Гра — найважливіша робота дитини: за кулісами всесвіту LEGO

Кубики LEGO називають універсальною міжнародною мовою. А ще ця компанія — одна з найприбутковіших виробників іграшок у світі. Починаючи з 1932 року LEGO кілька разів отримувала статус «найкращої іграшки всіх часів» нарівні з «Монополією», кубиком Рубика та ляльками Барбі. «Освіторія» вже писала про те, як і чому варто використовувати LEGO на уроках, а зараз ми ще й особисто розпитали про легоцікавинки та новації бренду в одного з топменеджерів компанії.

Лукаш Гашінський, генеральний менеджер LEGO в Україні, Польщі та країнах Балтії

Пане Лукашу, то в чому ж головний секрет і магія цих пластикових цеглинок, якими вже понад 60 років не втомлюються бавитись діти, ба навіть дорослі зі всієї планети?

Тільки одна відповідь: скільки людей — стільки унікальних і правильних бачень! Ми віримо, що та система, яка дозволяє гратись разом із лего-цеглинками, дозволяє робити кожному те, що він хоче. У кожної людини ресурс креативності невичерпний. Гра з конструкторами ж допомагає рівномірно розвивати праву і ліву півкулі мозку: тут як креативність присутня, так і необхідність знати певні правила та бути організованим. Для мене особисто магія LEGO полягає в тому, що ми розвиваємо креативність дітей для майбутнього.

На жаль, спостерігаю невеличке непорозуміння з боку суспільства: багато людей вважають, що LEGO — це обов’язково про конструювання. А от і ні, адже потрібно не лише будувати, а й грати, — розподіляти ролі, спілкуватись між собою, фантазувати та озвучувати неймовірні речі, які приходять на думку під час створення чогось нового.

Час від часу компанія LEGO проводить експерименти над батьками — наприклад, роздає VR-окуляри, щоб імітувати зір дітей до трьох років і рукавички, які сковують рух пальців. Це було зроблено для того, щоб вони зрозуміли, що діти до 3-х років і справді не за власною волею постійно впускають все з рук. Які ще цікаві експерименти проводили в LEGO за останні роки?

Цьогоріч однією з головних новин у компанії LEGO стала програма, пов’язана зі шрифтом Брайля. — LEGO Braille Bricks. Це набори, які навчають дітей та дорослих з порушеннями зору шрифту, щоб їм було легше адаптуватися у світі. Адже маємо невтішну статистику: 19 мільйонів дітей зі всього світу мають проблеми з зором, з яких 1,4 мільйона мають сліпоту, яка не піддається лікуванню.

Отож, кожна деталь в наборі виповнена зі шрифтом Брайля. А щоб полегшити задачу зрячим учителям і членам родин, на кожній деталі окрім брайлівського шрифту будуть звичайні зображення символів. Очікується, що на полицях магазинів такі набори з’являться у 2020 році.

Одного разу 9-річний хлопчик Давід Агілар, який народився з недорозвиненою правою рукою, зібрав протез із LEGO. Потім він навіть став амбасадором компанії. Ваш власний ТОП найнезвичайніших прикладів використання конструктора дітьми чи дорослими?

Нас вразив створений із лего-кубиків 3D-принтер та аналог двигуна внутрішнього згоряння. Звісно, його в машині не залучити, але він працює аналогічно до двигуна з коробкою передач. Ніяких інструкцій в людей не було — чистісінька фантазія!

Цифровий формат ігор та електронні іграшки зараз на піку популярності. Чи будуть цікаві дітям нових поколінь ті ж конструктори, якщо вони обожнюють розважатись з гаджетами? Як взаємодіятимуть фізичний та цифровий світ?

Зоставатись релевантними для поколінь Z і Альфа в цифрову епоху — серйозний виклик. Але зауважте, для дітей нової генерації гаджети це не є щось новаторське і нове, — вони для них звичні, як для старших поколінь телевізор. Тому діти з однаковою цікавістю будуть досліджувати як фізичний, так і онлайн-світ. Ми розробили LEGO Hidden Side — так зване «сховане LEGO», де використовується доповнена реальність — діти можуть створювати щось руками й продовжувати цю ж гру в онлайн-світі, завантаживши на гаджет однойменний застосунок та провівши сканування конструктора, щоб побачити приховані «фішки» — привидів, екшн.

Ну а в LEGO Boost можна збудувати персонажів та програмувати їх через спеціальний застосунок. LEGO Mindstorms дає змогу навчитись основ робототехніки й програмування, а LEGO Dimensions — фізична та віртуальна гра два в одному. Звісно, компанія робить чимало ігрових застосунків, не забуває про розважальний контент та навіть випускає фільми, щоб діти будь-якого покоління мали змогу зануритись у наш всесвіт та далі його розвивати під час фізичної гри.

Сучасні й трендові — LEGO Minecraft і застосунок LEGO Life, — онлайн-спільнота для дітей і підлітків, де можна спершу щось побудувати, а потім поділитись лайфхаками зі збору, подивитись цікаві відеоролики та результати творчості інших фанатів LEGO.

А фізичний контакт зі світом буде завжди актуальним для дітей — адже вони вивчають цей світ навпомацки, роздивляються його, пробують на смак і «на зубок». Неважливо, що це — камінь, дерево, частинки конструктора, які можна скласти докупи та роз’єднати. Діти обожнюють гратись. Та й загалом, гра — найважливіша робота дитини.

Саме так, грати й креативити!

До слова, саме тому ми розпочали глобальну кампанію Rebuild The World («Перебудуй світ»), якою хочемо нагадати: креативність — одна з найважливіших навичок 21 століття і запрошуємо всіх займатись креативними справами.

Є чимало досліджень, які показують, що 60 % дітей, які зараз підростають, матимуть зовсім інші професії, ніж ті, які існують в нинішньому світі. Тому дуже важливо навчати дітей нових навичок, слідкуючи за трендами майбутнього. Це особливо актуально для України, адже тут батьки досі націлені на отримання дітьми знань, а здобуття навичок відсувається на задній план. Тож не забувайте про ось ці значущі навички 21 століття: креативність, комунікація, критичне мислення, командна співпраця. Знання і навички — дві сторони однієї медалі.

Пустіть нас за лаштунки всесвіту LEGO і розкажіть, як ви взагалі дізнаєтесь, що захоплює та цікавить сучасних дітей? Чи тестуєте нові продукти в родинах із дітьми?

Наші дизайнери завжди на зв’язку з дітьми — спостерігають за ними під час ігор, запитують, що може зацікавити. Але цілісінький океан натхнення — це листи, які отримуємо від користувачів зі всього світу. Там можна знайти неймовірні ідеї, просто ошелешливі! До речі, досі пишуть «живі» листи. Запитують: «А можете зробити в такій-то серії ось те і те?».

Звичайно, ми слідкуємо за глобальними трендами та інвестуємо в дослідження, які допомагають визначити, що чекає на світовий ринок ігор — які моделі гри будуть у топі. Інвестуємо кошти як гранти — наприклад, спонсоруємо деякі університети.

Але ось що цікаво — як і 10, 20 років тому всі рекорди популярності б’ють ігри з поліціянтами та пожежними. І щось мені підказує, що й через 10 років це буде на піку популярності!

А провали траплялись?

Минулого року в нас був фейл — подкаст під назвою «Машинки для перегонів». Вони всі були рожевого кольору, щоб зацікавити аудиторію дівчаток. Та ми не змогли продати їх.

Сучасні діти не мислять себе без YoTube. Який цінний для юного покоління контент демонструється на YouTube LEGO?

YouTube сьогодні — одна з найбільших пошукових систем світу, тож ми маємо свій канал, де розміщується якісний освітній контент, доповнений розважальним. Також для нас надзвичайно важливою є діджитал-безпека дітей, пильнуємо за цим. На YouTube можна подивитись колаборації LEGO з відомими блогерами, дізнатись про новинки, брати участь у челенджах, переглядати анімаційні ролики, — контенту надзвичайно багато.

В яких країнах світу батьки найбільше витрачають та економлять на іграшках та чи не входить до цих країн Україна? Є риси, які вирізняють саме українську лего-аудиторію?

В Україні люди витрачають приблизно в 5 разів менше грошей на іграшки (та на LEGO в тому числі), ніж в інших європейських країнах.

Найбільшим майданчиком продажу іграшок є Європа, найбільше іграшок купують в Північній Європі, а ось у Південній Європі віддають перевагу іграм на вулиці. В Україні батьки мають доволі високе бажання інвестувати в розвиток дітей та іграшки.

Для українських батьків під час вибору іграшки один із головних критеріїв — наскільки вона заохотить дитину розвиватися. Разом з тим, 38 % батьків визнають, що не мають достатньо часу, щоб проводити час із дитиною в грі

LEGO — бренд із насиченою історією. У 2002–2004 роках компанія переживала серйозну кризу. Що допомогло тоді уникнути повного банкрутства?

Справді, це було різке й болюче падіння. Компанія потребувала негайних змін, щоб залишитись на ринку. Тож перш за все ми залучали інноваційні ідеї, зробили ставку на «ефективний маркетинг», почали використовувати найновіші технічні розробки партнерів та платформ, із якими співпрацюємо.

Також підвищували експертизу штату компанії, що допомогло ефективній співпраці між командами в різних куточках світу.

І головне — почали набагато ближче спілкуватись із нашими клієнтами, світовими лідерами думок. Поступово перетворили компанію з тієї, яка вчить дітей щось будувати в корпорацію, яка націлена на розвиток особистості. Ми знову вирвались у лідери. Зараз маємо ціль залучити аудиторію з 250 мільйонів дітей у світі, які, отримавши наш продукт, щиро радітимуть. Останнє — глобальна ціль LEGO: бути частиною світової спільноти, яка дарує щастя й усмішки. Це наша мотивація № 1.

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *