
У Харківській області в рамках експериментального проєкту створено попередню структуру академічних та професійних ліцеїв, кількість яких може зазнати змін через безпекову ситуацію та відповідність критеріям до установ.
Як інформує кореспондент Укрінформу, про це під час публічних обговорень "Реформування профільної середньої освіти: Харківський регіон" розповіли журналістам заступниця міністра освіти і науки Надія Кузьмичова та заступниця очільника обласної адміністрації Віта Ковальська.
Кузьмичова відзначила, що формування структури ускладнюється знаходженням частини територій у зоні активних або ймовірних бойових дій, через що більшість установ функціонують дистанційно. Частина громад вже має чітке уявлення про структуру, в інших воно ще не остаточне.
"Структура розробляється з урахуванням декількох сценаріїв – перемоги та відновлення повноцінної можливості навчатись очно на своїй території, і з урахуванням поточної ситуації, коли більшість закладів працюють у віддаленому режимі. Маємо окрему увагу приділити дистанційним академічним ліцеям – як там має бути організовано навчальний процес. Оскільки профілізація вимагає іншого устаткування, іншої професійної підготовки кадрів. Чи можливо надати всі профілі у віддаленому форматі? Це питання, на які ми разом знаходимо рішення. В Харківській області у нас є пілотний ліцей – єдиний дистанційний вже цього року, і на його прикладі ми будемо відпрацьовувати всі особливості", – зауважила Кузьмичова.

Зі свого боку Ковальська передбачає, що затверджена чисельність установ зменшиться.
"Харківська область брала участь в експериментальному проєкті з формування структури профільних ліцеїв. На даний момент громади подали 215 установ, ця структура затверджена на засіданні облради, але ми зараз не впевнені, чи всі вони відповідатимуть вимогам. Безумовно, ця структура буде корегуватися і, ймовірно, зменшиться", – припустила вона.

Згідно з інформацією чиновниці, у Харківському районі на даний момент затверджено 163 установи; у Чугуївському – 16; у Богодухівському – 8; в Ізюмському – 7; у Куп’янському – 5; у Лозівському – 6; у Берестянському – 6; в установах обласної ради – 4; у Харкові – 132.

Керівниця швейцарсько-українського проєкту Decide Валентина Полторак повідомила, що розроблено стратегію реформування до 2034 року, і результати можна буде оцінювати не раніше, ніж через десять років.
"Головна ціль реформи – свідомий вибір майбутнього професійного шляху та поєднання освіти з ринком праці і відновленням економіки України", – підкреслила Полторак.
28 громад Харківщини залучені до експериментального проєкту з професійної орієнтації, який починається вже цього року. Це дворічний проєкт, який допоможе учням зробити вибір між академічним та професійним напрямком у 7-9 класах.
За інформацією Харківської ОВА, в даний час в області функціонує 577 закладів загальної середньої освіти, з них 72 – в очній формі. Всього навчається 194 тис. дітей, близько 40 тис. – у комбінованому форматі.
Як повідомлялося, третій етап реформи "Нова українська школа", яку було започатковано у 2017 році, передбачає, що, починаючи з 2027 року, після 9 класу, учні будуть обирати навчання в академічному чи професійному ліцеї.
Фото: В'ячеслав Мадієвський, Укрінформ
Більше наших світлин можна придбати тут.