Додаткові завдання: 13 шляхів залучити учнів, що закінчують вправи завчасно.

Практично в кожному класному колективі є школяр, котрий завершує завдання з надзвичайною оперативністю. Дехто — обдарований, інші просто активні та рухливі. Однак багато педагогів відчувають роздратування, почувши: «Я вже все зробив! Що мені робити далі?» Всі розуміють, що відповідь: «Просто посидь спокійно» не принесе користі. Дитина починає заважати іншим і втрачає внутрішню мотивацію. Тому у досвідчених викладачів завжди є підготовлені цікаві завдання та додаткові вправи для найшвидших учнів. Ми підібрали для вас варіанти для школярів різного віку.

Як правильно запровадити подібні «додаткові завдання»?

  • Чітко роз’ясніть ціль та методи, щоб ваш клас розумів вимоги, радять колеги з різних держав, які вже почали таку практику. Обов’язково обговоріть з усім класом питання «навіщо», «коли», «що» та «як». Інакше існує ризик, що всі школярі не будуть виконувати завдання якісно, а намагатимуться зробити це якомога швидше. Якщо ж діти не зацікавляться ними, відчуватимуть їх не як заохочення, а як обтяження, тоді вони, навпаки, штучно уповільнюватимуть виконання навчальних завдань (щоб ще більше не навантажили).
  • Навіщо? Додаткові завдання — це нагода дізнатися більше про шкільний предмет, розширити творчі навички та поліпшити критичне мислення.
  • Коли? Учням дозволяється переходити до додаткових завдань лише після того, як ви хоча б побіжно перевірите їх роботу (переконаєтесь, що всі етапи завдання виконані) та дасте свій дозвіл.
  • Що? Які види діяльності включені? Визначте їх за допомогою переліку або дошки бінго з бонусами.
  • Які очікування? Уточніть прийнятні рівні шуму та наголосіть, що ті, хто завершує навчання раніше, повинні поважати ровесників, які ще працюють. Покажіть, як швидко та непомітно брати матеріали. Запропонуйте простий журнал, де учні швидко записують дату, обрану діяльність та короткий відгук або оцінку (наприклад, «Сподобалось», «Просто добре», «Надто легко»). Це не тільки забезпечить їх відповідальність, а й допоможе вам визначити популярні дії, щоб ви точно знали, якими з них поповнити запаси, а які усунути.
  • Уточніть наслідки невиконання інструкцій.
  • Невелике визнання має велике значення. Подумайте про наліпки, відзначення в класному інформаційному бюлетені або грамоти наприкінці року для тих, хто добре виконував додаткові завдання. Швидка похвала («Ти вирішив цю складну головоломку!») підкріплює думку про те, що додаткова праця варта зусиль, навіть без оцінки.
  • Зовнішня привабливість. Для стимулювання учнів слід створити цікаву зону для додаткових завдань. Це може бути літературний куточок, де учні читають книгу за вибором. Розташуйте крісла-мішки біля полиці з цікавими книгами з яскравими обкладинками. Також це може бути дошка оголошень. Там варто розмістити конверти зі стікерами з описом кожної діяльності, з якої учні можуть обирати. Діти вибирають, а коли закінчують, приклеюють стікери, щоб було зрозуміло, що вони отримали. Ще варіант: папки із завданнями, які містять ребуси, логічні задачі, що потребують критичного аналізу та креативних рішень. Рішенням може бути також планшет, на який попередньо завантажені цікаві ігри за тематикою предмета. Або ж там може бути система управління навчанням, заповнена гіперпосиланнями на серію вікторин та ігор.
  • Початкові класи: комікси та листівки

    Ці веселі та легкі заняття допомагають маленьким школярам розвивати важливі навички.

    Вправи з коміксами

    Canva надає учням шаблони пустих коміксів для розвитку навичок розповіді та мистецтва.

    Ребуси

    Учні можуть розвивати логічне мислення, вирішуючи матеріальні головоломки в кошику або безкоштовні онлайн-пазли. Також можливо доповнити це роздруківками танграмів і судоку.

    Креативна станція

    Заповніть цей простір альбомами для малювання, полотнами, високоякісним папером, олівцями, маркерами, фарбами, глиною, пластиліном, пензлями. Підготуйте матеріали для проєктів зі змішаними медіа та інструменти для цифрового малювання. Щоб надихнути учнів, тримайте під рукою картки з цікавими художніми завданнями, наприклад: «Намалюй зустріч з іншопланетянином» або «Зобрази місто майбутнього», і регулярно розміщуйте виставки робіт учнів.

    Чарівні листівки

    Створіть зону з декоративним папером або гарними листівками, які учні зможуть підписати та віддати рідним, друзям. Гарне оформлення приваблює дітей до подібної діяльності, і вони без примусу, із задоволенням удосконалюють навички грамотності.

    Також цікаво:

    QR-коди для уроків: 20 креативних ідей

    Базові класи: майндфулнес та анекдоти

    Завдання допоможуть учням спрямувати енергію на проєкти, що вимагають цікавості.

    Куточок гумору

    Щоб надихнути молодих коміків, наповніть папку смішними карикатурами, дитячими жартами та схемами для написання жартів на кшталт: «Як писати смішно». Підлітки цінують гумор і часто раді можливості вдосконалитися в цьому.

    Територія аудіокниг

    Буде корисно, якщо у вас будуть зручні місця для сидіння, навушники, пристрій для прослуховування та перелік посилань і описів для кожної аудіокниги, щоб ви могли легко їх використовувати. Підлітків часто цікавлять детективи, пригоди, фантастика, трилери та оповіді з підліткового життя.

    Зона майндфулнесу

    Вона має бути облаштована аудіо з музикою для релаксації, звуками природи тощо. Також там мають бути конкретні завдання, вправи з усвідомленості, релаксації, зняття напруги. Це можуть бути ази майндфулнесу практики, яка передбачає підвищення усвідомлення моменту шляхом зосередження на думках, почуттях і відчуттях. Це нагадує медитативні практики, але без релігійної складової. Наприклад, Smiling Mind надає такі інструкції для учнів. Популярна аудіоплатформа Headspace створила спеціальну версію для дітей під назвою Headspace for Kids, яка включає кілька вправ для усвідомленості, таких як «Відпочинок і розслаблення», «Доброта» та «Охолодження».

    Підготовка до вікторини

    Час учні можуть витратити на створення вікторини для інших. Допоможіть їм дослідити унікальні факти про державу (наприклад, природні дива, відомі особистості, давні пам’ятки) та записати їх на картки, вказавши відповідь на зворотному боці. Використовуйте картки в командній вікторині як активний спосіб закінчити тиждень. Щоб забезпечити справедливість, попросіть учнів написати свої імена на картках, які вони надали. Коли витягується картка учня, він повинен мовчати і дозволити товаришам по команді працювати над відповіддю.

    Старші класи: подкасти та коди

    Зазвичай старшокласники не завершують завдання просто від неспокою. Оскільки завдання в цьому віці складні, ті, хто роблять це завчасно, відрізняються самостійністю та організованістю. Ці додаткові заняття заохочують самостійно заглиблюватися в теми, що розвивають критичне мислення, творчість і практичні навички.

    Власні проєкти

    Надайте підліткам можливість запропонувати власні проєкти, які їм цікаві або необхідні для майбутнього. Добре мати посилання на різноманітні конкурси, волонтерські та соціальні проєкти, до яких можна приєднатися. Враховуйте такі питання: чи відповідає проєкт цілям класу? Чи передбачає він самостійне та тихе проведення часу? Такий підхід не лише підтверджує їхню креативність, а й гарантує, що кожна пропозиція сприяє продуктивній навчальній атмосфері.

    Також цікаво:

    Освітні можливості для вчителів, учнів і студентів

    Студія створення подкастів

    Учні можуть створювати серію подкастів, пов’язаних зі змістом уроку, використовуючи мікрофон, Audacity (аудіоредактор з відкритим кодом) та Anchor.fm (безкоштовна платформа Spotify для поширення подкастів). На уроках математики учні можуть досліджувати роль геометрії у відомих архітектурних спорудах, таких як Сіднейський оперний театр, або як соціальні мережі збирають та аналізують дані користувачів.

    Програмування для розваги

    Unity Learn пропонує безкоштовні навчальні посібники та навчальні модулі на базі проєктів для учнів, які цікавляться розробкою ігор. Construct 3 забезпечує інтуїтивно зрозумілий інтерфейс перетягування для створення вебігор.

    Дослідження майбутнього

    Зберігайте матеріали, посилання, симулятори в планшеті для занурення в певні професії. Учні мають ознайомитися з можливостями післяшкільної освіти та кар’єри. Нехай дізнаються якомога більше про фах, який дістанеться цього разу, навіть якщо ніколи не розглядали його для свого майбутнього. Добре було б, якби учні залишили короткий відгук про враження від професії.

    Помічник туриста

    Створіть центр іноземних мов (не тих, які вивчають у школі) із флешкартками та аудіозаписами, де учні можуть вивчати повсякденні іноземні фрази. Інший варіант: заохочуйте учнів практикувати мову жестів за допомогою онлайн-словника мови жестів.

    Поділитися цією статтею

    Источник: www.osvitoria.media

    No votes yet.
    Please wait...

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *