Instagram дає свободу й відповідальність. Учителі-блогери рекомендують літературу, постять збори на ЗСУ, проводять благодійні акції, стають поштарями для дітей і військових, словом, тримаються самі й на них тримається все. Шалені гроші інфлюенсер цієї ніші не гребе, проте має відчуття, що несе корисний і дотепний контент своїй аудиторії. Креативна агенція Або.Освіта поговорила з пʼятьма вчителями-блогерами про те, як вони починали роботу в другу зміну, що приніс їм особистий бренд, і що точно є табу для вчительського блогу.
Авторки тексту: комунікаційниця Софія Касьяненко, креативна стратегиня Оксана Беседа
Неписані правила для вчителів у Instagram:
✔ Публікувати дітей тільки з письмової згоди батьків. Ніколи не називати за прізвищем і не показувати документи, де є чутлива інформація.
✗ Не давати образити дітей у коментарях. Ботів, хамів, тих, хто вживає нецензурну лексику, — блокувати одразу.
✗ Не боятися хейту і критики.
✔ Усвідомлювати відповідальність перед суспільством за формування образу українських молодих учителів.
✗ Не боятися грошей як таких. Допомагати армії.
✗ Не публікувати азартні ігри, алкоголь, паління.
✔ Прагнути до чистої літературної мови. Суржик чи русизми толерувати лише в інших, але ніколи в себе.
✔ Спілкуватися з іншими вчителями, обмінюватися ідеями, лайкати і коментувати один одного, але ніколи не красти чужі ідеї.
✔ Бути собою. Не вести «подвійне життя», тобто, ніяких додаткових сторінок «для своїх». Відповідати етичним нормам та цінностям, які декларують.
Юліана — блогерка, що надихає вступати у педагогічний
https://www.instagram.com/teacher_topschool/
Мені дуже приємно, коли діти кажуть, що через мій блог теж захотіли бути вчителем. Старші люди змінюють напрям роботи або ж повертаються після довгої перерви до праці в школі, і це дуже круто! Вчителювання має бути в задоволення і від душі. Певною мірою, це хобі. Коли блог виріс до понад тисячі невідомих людей, то я кожні пів року ставила собі за мету досягнути нових показників. Але після перших 5 тисяч припинила рахувати.
Почала вести блог на четвертому курсі коледжу, щоб отримати поради від колег та спілкуватися з батьками учнів. Але вийшло навпаки: я ділилася ідеями та фрагментами уроків, аудиторія підписувалася, коментувала і просила новий контент. Найбільший поштовх дав благодійний проєкт від Pockick (VemaKids): я безплатно проводила онлайн-заняття для учнів, які під час повномасштабної війни втратили можливість навчатися у своїй школі через переїзд або навіть окупацію. Мене тримали ці діти в нормальному психоемоційному стані у перші місяці 2022 року.
Блог допомагає: учні пропонують, що хочуть зняти разом, а батьки підтримують усі наші пропозиції. Це дуже зближує. Я з ними на одній хвилі.
На хейт вже не реагую. Більшість коментаторів під відео, що потрапили в тренди, не є моїми підписниками, і мені нічого не хочеться їм доводити. За нецензурні слова блокую.
На мій заробіток блог не впливає. Але він дає можливості для співпраці з різними проєктами, де мене запрошують як спікера. Впізнаваність дає можливість спілкуватися з однодумцями: те, до чого я прагнула з самого початку. Я вірю, що підвищення престижу вчительської професії відповідно підвищить і зарплати. Поки що у державних школах вчителі отримують близько 12 тисяч на місяць за 23 години навантажень, це несправедливо.
💬 Публічність учителя сприяє реформам. Щоб почати вести блог, продумайте, для кого він буде і про що. Пропишіть собі контент-план на перший місяць, а далі ідеї приходитимуть самі собою, якщо систематично публікуватиметеся. Обов’язково плануйте час на відпочинок. Не бійтеся хейтерів, інших думок та змін. Робіть те, що любите.
Руслан Ігорович Циганков — учитель-блогер з вайбом підтримки та руйнування стереотипів
https://www.instagram.com/ruslan.tsyhankov
Учитель має бути опорою, підтримкою, бути тим самим світлом у ці темні часи. Блог активно почав розвиватися після 24.02.22, на той момент я вже два роки працював вчителем. Якось хотілося підтримати учнів і людей загалом. Я постійно нагадую аудиторії про війну, говорю про те, що у багатьох із них хтось воює, хтось, на жаль, загинув, дуже важливо підтримувати учнів, їм також важко.
На хейт відповідаю тільки коли в коментарях зачіпають учнів. Своїх учнів я не дам образити. Ті, хто пише негатив про дітей — негідні створіння. Іноді в коментарях пишуть щось про татуювання, я на це не зважаю, у них немає нічого протизаконного. Час від часу прилітають коментарі від русні, бо мій кабінет оформлений патріотично. І від цього у них палає. Але це лише плюс.
Кожного разу я відчуваю велику відповідальність за те, що публікую. Якщо це відео з учнями, я завжди питаю, чи хочуть вони потрапити на відео. Якщо вони проти, я їх не знімаю. Якщо на відео я їх кличу, то тільки за ім’ям без прізвища.
Мої пости допомагають руйнувати стереотипи про вчителів, демонструють, що навчання може відбуватися інакше, і це цікаво людям.
Система освіти потребує змін. Треба додавати нові предмети. Наприклад, фінансова грамотність та сексуальна освіта. Додати якийсь патріотичний гурток, щоб учні краще знали нашу історію та героїв нашої країни. Уроки виживання та самооборони. Також треба змінити акцент з оцінювання на якість знань. Досі є ухил на виставлення оцінок, і мало хто сильно турбується про якість знань наших дітей. Своїм блогом я нагадую, що оцінки — не головне. Головне, що в голові.
💬 Порада вчителям: спробуйте, а там вже подивитеся, ваше це чи ні.
Ольга — викладачка НУШ, чия карʼєра злетіла завдяки блогу
https://www.instagram.com/olgavladimirovna378/
Мої дописи — це поради колегам, якісь власні секрети роботи з дітьми, роздуми та висновки, до яких я прийшла, маючи реальний досвід у школі. Мені для цього потрібно було пройти шлях довжиною понад 10 років, а хтось може прочитати інформацію та і скористатись готовою порадою.
Була певна база знань та навичок і я вирішила ділитись знаннями з іншими колегами, адже на початку власної педагогічної карʼєри я не мала таких підказок.
Сторінку веду з 1 липня 2021 року. Перші місяці «жила» на сторінці. Було цікаво спостерігати за змінами: кількість підписників, лайків, коментарі. З часом це проходить.
Завдяки інстаграму я працюю в приватному закладі освіти та є керівником початкової школи: на мене була підписана керівниця школи, вона спостерігала за моєю сторінкою та роботою в державній школі, а коли відкрилася вакансія, то мені запропонували спробувати свої сили.
Я від природи досить стримана, тому в блозі та в житті однакова. Не намагаюсь бути в образі або підлаштовуватись під запити суспільства. Вважаю, що мої люди завжди зі мною.
💬 Порада вчителям: якщо виникають думки про блог, потрібно діяти. Не боятися коментарів та осуду, не факт, що це взагалі буде у вашому житті.
Вікторія Зірчик — вчителька-експертка, наставниця, авторка подкасту
https://www.instagram.com/znoukr_victoriia/
Кілька років тому я працювала з випускним класом. Вирішила публікувати історії з тестами в інстаграмі. Учням та ученицям почало це подобатися, вони обговорювали між собою відповіді. Згодом я почала викладати корисні відео з підготовки до НМТ, правильного мовлення, тому перестала бути просто вчителькою. Ведення такого блогу підвищило статусність серед учнів, колег, батьків. Ти вже не просто звичайна вчителька, а, дійсно, — експертка.
Зараз я постійно проходжу курси з розвитку особистого бренду, читаю книги з маркетингу, бізнесу, SMM. Я проходила навчання з тьюторінгу. Тьютор — це людина, яка виступає умовним посередником між дитиною та батьками, налагоджує стосунки в колективі, мотивує навчатися, розвиватися. Класний керівник у школі не впорається з цим, особливо, коли в класі 30+ учнів. Діти потребують уваги, ми живемо в умовах війни й важко усвідомити, які наслідки матимемо далі. Я часто стикаюся з проблемою, що батьки не розуміють дітей, а діти закриваються від батьків. Запустила подкаст «Шкільний крінж» на ютубі, адресований здебільшого саме для батьків. Сподіваюся, що порушені теми є актуальними та допоможуть у комунікації з підлітками.
Для мене важливо просувати здоровий спосіб життя та харчування, тому жодного контенту про алкоголь, наркотики, тютюнові вироби, будь-що, що може дискримінувати когось. Також не підтримую релігійні та політичні теми, хоча не втримуюся поширити дописи після значних обстрілів чи зборів підтримки ЗСУ. Щодо спортзалу — я постійно виставляю подібний контент.
Якщо публікувати на сторінці лише професійний контент, підписникам теж буде не цікаво слідкувати, адже вони хочуть бачити особистість.
Інколи я навмисно використовую суржик, щоб показати контраст із літературною мовою чи спровокувати учнів на дискусію, «ввімкнути» в навчальний процес.
Хейт спочатку дуже пригнічував, демотивував. Були випадки, що руки зовсім опускалися та хотілося видалити акаунти. Але з часом зʼявилося розуміння, що такі люди завжди будуть, дехто принципово це робить і всім подобатися неможливо. Тому зараз видаляю неприємні коментарі або відповідаю чемно.
Був випадок, коли виставила рілс, пояснюючи закінчення іменників у родовому відмінку, не врахувавши зміни в правописі. Тому перезаписала, подякувавши підписниці, яка вказала на цей момент.
Система освіти України потребує змін. Шкільна програма занадто віддалена від захоплень сучасної дитини. Актуальні вміння — публічно виступати, писати дописи для соцмереж, користуватися ШІ, а не тільки вчити правила, щоб виключно писати тексти. Мені б хотілося більше простору для творчості, розвивати критичне та креативне мислення. Мене хвилює відсутність творчості, діти мало обізнані в мистецтві, як на мене.
Тетяна Степанюк — вчителька, для якої блог — це робота
https://www.instagram.com/tetiana_englishteacher/
Почала вести блог у 2021 році, бо хотілося ділитися інформацією і надихати, пробити фінансову стелю, і зараз блог — це основне джерело доходу, він перевищує заробіток з уроків.
Перш ніж почати, я придбала кілька курсів: з особистого бренду, по роботі з цільовою аудиторією, створенню reels. Але багато чому вчуся на практиці й на власних помилках. До прикладу, на початку я публікувала контент двома мовами: українською й англійською; робила дописи про викладання підліткам, бо мала досвід у тій сфері, а зараз я сконцентрувалася на викладанні дітям і публікую тільки українською.
Лайки та коментарі перевіряю кілька разів на день, коли публікую новий контент. У перші півтора року я не слідкувала за статистикою і не звертала уваги на кількість нових підписників.
Моніторю інших учителів англійської в Instagram. Значна частина моїх підписників — це вчителі, які теж ведуть блоги.
Після повномасштабного вторгнення більшість українців відмовилися від російських продуктів і блогерів. Тому зараз дуже сприятливий час для розвитку блогів, а особливо на тему навчання дітей англійської, бо це потребує знань про психологію і спеціальні методики. Найбільша складність у тому, що робота вчителя-блогера ніколи не завершується: закінчив уроки — треба сісти відправити домашнє завдання, продумати уроки на завтра, придумати навчальні матеріали. Мені дуже важко знайти час на відпочинок. Я прийшла в блог за грошима, якби я не зростала фінансово, то я б його не вела.
Учителі досі стикаються зі стереотипами про те, що вони «не люди» і не повинні мати особистого життя. Чула, що нещодавно звільнили якусь викладачку за те, що вона опублікувала фото у купальнику і в обіймах чоловіка. Ще є думка, що вчитель — той, хто альтруїстично присвячує життя дітям, а я ніби трошки руйную цей стереотип, доношу меседж про те, що вчитель має гарно заробляти.
💬 Порада вчителям: не чекайте, коли у вас буде ідеальна камера, лампа, чи коли ви пройдете якийсь курс, практика — це найважливіше. Будьте готові до того, що блог — це робота. Тому виділіть на це час і одразу думайте, з чого ви зароблятимете. Визначте сфери, що ви висвітлюєте. Друкуйте на комп’ютері, це пришвидшує процес. Не робіть блог просто тому, що так роблять усі. Беріть вихідні: у вівторок, п’ятницю і суботу я нічого не публікую. Коли буде можливість, робіть тематичні фотосесії, щоб був архів фото для дописів. Не працюйте безплатно.
5 порад вчителям-початківцям в Instagram від
керівниці агенції Або.Освіта, стратегині Оксани Беседи:
💁♀️
Оберіть свою нішу. Як і у створенні будь-якого бренду, особистий бренд базується на єдиному чіткому концепті, навколо якого будується контент, позиціювання, тон текстів та все-все. Випишіть 1 коротким реченням відповідь на питання «хто я є в Instagram?» і спробуйте прочитати це очима вашої аудиторії. Відгукується? А ви б самі на себе підписались?
🗓️
Ведення соцмережі має бути системним. Складіть календар постів і дотримуйтесь його. Щоб мотивація зростала, даруйте собі мініподарунки за дотримання графіку (тістечко або нові джинси? Те, що ви любите!).
📚
Красивий дизайн акаунта — не найголовніше. Ви працюєте в інформаційній індустрії, тож ваша суперсила — інтелект, вдумливість, корисний контент або гумор, харизма, мотивація. Якщо не виходить робити красиві дизайни — не страшно, сфокусуйтесь на тому, що ви говорите або пишете.
👥
Групуйтеся з однодумцями. Робіть спільні пости з колегами, пропонуйте свій коментар для медіа, беріть участь у подіях. Це допоможе не витрачати гроші на платне просування, натомість рекламуватиме ваш особистий бренд органічно.
💡
Дозвольте собі трішки спонтанності. Зʼявилась класна думка для рілс? Не відкладайте на потім! Ви — сміливі й талановиті вже, тут і зараз.
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media