Не лише 1 вересня, а й у перші тижні нового навчального року учням потрібна підтримка, щоб адаптуватися до шкільного життя після канікул. Особливо це стосується початкової школи. Оригінальні ідеї від вчителів з усього світу допоможуть зацікавити учнів, спростити управління класом та додати позитиву в шкільне життя.
1
Не просто наліпки
За гарну поведінку або навчання у 1–2 класах учнів зазвичай заохочують наліпками, листівками, похвальними записками тощо. В крайньому випадку – солодощами. Досвідчені вчителі закликають робити заохочення різноманітним та несподіваним. Один американський вчитель пригощає найкращих учнів шматочками зефіру (такого десерту вистачає на всіх). Інший вмикає музику на пару хвилин на прохання дитини, яка найбільше працювала на уроці. Ще один пропонує нанести на тильну сторону долоні або зап'ястя краплю дитячих парфумів або ароматизованого бальзаму для губ (ягідні, фруктові аромати). Зазвичай діти цікавляться і намагаються розпізнати аромат.
2
Режим «Не турбувати»
Діти повинні розрізняти, коли можна звертатися до вчителя, а коли ні. Наприклад, якщо вчитель працює в невеликих групах, допомагає конкретному учню, проводить тести тощо. Щоб учні початкової школи не забували про це, варто встановити в класі «світлофор». Найпростіший і найшвидший варіант – це дві роздруковані фотографії. На одній зображено світлофор з червоним світлом, на іншій – із зеленим. Прикріпіть відповідний варіант по черзі або спроектуйте його на екран чи інтерактивну дошку.
Ви можете зробити світлофор з картону та кольорового паперу — такі варіанти своїми руками легко знайти в інтернеті. Світлодіодний ліхтарик доведеться перемикати вручну.
Дорогий варіант: недорогий світлодіодний ліхтарик із режимом зміни кольору. Встановлюйте його на зелений колір, коли ви вільні, і на червоний, коли ви зайняті під час заняття.
3
Двері стають розмальовкою
Якщо вам потрібна чудова ідея для дверей, дайте їм новий дизайн: обклейте їх розмальовками, які ваші учні зможуть розфарбувати. Наклейте двосторонній скотч на зворотний бік обраних розмальовок і приклейте їх до дверей рядами. Продовжуйте, доки не заповните область дверей. Зробіть рамку з кольорового паперу. Також приклейте її скотчем вздовж одного боку або по всьому периметру дверей, залежно від розміру ваших розмальовок.
Напишіть і додайте повідомлення, наприклад, «Розфарбуй мене». Повісьте кошик з кольоровими олівцями або поставте їх на стіл. Як тільки все буде готово, ви можете першим почати розфарбовувати, запросивши учнів приєднатися до вас.
Це буде цікавим заняттям для учнів під час перерви, для тих, хто прийшов до кабінету раніше або закінчив свою роботу на уроці раніше за інших.
Коли всі сторінки розфарбовані, замініть їх новими.
4
Диктофон у класі
Вчителю регулярно доводиться нагадувати дітям говорити тихіше, мовчати під час виконання певних завдань або, навпаки, обговорювати вголос, а не бурмотіти щось собі під ніс. «Інструмент» з різним рівнем голосу може бути підказкою для учнів. Тепер усі ваші учні знатимуть, який рівень шуму наразі дозволений.
0 — тиша, жодної розмови;
1 – шепіт;
2 – тиха розмова в парах, у групах;
3 – звичайна розмова;
4 — гучна розмова, голосно.
Як і зі світлофором, варіанти можуть бути різні. Від економних (цифри на окремих аркушах, картонне віконце із зазначеним «рівнем шуму» або намальований на ньому гучномовець). За потреби ви кладете у віконце потрібну картку. Або ж можна зробити стрічку з цифрами на кшталт календаря: перетягнути рамку на потрібний рівень.
Найцікавіший варіант для учнів: розмістити ліхтарики під кожною цифрою. Увімкнути один рівень, вимкнути решту.
5
Матеріали, надані… літні ласощі
Чи багато ми п'ємо мінеральної води влітку? Чи насолоджуємося ми морозивом? Не поспішайте викидати контейнери. Ви можете зібрати чудову колекцію, яка підніме настрій вашим учням. Наприклад, ви можете написати літери або цифри на різнокольорових кришках від пляшок – їх веселіше складати, ніж картки. На одному боці кришок можна написати друковані літери, а на іншому – рукописні, щоб учні швидше їх запам'ятовували. Ми використовуємо кришки як роздатковий матеріал або наочні матеріали для вивчення орфографії та математики. Вони також можуть бути фішками для настільних ігор, які ви створюєте, ігор, таких як лото, бінго, на пам'ять, елементами мозаїки тощо.
Ще один «літній скарб» – це палички від морозива. Палички для лічби на уроці математики, мішалки для фарби для малювання, елементи для виробів. Якщо написати імена всіх учнів, можна влаштувати своєрідну лотерею: витягнути ім’я того, хто має відповідати. З іноземної мови можна написати частини слова на 2–3 паличках і попросити дітей правильно їх скласти. Або ж написати слова, з яких потрібно створити речення, питання, на які потрібно знайти відповіді. Палички з написаними словами можна помістити в паперові стаканчики, які позначені як частини мови: «Іменники», «Дієслова», «Числівники» тощо.
Давайте поки що згадаємо пластикові тарілки. На них можна писати маркером і стерти. Якщо розділити їх на секції, це зручний спосіб пояснити дітям дроби. На уроках мови можна трохи зігнути тарілку навпіл, написати на нижній слово, а верхню частину розділити на стільки частин, скільки потрібно літер: учень повинен їх заповнити. Це цікаво, якщо йдеться про слова, складні для учнів початкової школи: з апострофом, м’яким знаком, подвоєнням, літерами, що позначають два звуки тощо.
6
Дзвіночок для переможця
Вересень – це час, коли дітям важливо почуватися компетентними у навчанні. Влітку вони могли б радіти тому, як добре вони плавають, катаються на самокатах чи скейтбордах, лазять по деревах та вміють виконувати різні трюки. На уроках вони також хочуть почуватися компетентними. Тож, принаймні в цей час, варто святкувати кожну маленьку перемогу учня, пишуть в англомовній педагогічній пресі. Але якщо вона йде від вчителя, діти можуть зациклюватися на компліментах і благати їх. Натомість варто навчити їх ставити перед собою невеликі цілі, яких можна досягти за один-два уроки або за кілька тижнів.
Навіть малюки можуть зрозуміти, що цілі мають бути SMART (вам не обов'язково знати їхню назву). Допоможіть їм правильно їх записати, нагадавши їм важливі питання:
- Чого ви хочете досягти?
- Як ви знаєте, що досягли своєї мети?
- Чи це досяжно для вас зараз?
- Скільки часу ви собі приділите?
Студенти можуть міркувати так: «Я знаю таблицю множення до 7. Я хочу вивчити таблицю множення до 10 протягом наступних трьох тижнів. Я знатиму, що впорався, якщо не робитиму помилок під час рахування в усті».
Нехай учні коротко записують свої цілі на стікерах. Час від часу запитуйте їх, чи досягають вони прогресу в досягненні своєї мети. Коли вони її досягнуть, нагадайте їм (або попросіть це зробити однокласники). Влаштуйте невеликий ритуал святкування. Наприклад, плескайте в долоні. Ще краще мати в класі «дзвіночок переможця». Ви виймете його та подзвоните лише тоді, коли хтось досяг мети, написаної на стікері.
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media