Дешевше, ніж квитки. Як Фонд гарантування вкладів виправдовує використання Рекрут автівок “Мегабанку”

Дешевше, ніж квитки. Як Фонд гарантування вкладів виправдовує використання Рекрут автівок "Мегабанку"

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб стверджує, що використання автомобілів ліквідованого Мегабанку для відряджень було економічно вигіднішим, ніж купівля квитків та оплата проживання, хоча розрахунки свідчать про протилежне.

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб вважає, що використання директором-розпорядником ФГВФО Світланою Рекрут автомобілів АТ “Мегабанк”, який знаходиться в процесі ліквідації, обійшлося дешевше, ніж якби їй купували квитки та оплачували проживання під час пересадок. Про це йдеться у відповіді Фонду на запит УНН.

“Використання авто для поїздки у відрядження економічно суттєво вигідніше для Фонду, ніж витрати на придбання квитків та оплату проживання при пересадках”, – зазначили у Фонді гарантування вкладів фізосіб.

Рекрут їздила на автомобілях з 2,5 л двигуном і, за технічними характеристиками таких авто, середній розхід бензину на 100 км становить близько 10 літрів. Для розрахунків УНН взяв основні міста, з аеропортів яких українці зазвичай вилітають до пунктів призначення. Варто зазначити, що розрахунки здійснені за нинішніми цінами на пальне та квитки на поїзди і автобуси. У 2022-2023 роках вони були нижчими.

Наприклад, відстань з Києва до Хелма (Польща) 537 км. Зараз літр бензину А 95 коштує 51,54 гривні. Тобто на автомобілі Рекрут витратила б за нинішньою ціною за А-95 в одну сторону 2767 гривень. Від Києва до Перемишля 646 км – тобто в один бік – зараз вона б витратила 3 330 гривень. 

При цьому місця в поїзді Київ-Хелм (Польща) коштують 1 925 гривень, а в поїзді Київ-Перемишль (Польща) станом на 11 березня 2024 року – від 1 342 до 1 925 гривень.

Відстань з Києва до Варшави (Польща) 781 км і на дорогу в один бік на авто Рекрут би витратила 4 025 гривень, в той час, як квитки на автобус коштують від 700 до 1350 гривень.

Відстань з Києва до Кишинева (Молдова) 572 км і поїздка на авто Рекрут обійшлася б у 2948 гривень, тоді як на автобусі можна доїхати до аеропорту за  890 – 1635 гривень.

Навіть якщо уявити, що рейси потягів могли не збігатися з датою вильоту і Рекрут довелося б ночувати у готелі, про економію на поїздках на автомобілях “Мегабанку”, який ліквідується, важко говорити.

Крім того, у Фонді зазначили, що за час ліквідації АТ “Мегабанк” ФГВФО розрахувався з його вкладниками, виплативши їм близько 4 млрд грн. 

“У разі продажу авто саме Фонд отримає кошти від продажу як кредитор третьої черги”, – додали у Фонді. При цьому там не вказали, на скільки впала вартість автомобілів за час їхнього використання директором-розпорядником фонду.

Водночас у ФГВФО зазначили, що відповідно до ст. 36 Закону України “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб”, Фонд має право користуватися технічними можливостями банку протягом періоду виведення банку з ринку та його ліквідації з метою мінімізації своїх витрат. 

Додамо

Наразі Фонд ігнорує запити УНН щодо того, чи використовувалися автомобілі Toyota Camry, які належать АТ “Мегабанк”, для офіційного відрядження Світлани Рекрут, хто надавав такий дозвіл, а також хто здійснював заправку і обслуговування автівок і скільки це коштувало.

Крім того, УНН поцікавився у юриста Сергія Лисенка, чи мала право Рекрут користуватися автомобілями “Мегабанку” згідно із законом, на який послався Фонд гарантування вкладів фізосіб. Виявилося, що Рекрут, може користуватися майном банку, що ліквідується виключно у тому разі, якщо вона особисто входить до складу тимчасової адміністрації. Проте за даними сайту youcontrol, Рекрут не є уповноваженою особою від ФГВФО на ліквідацію АТ “Мегабанк”. Наразі від Фонду ліквідацію здійснює Біла Ірина Володимирівна.

“Згідно зі статтею 36 згадуваного вами закону, після введення тимчасової адміністрації майном банку може користуватися тільки уповноважена особа Фонду – ліквідатор, який виконує функції тимчасової адміністрації. А інші представники фонду не мають на це права після введення тимчасової адміністрації”, – сказав Лисенко.

За його словами, використання майна банку, що ліквідується, кимось, крім уповноваженої особи Фонду, є порушенням закону, яке має вивчити Національне антикорупційне бюро України (НАБУ).

Водночас повна версія частини 10 статті 36 Закону “Про систему гарантування вкладів фізичних осіб” виглядає так: “Протягом періоду виведення банку з ринку та/або ліквідації банку Фонд має право користуватися технічними можливостями такого банку (технічними засобами, серверами, кол-центром, приміщенням тощо) з метою мінімізації своїх витрат”.

Тобто про можливість Фонду користуватися автомобілями банків, що ліквідуються у законі не йдеться.

Нагадаємо

Член Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Ніна Южаніна направила Національному агентству з питань запобігання корупції депутатський запит з проханням перевірити інформацію щодо поїздок Світлани Рекрут.

У відповідь на журналістський запит про поїздки Рекрут за кордон ФГВФО повідомив, що відомості про переміщення посадових осіб Фонду (відрядження, ділові поїздки тощо) є службовою інформацією, що має обмежений доступ, а також додав, що Рекрут звернулася в правоохоронні органи щодо ІА УНН.

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *