Дистанційне навчання під час війни вимагає надзусиль від учителів, але дарує надію дітям. Воно продовжує освіту там, де зруйновані або через окупацію зачинені школи, об’єднує учнів у різних куточках світу, підіймає настрій школярам та дає відчуття єдності. «Освіторія» продовжує розповідати про те, як зробити його більш зручним та ефективним.
Чому вчитель почувається лектором
Одна з типових скарг учителів під час дистанційного навчання: почуваємося доповідачами, лекторами, а не педагогами. Коментуємо собі слайди, немов перед незнайомими глядачами. Обличчя учнів не завжди добре видно у «віконцях», емоції інтернет притлумлює, а на безпосередні дитячі питання виділяємо час після презентації. Інша справа, коли у школі можна обмінятися посмішками, а кожен незрозумілий момент тут же пояснити на дошці…
Як повернути відчуття живого спілкування у онлайн?
Найбільш просунуті вчителі вже роблять це за допомогою цифрових технологій та економного за ціною графічного планшету Wacom One.
Зовні все просто: легкий невеличкий планшет, який зручно поміщається у рюкзак чи сумку, шнур для підключення через USB до будь-якого гаджету та перо. Вбудовані ніжки планшета дозволяють комфортно розміститися, щоб писати природно, фізіологічно, без напруження розташувати кисть руки, не ризикуючи заробити тунельний синдром. Що далі? Просто писати, немов ручкою на папері. Учні побачать записи на своїх екранах у реальному часі. А якщо в них є запитання, вчитель має змогу одразу продемонструвати розв’язання задачі або розписати детальніше певний момент презентації просто поверх тексту чи зображення слайду, редагувати фотографії, обводити та підкреслювати необхідне.
Як створити онлайн шкільну атмосферу
Можливість швидко реагувати, демонструвати поетапно хід ваших думок, разом із дітьми приходити до певних висновків – це повертає знайому шкільну атмосферу. Обговорення стають живими, жвавими, а діти почуваються включеними. Ніщо тепер не заважає обговорювати й записувати усі гіпотези учнів, а потім стирати помилкові, проводити «мозкові штурми». Адже клас – як театр: усе важливе відбувається тут і тепер.
Такою собі чарівною паличкою, що розганяє офіціоз та нудьгу від презентацій, у цьому гаджеті є перо. Не варто хвилюватися, що забули зарядити його: воно не потребує батарейок. Можна варіювати чутливість пера, ступінь натискання, колір чорнил та фону, працювати у режимі ручки чи маркера. На пері дві кнопки, через які його можна запрограмувати на різні додаткові функції: наприклад, у якості гумки. Писати комфортно, тож звичний почерк учителя не змінюється у прописному тексті на планшеті.
До слова, американські вчені ще 6 років тому довели, що людина краще запам’ятовує те, що пише від руки, а не друкує. Часом легше мислити, саме коли пишеш. Тож коли йдеться не про матеріали для заняття, а про підготовку, нотатки для самого себе, до чи після уроку, багатьом учителям значно зручніше писати на папері. На це йде чимало часу, а у купі паперу, що накопичується за роки навчання, важко розібратися. На графічному планшеті є змога робити рукописні цифрові нотатки. А пошук розпізнає як прописні, так і друковані літери, отже, легко знайти все, що стосується певної теми.
Математика, біологія чи література?
Для викладання якої шкільної дисципліни більше потрібен цей гаджет? Одразу спадає на думку математика. Можна поетапно розв’язувати приклад, а потім у зворотному порядку або крок за кроком продемонструвати і нагадати учням хід думок. Обчислення легко стерти, а потім за потреби відновити, у будь-який момент підключити калькулятор. Планшет зручний і для інших точних наук, де потрібні креслення, графіки, діаграми, а на заняттях з мистецтва можна вдатися до малювання. Утім, хіба вчителю історії не стане в нагоді ментальна карта? А література сяє новими гранями, якщо у вчитель розповідає та малює у техніці скетчингу.
Планшет, який вже охрестили вчительським, не має складних функцій, які потрібні лише дизайнерам та художникам і за які навряд чи варто витрачати гроші. Проте він сумісний з багатьма програмами в Mac, Windows, Android, Chrome OS. І, що дуже важливо для дистанційного навчання, з програмами для відеоконференцій, включаючи Microsoft Teams, Google Classroom, Zoom. Перо під час таких онлайн-зустрічей можна використовувати як комп’ютерну мишку.
Які додатки бажано мати під рукою вчителеві?
Безкоштовний пакет із п’яти додатків для дистанційного навчання вчитель отримує разом із планшетом.
Сollaboard – спільна класна дошка. Якщо й учні мають аналогічні гаджети, можуть разом писати на ній, письмово відповідати, доповнювати одне одного, взаємодіяти. Також вчитель та діти діляться аудіо- та відеофайлами, зображеннями, документами. Немов до реального фліпчарту можна додавати віртуально нотатки-стікери.
Limnu – ще одна дошка, повнофункціональна та інтерактивна. Тут учні одночасно пишуть ідеї, гіпотези, частини відповіді. У цьому віртуальному просторі немає крайових кордонів, тож усім знайдеться місце. Створене зберігається стільки, скільки забажаєте. До того ж, тут дуже плавний малюнок та одне з найбільш швидких оновлень серед аналогічних дошок.
Explain Everything – це помічник для створення презентацій, тестів, завдань. Учитель здатен поєднувати внесок різних учнів у спільні презентації, а також направляти групову роботу. Зберігати величезну кількість інформації за темами занять, оцифровувати книги та статті також легше з цим додатком.
Pear Deck – це сучасні та захоплюючі презентації, адже вони інтерактивні. Учні можуть стежити, що пише та малює вчитель, ставити запитання, а вчитель має змогу додати до запланованих слайдів імпровізовані питання. Додаток дозволяє навіть працювати паралельно з учнями, які одночасно відповідають на запитання по розісланих слайдах. Педагог під час перевірки знань бачить відповіді та блокує монітори учнів, щоб не змінювали тексти.
Kami теж дає змогу спільно працювати в режимі реального часу. Учні можуть коментувати електронні книги, PDF-файли, робочі зошити. Тут є такі цікаві інструменти, як голосові коментарі, демонстрація скріншотів у якості відповідей та переведення тексту у мовлення.
Ще один безкоштовний додаток – OneNote – стане у нагоді вчителю під час підготовки до занять. Є все необхідне, щоб написати чи надрукувати нотатки, структурувати інформацію, ввести теги, поділитися записами з іншими за потреби. Скоролити записи пером – дуже просто.
Найпопулярніша програма для презентацій у вчителів – PowerPoint. Майже одним розчерком пера можна додавати зображення, розміщувати свої малюнки у слайдах, переносити напис на іншу частину аркуша. Біле чи коричневе тло? Ні, веселіше змінювати колір, робити його картатим (у велику чи дрібну клітину), полінованим.
Учням буде цікавіше, якщо їм не просто запропонують тест, а ще й наприкінці уроку вчитель впише правильні відповіді у заготовану форму. А таблицю можна заповнювати разом зі школярами, де б вони не були під час онлайн-уроку. Функція «Запис екрану», запис звуку – і маєте майже готові відеоуроки, які можна відредагувати та демонструвати вже після завершення дистанційки та повернення до класів.
Wacom One у соцмережах:
Instagram
Facebook
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media