Дослідження якості онлайн навчання у школах: звіт ДСЯО

презентували результати дослідження якості організації дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти України. Під час презентації голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак озвучив основні підсумки дослідження та надав поради для директорів шкіл щодо організації дистанційного навчання, зокрема й під час воєнного стану.

Організація онлайн-навчання

Дослідження показало, що освітній процес в умовах дистанційного навчання недостатньо гнучкий та обмежений у видах діяльності.

Від 7% до 16% педагогів вказали, що учні / учениці самостійно опановували навчальний матеріал, частіше про це зазначали у селах, особливо у початковій школі. Щодня або кілька разів на тиждень 55% вчителів у селах та 47% у містах розміщували на спеціальному вебсервісі матеріали для самостійного опрацювання учнями базової та старшої школи.

На запитання «Що б ти хотів(-ла) змінити в організації дистанційного навчання у своїй школі?» учні відповідали, що їм не вистачає:

  • пояснень від учителів замість самостійного опрацювання;
  • презентацій навчального матеріалу, щоб краще зрозуміти тему уроку;
  • часу пояснення нових тем.

Серед причин, чому діти не могли навчатися або самостійно опрацьовувати навчальний матеріал, батьки найчастіше вказували на хворобу, відсутність інтернету або слабке його з’єднання.

У початковій школі 29% батьків зазначили, що діти не вчилися, бо самостійно не могли підключитися до онлайн-платформ, 20% – перебували у бабусі / дідуся, де немає відповідних умов для навчання, а 13% – бо не вміють вчитися самостійно.

Результати навчання учнів

«Дистанційка» вплинула на результати навчання учнів. І хоч з більшості навчальних предметів, на думку вчителів, результати не змінилися, однак це не стосується:

  • математики (51% педагогів початкової школи у селі вказали на погіршення результатів, 42% – у місті, такої ж думки 61% вчителів базової школи у селі та 45% у місті, 66% вчителів старшої школи у селі та 45% у місті);
  • іноземної мови (про погіршення вказують 56% вчителів початкової школи в селі і 33% вчителів у місті, 59% вчителів базової та старшої школи у селі та 39% у місті);
  • хімії (54% вчителів базової школи відзначають погіршення результатів навчання учнів у селі та 39% у місті, про це ж кажуть 63% педагогів старшої школи в селі та 38% у місті).

Погіршилися, на думку вчителів, результати навчання учнів також і з української мови, фізики та астрономії.

Серед чинників, які негативно впливають на результати навчання учнів / учениць в умовах дистанційного навчання, учителі насамперед називають відсутність «живого спілкування»: 73% вчителів про це зазначили у містах та 78% у селах – для початкової школи, та 61% і 57% відповідно – для базової та старшої.

Невміння учнів самостійно вчитися більше виявляють таку проблему вчителі у базовій і старшій школі у містах (67%), ніж у селах (53%), для початкової школи цей показник у місті та селі 61%.

Найменше педагогів причиною зниження результатів навчання учнів вбачають в особливостях виконання своїх професійних обов’язків, як-от:

  • брак зворотного зв’язку щодо навчального поступу учня/учениці;
  • відсутність відповідних навичок роботи з технологіями дистанційного навчання;
  • використання різних електронних платформ та каналів зв’язку з учнями/ученицями.

Технічне забезпечення учасників освітнього процесу

Дослідження виявило, що не всі вчителі забезпечені технікою та швидкісним інтернетом для проведення дистанційного навчання.

Педагоги початкової школи ліпше забезпечені робочими комп’ютерами / ноутбуками (85% у містах та 87% у селах), ніж їхні колеги у базовій та старшій школі (67% у містах та 52% у селах).

8% учителів початкової школи, 14% базової та старшої у містах і 10% та 23% у селах відповідно зазначають, що відсутність техніки не дає змоги ефективно застосовувати технології дистанційного навчання.

Не менше, ніж третина учнів у селах не має засобів для навчання онлайн. Учні початкової школи у селах рідше мають власні засоби для навчання (смартфон чи ноутбук / комп’ютер), ніж базової та старшої.

За даними опитування батьків, 39% молодших школярів та 29% старшокласників користуються гаджетами спільно з батьками або братами / сестрами. Найпопулярнішим засобом дистанційного навчання для 93% старшокласників є смартфон, для 64% – комп’ютер / ноутбук.

Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.

Vox Populi.

ЗАВАНТАЖИТИ ЗВІТ

Источник: osvita.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *