Чотирилапа дружба: урок-гра, який діти проситимуть повторити

Скільки учнів у вашому класі мають домашніх улюбленців? Чи знають діти, як піклуватися про чотирилапих друзів? Чого ми можемо навчитися у тварин та яких міфів про пухнастиків варто негайно позбутися? 

Розпочинаємо серію матеріалів спільно з одним із лідерів зооіндустрії України — групою компаній Suziria Group та найбільшою зоозахисною організацією UAnimals, щоб разом із вами виховувати в дітях гуманне ставлення до тварин і розвивати культуру догляду за ними. Для початкової школи ми підготували урок-гру, який навчить дітей основних правил піклування та допоможе розвинути почуття відповідальності за своїх чотирилапих друзів. Обіцяємо, учні проситимуть вас повторити його знову!

Автор уроку:

Антон Атаманчук 

МЕТА УРОКУ:

  • Ознайомити дітей з основними правилами догляду за домашніми тваринами.
  • Розвинути почуття відповідальності та турботи про улюбленців.
  • Сформувати в учнів практичні навички догляду за чотирилапими друзями через інтерактивні ігрові завдання.
  • Виховати любов та повагу до домашніх тварин, а також розуміння важливості їхнього добробуту.
  • Підтримати командну роботу і розвиток співпраці через гру.

ХІД УРОКУ

1. Наші домашні улюбленці

Заздалегідь попросіть учнів зробити та роздрукувати світлини з їхніми чотирилапими друзями. Якщо домашнього улюбленця немає, можна приєднатися до фото друзів, сфотографуватися з твариною родичів чи сусідів або навіть скористатися фотошопом і створити фото «Чотирилапий друг моєї мрії».

Світлини з тваринками можуть бути різними або відповідати визначеному стилю, завданню, ідеї. Наприклад, на фото має бути улюблена іграшка песика чи котика або обійми з ним.

Із готових світлин необхідно створити колаж, де кожен учень може приклеїти фото та написати коротку інформацію про тваринку (кличка, порода, вік тощо).

Приклади колажів: 

Виставка фотографій з домашніми улюбленцями,
ЗЗСО «Ліцей № 11 м. Ковеля»

2. Правила чотирилапої дружби

Запитайте в учнів, як вони доглядають за своїми домашніми улюбленцями.

Теми для обговорення:

  • Що потрібно для життя вашому чотирилапому другові?
  • Чому його важливо правильно годувати?
  • Навіщо тваринам фізична активність?
  • Чому важливо враховувати характер пухнастика?
  • Чому різним тваринам потрібна різна кількість уваги?
  • Чому важливо відвідувати ветеринара?
  • Як подбати про безпеку улюбленця?

Таке обговорення можна організувати в малих групах. Варто, щоб у кожній були діти, які мають удома улюбленців. Вони можуть розповісти про щоденні рутини догляду за своїми домашніми тваринами, а решта учнів можуть ставити уточнювальні запитання.

Після цього запропонуйте дітям переглянути пізнавальний мультфільм:

Попросіть учнів підсумувати інформацію про догляд за тваринами. Нехай вони самостійно формулюють правила догляду, а ви лаконічно запишете їх на великому аркуші й додасте його до колажу з фотографіями. Важливо, щоб серед висновків школярів прозвучали такі головні тези:

  • для комфортного життя тваринам потрібні вода та їжа, увага та спілкування, безпечні умови;
  • регулярні профілактичні огляди у ветеринара — запорука здоровʼя та довголіття вашого чотирилапого друга! Саме ветеринар зможе вчасно виявити проблеми та запобігти хворобам;
  • фізична активність забезпечує вашому улюбленцю добре самопочуття.

Тривалість прогулянок визначається розміром та активністю чотирилапого друга. Для собак вона залежить від породи, віку, рівня енергії та здоров’я. Проте загальні рекомендації такі:

  • малі породи (до 10 кг): достатньо 30–60 хвилин на день, що можуть бути поділені на 2–3 короткі прогулянки;
  • середні породи (10–25 кг): потребують більшої фізичної активності — приблизно 1–2 години на день, які також можна поділити;
  • великі породи (понад 25 кг): їм неохідні довші та активніші прогулянки — приблизно 2 години на день.

Важливо: не варто навантажувати тварин різними активностями одразу після годування (у тому числі прогулянками), адже це шкідливо. Краще віддати перевагу спокійним іграм або відпочинку.

Усі домашні улюбленці мають свої унікальні риси характеру, які впливають на їхні потреби. Наприклад, активні потребують більше руху, тоді як неактивні люблять тихі ігри та відпочинок. 

Характер тваринки впливає і на те, як вона реагує на оточення чи зовнішні чинники. Проте і люди навколо та їхні дії так само чинять вплив на її поведінку чи емоційний стан. Тож дуже важливо бути добрими до чотирилапих і турбуватися про них.

Деякі улюбленці схильні до тривоги в нових місцях або серед нових людей, інші ж — більш доброзичливі та відкриті. Усі хвостики мають емоції, відчувають біль, потребують уваги та любові, безпеки та комфорту. 

Враховуючи особливості вашого чотирилапого друга, ви зможете забезпечити найкращий догляд і створити сприятливі умови для життя тварини.

3. Саме час погратися!

Дослідивши основні правила, запропонуйте учням пройти тест-гру. Це можна зробити в онлайн-форматі чи на планшетах за лінком:

Грати в гру

Або можна заздалегідь роздрукувати картки для гри, об’єднати дітей у групи та запропонувати їм визначити всі «можна» та «не можна» на швидкість.

Завантажити картки

4. Міф чи правда

Ігор мало не буває, проте тепер завдання складніші! Цю гру можна вивести на екран інтерактивної дошки:

Грати в гру

Або ж роздрукувати флеш-картки і зачитувати твердження, а учні повинні вирішити: міф це чи правда. Можна організувати роботу індивідуально або в командах. Кожну відповідь учні повинні стисло пояснити, а потім звірити з інформацією на звороті картки.

Приклад картки з гри:

5. Збираємо здорову миску чотирилапого друга

Дослідивши інформацію з картки «Харчування домашніх улюбленців», разом з учнями створіть здоровий раціон тваринки за допомогою шаблона-розфарбовки.

Інтегруючи математичну галузь, запропонуйте дітям пригадати, що вони знають про дроби, та вирізати частинки цілого, склавши оптимальний раціон чотирилапого друга: 5/10 — каші, 3/10 — мʼясо, 2/10 — фрукти та овочі. Зверніть увагу, що на шаблоні є зайві частини: 1) цибуля та виноград дуже шкідливі, тож їх не можна включати в раціон; 2) тістечка та інші солодощі можуть викликати розлади травлення!

Інформаційна картка: 

Шаблон:

Завантажити шаблон

6. Рефлексія

Оберіть одну із вправ для рефлексії після уроку про догляд за чотирилапими друзями. Вона дасть змогу учням остаточно осмислити нову інформацію та закріпити знання.

«Три ключові моменти»

Попросіть дітей назвати три найважливіші, на їхню думку, аспекти догляду за домашніми улюбленцями. Це допоможе виділити основні моменти уроку.

«Підсумкове коло»

Зберіться в коло, де кожен учень по черзі висловлюється про те, що найбільше вразило або що він виніс з уроку. Це може бути коротка фраза або кілька речень.

«Якби я був ветеринаром…»

Попросіть дітей уявити себе ветеринарами і подумати, як би вони допомагали людям доглядати за тваринами. Що б вони радили, аби ті були здоровими та щасливими?

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *