Реп, маньяки та супергерої — як вчителі шукають нові способи підвищення мотивації учнів

Нова норма в освіті вимагає нових ідей. На дистанційному та змішаному навчанні у Європі радять як слід залучити почуття учнів. Навчальні телепрограми та портали пропонують смішні, дивні та навіть жахливі уроки. А запам’ятовують їх учні у рази краще, ніж звичайні.

Досліди, інопланетяни, «групи смерті»

Навчальна програма BBC «Жахливі історії» стала безплатною на карантині, аби кожен школяр Великої Британії міг удосконалювати своє знання історії. На думку виконавчого директора Річарда Бредлі, шоу вже давно стало інструментом викладання історії для вчителів, які бажають привнести задоволення в навчання, а тепер воно допомагає ще й батькам, які переймаються дистанційним чи змішаним навчанням своїх дітей. Чудово, що програма одночасно є ресурсом для вивчення шкільної дисципліни за навчальною програмою та додають підбадьорливого гумору в життя родин.

Щоденний п’ятигодинний пакет програм, що включає BBC Live Lessons і BBC Bitesize Daily, транслюватиметься як «рятувальний круг» для батьків, котрі не знають, чим зайняти дітей вдома та як мотивувати їх до навчання. А також для родин, у котрих проблеми з інтернетом чи учням не вистачає гаджету для занять через матеріальні проблеми. Так сподіваються перемогти цифровий розрив між школярами. Школярі вже сприймають ці програми як домашнє завдання, навіть коли карантину немає.

Серед серій відео, які британські учителі використовують на уроках, — такі, як «Приголомшливі основи науки», «Англійська література: вторгнення читачів книг» та «Вбивчі ігри». Чимало уваги приділяється емоціям юних глядачів. Тема та подача її має вразити та викликати яскраві переживання, а ще спонукати до дій, виконання практичних завдань у реальності. Фізику та хімію пропонують через цікаві та наочні досліди. Рідну літературу вивчають … очима гуманоїдів. За сюжетом навчальної програми, інопланетяни висадилися на Землю та намагаються зрозуміти, з ким вони мають справу, за творами класиків. Сюжети розповідають більше про наш соціум, а образи героїв — про землян.

«Вбивчі ігри» розповідають реальні історії дітей, які потрапили у біду чи постраждало їхнє здоров’я під час комп’ютерних ігор без жодних обмежень та правил. Також підіймається питання інтернет-безпеки, кібербулінгу, «груп смерті», які заманюють підлітків у внутрішніх чатах тощо. Все це у рамках розвитку цифрової компетентності в учнів.

Королівський реп та китайська для супергероїв

«Реальна математика» дивує тим, у яких несподіваних життєвих ситуаціях може знадобитися алгебра чи геометрія. Юні глядачі розраховують ймовірність вибору шоколадних цукерок з певною начинкою із коробки та відсотки для опрацювання знижок при покупці. А додавання, віднімання, множення та ділення дробів допомагає справедливо поділити на компанію друзів кілька ресторанних страв.

Китайську мову на початковому рівні вивчають за допомогою великої родини супергероїв. Наприклад, один з них приймає сироватку, після чого отримує нову секретну особистість. Він пояснює, де живе, чим займається, що полюбляє робити у дозвілля, яка в нього родина. Але сім’я супергероїв  не задоволена, тож процедура повторюється. Юний супергерой описує раз за разом нові особистості. Ось так подається вивчення лексики на тему «Розповідь про себе».

«Жахливі історії», які створюють за трьома правилами — це повинно бути жахливо, смішно і точно, розповідають про історію різних епох та країн. Але історичні факти та дати подані у комедійних, подекуди осучаснених та яскравих сценах. Наприклад, середньовічні воїни співають рок і наслідують групу Queen. Сцени захоплення влади у країні подані як пантоміма. Король Карл II читає реп про свої вчинки, події за часів його царювання та погляди на життя. Знімальна група досі згадує вираз жаху на обличчях співробітників палацу Хемптон-Корт, де знімали цей урок.

«Математичних маніяків» стає все більше

Такий підхід використовують не лише під час знімання відео. І не лише у Британії, а й, скажімо, в Канаді.

Група канадських викладачів з Едмонтону розробила програму для вивчення математики у веселій формі. Проєкт назвали «Матманією» (MMMathMania). 

Мета онлайн-платформи — забезпечити безкоштовний, веселий та корисний сайт для учнів, а також вчителів. На думку авторів, одним із наслідків є те, що дитина зможе добре опанувати математику. Адже ця дисципліна сприймається візуально,  не лише геометрія,  а й алгебра, і для того, щоб її зрозуміти, варто з нею пограти. Вчителі повідомляють, що застосовують ці ігри на уроках, і це добре підвищує мотивацію учнів. Вони стають більш зацікавленими, хочуть дізнатися більше.

Частина ігор створюються математичними гуру, а в деяких випадках адаптуються з програм, які вже є в мережі. У роботу беруть лише ті з них, які не потребують додаткових матеріалів, аби пограти можна було вдома, у класі та навіть у машині. За два місяці вони вже мали 5 тис. підписників з усього світу —  спільнота «математичних маніяків», як звуть їх засновники онлайн-платформи жартома.

Ставка на емоції під час викладання — не окрема техніка, а модна нині тенденція. Дослідження, що було проведене Ноттінгемським університетом, довело, що інформація, яка зачіпає почуття, в 1,5 раза підвищує ефективність запам’ятовування у порівнянні з нейтральною. Співробітники кафедри психології Університету Ватерлоо» (Канада) продемонстрували в іншому дослідженні, що навіть таке почуття, як тривога, покращує пам’ять. При цьому учень сприймає усі деталі однаково. А ось дитина, почуття якої не були залучені під час уроку, звертає увагу лише на негативну інформацію. Отже, трохи «жахливого» у «Жахливих історіях» не завадить (наприклад, не дуже серйозні розповіді про привидів у історичних місцях). Втім, налякати учня «дідівським способом» (наприклад, пообіцяти заздалегідь погану оцінку) — не вихід. Адже вчені кажуть, що тривоги, як спецій, має бути трішечки, полоскотати нерви, якщо ж її занадто багато, ефективність, навпаки, падає. 

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *