Перезавантаження Національної школи економіки — у кожному класі: ключові зміни та практичні завдання

Якою має бути справді корисна методична література для сучасного вчителя? Практична, з конкретними прикладами та завданнями, яку можна одразу застосувати на уроці. Саме так вважає Юлія Бражник, вчителька початкових класів Полтавської школи № 27. Вона також є рецензенткою нового посібника «Перезавантаження Національної школи України: практичні рекомендації для вчителів початкової школи», підготовленого Освіторією. Вчителька відповіла на типові запитання колег, які ми досить гостро сформулювали.

💬 Що це за реформа, якщо її знову змінюють?

НУС має свою мету, цінності та підходи, які не змінюються. Але це прояв консерватизму – вважати, що можна передбачити розвиток освіти на десятиліття. Особливо зараз, коли світ так стрімко змінюється.

Реформа потребувала перезавантаження не лише тому, що минуло 8 років з моменту її початку, а й через нові обставини. Пандемія першою внесла свої корективи. Освіта у воєнний час в Україні ще більше вимагає нових підходів. Саме тому потрібне було перезавантаження, нові інструменти для роботи із сучасними викликами та в сучасних умовах.

💬 Що вчителю робити з цим посібником?

Як випливає з назви, посібник містить практичні рекомендації. Він є доповненням до чотиримодульного онлайн-курсу, який ви можете пройти безкоштовно тут. Як і посібник, його було розроблено Освіторією в рамках багаторічної програми сталого розвитку #MYRPUA за підтримки глобального фонду «Освіта не може чекати» та за сприяння Міністерства освіти і науки України.

Онлайн-курс містить 30 відеолекцій, матеріали для самостійного навчання та тести для самоперевірки. Він надає багато загальних інструментів та пропонує області для роботи. Але посібник буде корисним, якщо залишаться питання: як я можу зробити це саме у своєму класі? А як ще я можу це зробити? Тобто, коли потрібен певний інструментарій.

Одна з головних переваг посібника – його виняткова доступність. Навіть сам зміст посібника відображає те, що болить у вчителів і що потребує порад: оновлений Державний стандарт початкової школи (авторам вдалося пояснити його складні поняття зрозумілою мовою), формувальне оцінювання, компетентнісне навчання, інтегроване навчання, інклюзія, управління класом.

Пройдіть курс 💬 Що ви вже можете взяти на роботу?

Яка вартість розробки STEM-уроків для 1-го класу, навчальних карток чи детальної дорожньої карти розвитку навичок 4K? «Цифрова аптечка» вчителя та кілька практичних порад дозволяють легко розробити ефективний урок, незалежно від обставин.

Я вже використовую інструмент «Запитай-Думай-Вирішуй» зі своїми четвертокласниками, бо надаю пріоритет розвитку критичного мислення. Щодо завдань на компетентність, яких зазвичай задають багато, є посилання на різні варіанти для більшості предметів та кожного класу початкової школи.

Особисто мене, як вчителя, дуже вразив момент організації інклюзивної освіти. Тому що це напрямок, про який рідко говорять. А виклики стають дедалі більшими. І зараз є багато цікавих курсів, але не всі вони відповідають реальності. У посібнику дуже гарно наведено ефективні прості кроки для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

💬 Для кого цей посібник: для вчителів-початківців чи для досвідчених викладачів?

Для всіх. Для початківців і навіть студентів педагогічних факультетів, щоб отримати сучасну підготовку, яку вони можуть одразу застосовувати в школі. Посібник буде корисним навіть для тих вчителів, які дуже довго працюють у школі. Буває, що вони губляться в освітньому інформаційному середовищі, в різних інноваціях та інструментах. А тут все систематизовано.

💬 Хто це написав?

Це також одна з переваг: авторами є ті ж люди, які розробляли багато документів НУШ (наприклад, відомий експерт з питань освіти Роман Шиян), а також практикуючі вчителі, які першими впроваджували ідеї у своїх класах. Я переконаний: не можна впроваджувати реформу, не цікавлячись світоглядом людей, які стоять біля її витоків. Адже те, чого ми дотримуємося, залежить не лише від змісту інформації, досвіду, а й від кого ми її засвоїли. Я вкотре переконався, що НУШ – чудова ідея, адже цей посібник зібрав навколо себе так багато цікавих людей, яким ця реформа дорога.

💬 Через пару років все знову зміниться… Тож чи варто це читати?

На відміну від багатьох методичних розробок, цей посібник є довгостроковим інструментом для професійного розвитку, оскільки кожна тема щедро наділена корисними посиланнями. Посилання в тексті ведуть до додатків: шаблонів, карток, платформ. Посібник містить постери, контрольні списки, таблиці, плакати, які можна одразу застосовувати на заняттях.

Завантажте посібник 💬 А як краще користуватися посібником: читати все підряд чи шукати потрібні теми?

Це залежить від особистості вчителя. Я з тих, хто смакує посібник. Бо «проковтнута» інформація не формує післясмаку, не завжди перетворюється на конкретні дії. Тобто, я шукаю актуальну тему, щось, що мене цікавить зараз, або щось, про що я раніше не чув. Варто намагатися якомога більше включати новий матеріал у повсякденне життя вашого вчителя. Не читати, а включати та проживати разом з дітьми.

Я б порадив зберігати цей посібник як настільну книгу, до якої можна звертатися, коли у вас певний творчий настрій, коли є час для оновлення та творчості, або коли є термінова ситуація, над якою потрібно попрацювати, новий виклик.

💬 Чи є інструкції в інструкції?

Ні. Є кейси, інструменти, але немає нічого «обов’язкового», «просто так». Адже НУШ — це про повагу до вибору та свободи вчителів. Є можливості, їх тут справді багато. Я хочу, щоб кожна сторінка посібника була не правилом для колег, а поштовхом для власних ідей, натхненням.

— Знаєте, здавалося, що я вже стільки знаю про НУС! — додає наприкінці експерт. — Але я прочитав посібник і був у захваті: стільки нового! Це нагадує мені спілкування з колегою, який ніби на крок попереду, який уже це пройшов. Ти починаєш впроваджувати досвід і відчуваєш, що ми рухаємося в одному напрямку пліч-о-пліч.

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *