потрібно було обчислити об’єм прямої призми, основою якої є ромб із заданою стороною, відомою висотою призми та периметром діагонального перерізу призми успішно виконали 12,7% тестованих.

Одне із завдань тесту перевіряло вміння розв’язувати квадратне рівняння із змінними коефіцієнтами та досліджувати його корені залежно від значень а. Визначити кількість цілих значень а, за яких один із коренів квадратного рівняння менший за 1, а другий – більший, змогли 22,4% тестованих.

Найбільші складнощі в учасників викликало завдання із комбінаторики, у якому потрібно було визначити кількість варіантів формування комплекту книг для переможця олімпіади, використавши комбінаторне правило множення та двічі формулу для обчислення кількості комбінацій. Правильну відповідь надали лише 12,7% тестованих.

В УЦОЯО наголошують, що цьогоріч учасники тестування мали змогу користуватися довідковими матеріалами, що містили основні формули з алгебри і початків аналізу та геометрії. Використавши ці формули, можна було виконати значну частину завдань.

Водночас статистичні показники завдань НМТ дещо погіршилися порівняно з відповідними показниками завдань ЗНО попередніх років.

Так, завдання на визначення нуля функції за наведеним рисунком у 2020 році виконали більше двох третин учасників, а цьогоріч – менше половини.

Завдання з короткою відповіддю на перевірку фінансової грамотності учасників, що передбачало знаходження відсотків від числа, у 2020 році виконали 60% тестованих, а цьогоріч аналогічне завдання з вибором правильної відповіді з п’яти запропонованих – лише 53,6%.

Завдання з розгорнутою відповіддю на побудову осьового перерізу циліндра та визначення кута між діагоналлю цього перерізу й площиною основи у 2021 році виконали більше 40% учасників, а у 2023 році лише 38% правильно визначили утворення циліндра як результат обертання квадрата навколо його сторони.

Як відомо, у 2023 році тест із математики було включено до основного блоку НМТ, предмети якого були обов’язковими для виконання всіма учасниками тестування.

ЗНО

Источник: osvita.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *