8 дієвих життєвих навичок

Нещодавно засвоєння англійської в школі передбачало заглиблення в правила граматики та завчення напам’ять лексики й текстів. Передові педагоги шукають шляхи, щоб учні якомога більше висловлювалися на заняттях. Бесіди, дебати, інтерактивне спілкування… Однак у США останнім часом роблять наголос на іншому: щоб опановувати іноземну мову, учні повинні проявляти активність — не просто говорити, а здійснювати щось відчутне, корисне. Відчути себе, приміром, британцем, який розробляє певний продукт.

Якщо індивід відчуває, що його перевіряють на знання мови, йому стає набагато складніше говорити. Навіть рідною мовою, навіть дорослій людині. Що вже й казати про школяра, який тільки почав збагачувати лексичний запас? Безперечно, розмови — це позитивно. Але коли викладач розпитує, скажімо, про родину або домашніх улюбленців, кожен учень усвідомлює, що педагога цікавить не молодший братик або котик, а вживання невірних дієслів або творення множини іменників. Якщо дитина не замислюватиметься про це, а порине в діяльність, це значно підвищить впевненість у комунікації, мотивацію та запам’ятовування матеріалу. Вдосконалення мовних навичок має стати приємним бонусом.

Традиційні уроки часто зосереджені на перевірці пам’яті учнів, а не рівня оволодіння комунікаційними навичками. Наприклад, вправа на заповнення пробілів щодо відмінювання дієслів може продемонструвати, що учень розуміє, як утворювати дієслова, і знає закінчення, але це не свідчить про те, чи зможе він використовувати дієслова в реальній бесіді. Ці завдання не вимагають дійсного застосування мови в різних ситуаціях.

НУШ передбачає перехід до компетентнісних завдань і тих, що пов’язані з життям. Але як це втілити в життя? Рольові ігри — це ще не все! Тим паче, коли мова йде про учнів 5–11-х класів, які вже віддають перевагу продуктивній діяльності перед грою. Отже, практична діяльність, яка супроводжується розмовною іноземною мовою, переносить учнів у реальні сценарії, краще готує їх до змістовних розмов. Вони розвивають навички критичного розмірковування, вирішення проблем і креативності. Якщо надати учням більше самостійності у вираженні своїх знань і вмінь, вони відчують більшу відповідальність. Задля досягнення конкретної мети школярі можуть прагнути досягти вищого рівня оволодіння матеріалом.

8 завдань для підвищення продуктивності, які варто випробувати

1

Переконуємо… Шекспіра

Для старшокласників дебати — це корисно, це метод практикувати застосування офіційної мови та розвивати здібності критичного аналізу. Але як допомогти юнакам зацікавитися темою, а не зосереджуватися на оцінюванні? ШІ допоможе проводити дискусії наодинці або невеликими групами з… відомими історичними особистостями. Переконайте Шекспіра, що Отелло — токсичний. Дізнайтеся у Черчилля, що він думав про Сталіна та Гітлера. Доведіть Маргарет Тетчер, що жінка не повинна ставати «залізною леді». Звісно, в ідеалі питання повинні формулювати самі учні. Якими б не були їхні переконання, викладачу не варто контролювати цей момент: лише мовне оформлення.

Застосовуючи такі інструменти, як MagicSchool AI та SchoolAI, вчитель має лише поставити чітку вимогу до завдання: учні повинні говорити тільки англійською та дотримуватися тематики розмови. Вони говорять вголос і чують відповіді. Якщо виникають труднощі, діти можуть користуватися словниками, підручниками тощо. Головне — намагатися підтримувати діалог. 

Якщо немає можливості організувати в класі одночасні розмови за гаджетами, такі бесіди учні можуть провести вдома або на перервах, відзняти їх, а потім обговорити в класі. Найпростіший (але вже з певним напруженням для учнів) варіант: по черзі дискутувати, а решта однокласників слухає.

2

Подаємо резюме за кордон

Можна шукати можливості для кар’єрного росту в майбутньому в інших країнах, обирати міжнародну компанію чи збирати інформацію про професії, які цікавлять, у різних куточках світу, де розмовляють мовою навчання. Досліджувати реальні вакансії, створювати резюме, уточнювати деталі вакансій під час листування з менеджерами — все це справи, які захоплюють старшокласників. Також можна подавати дані про себе у волонтерські організації або на проєкти обміну учнями, студентами.

Нехай учні працюють у парах, шукають шаблони в інтернеті — це не зменшує користь від завдань. Те, що вдалося зробити, значно глибше закарбовується в пам’яті. Це не тільки корисно для засвоєння іноземної мови, а й дає можливість зрозуміти, як її знання приносить користь фахівцям у різних галузях діяльності.

3

Записуємо подкасти та відеоблоги

Який юний блогер не хоче вийти на міжнародний рівень? Старшокласники можуть писати сценарії, записувати інтерв’ю, коментарі, що розвиває навички як сприйняття на слух, так і усного мовлення. Тінейджери обирають такі теми, як туристичні або кулінарні поради, мода, проходження ігор. Вони також можуть взяти інтерв’ю в однокласників, викладачів або членів сім’ї (реальних або вигаданих) про їхнє повсякденне життя, традиції чи навіть думки з певної теми. 

Можна порадити школярам, за бажанням, застосовувати такі інструменти, як Spotify або WeVideo. Викладач може й сам обрати тему блогу (бажано, щоб вона була сучасною, молодіжною) заради певної навчальної мети. Наприклад, ASMR-відео змусять учнів звернути увагу на звуковий ряд, акцент, мелодійність фрази. А якщо рівень іноземної у підлітка низький або ж йдеться про учнів початкової школи, вчитель може навіть порадити підхопити якийсь тренд: танці чи розпакування лабубу — не має значення. Фрази, які треба вимовити на початку відео, наприкінці, підписи — це вже серйозне та цікаве завдання.

4

Створюємо плакати та візуальні проєкти

Учні розробляють плакати або інфографіку для реклами продукту, розповіді про культурне свято або подання ключових фактів про свою країну чи громаду. Вони використовують лексичний запас, граматику та культурні знання змістовно. Результати викладають в інтернеті — коментарі іноземною мовою підліткам теж захочеться прочитати.

5

Подаємося на гранти та збираємо кошти на краудфандингових платформах

Заявка на отримання гранту або презентація проєкту на краудфандинговій платформі (наприклад, Kickstarter, GoFundMe) може захопити весь клас. Доведеться не просто розповісти «щось на тему», а добирати слова якомога точніше, щоб показати всі переваги проєкту. Ця ідея розвиває вміння письмово висловлюватися. Добре, якщо вчитель по черзі пропонує проєкти, які спрямовані то на усну, то на письмову комунікацію.

6

Складаємо маршрут подорожі

Старшокласники планують триденну подорож до країни, мову якої вивчають. Треба скласти маршрут, подбати про проживання, харчування та екскурсії. Вони презентують подорож за допомогою таких інструментів, як Canva або Genially, і навіть можуть використовувати Snorkl для обговорення маршруту й отримувати негайний зворотний зв’язок від викладача або штучного інтелекту. Ці завдання заохочують командну роботу. TeachShare створює аркуші планування, якими можна поділитися з учнями, щоб вони могли скласти свій план. Аркуш планування містить інструкції мовою, що вивчається.

Учнів додатково заохотить те, що такі маршрути можуть бути вже сьогодні корисні туристам різних країн. Якщо школярі зможуть уточнити певні нові деталі (для цього можна додатково вести листування з готелями, хостелами, музеями тощо), користувачі будуть вдячні їм за поради.

7

Пишемо фанфіки

Оповідання фанатів за відомими фільмами та книгами, які називають фанфіками, користуються популярністю в молоді. Якщо у власних силах на літературному шляху підліток може сумніватися, то створювати текст усім класом — весело й захопливо. Особливо якщо робити це іноземною мовою та розміщувати на сайті, де ця мова є офіційною. Фанфік може бути зовсім коротким, мати сюжет або бути поєднанням асоціацій, передавати почуття, які викликав оригінал.

Переваги цифрового оповідання включають заохочення творчості, інтеграцію навичок говоріння та письма. Учні додають візуальні матеріали, такі як фотографії, малюнки або короткі відео, використовуючи такі інструменти, як Book Creator, Canva або WeVideo. Цікаве завдання із зірочкою: використати Delightex для спільної роботи над історією, втіленою в життя за допомогою доповненої та віртуальної реальності. Учні ще краще запам’ятають зміст, занурившись у віртуальний світ, який вони створили разом.

8

Розбираємося в загадковому меню

Це завдання допоможе тим, у кого поки що низька мовленнєва компетентність, або учням, які не так давно почали займатися (наприклад, у початковій школі). В інтернеті легко знайти та роздрукувати реальні меню кав’ярень чи ресторанів різних країн (мовою, яку учні опановують). Цікаво, якщо це буде фестиваль етнічних страв або заклад має якесь екзотичне спрямування (наприклад, страви з рідкісної океанічної риби, тропічних фруктів чи маловідомі китайські почастунки). Учні пробують здогадатися, з яких інгредієнтів складаються страви. Потім гуглять інформацію мовою вивчення. Якщо вони зацікавляться, то продовженням може стати переклад меню з рідної мови іноземною — як допомога невеличкому чи нещодавно створеному кафе, підприємцям, які роблять кулінарні вироби на замовлення, тощо.

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *