Українські школярі-програмісти створюють ігри, мультимедійні навчальні тести з різноманітних предметів та анімовані казки. Усе — за допомогою програми для «дитячого програмування» — Scrаtch.
Найкращих визначили в Третьому Всеукраїнському фестивалі скретч-проєктів 2019, який організовує півфіналістка Global Teacher Prize Ukraine, вчителька інформатики Оксана Коваленко. Усього учні надіслали понад 140 робіт з усієї України. Найактивнішими були юні програмісти з Чернігівської, Київської та Дніпропетровської областей. Вчителі та батьки тепер можуть використовувати цей інтерактив для навчання дітей. Усі проєкти завантажили сюди.
Найбільше вражають 30 переможців у номінаціях: «Ігри», «Навчаємося разом з Рудим Котом», «Цифрові історії» та «Roboscratch». Їх обрало журі фестивалю — вчителі та викладачі інформатики з Києва, Харкова та Чернігова, а також студенти-програмісти.
Щоб пограти в ігри, треба завантажити спеціальну програму: Scratch 3 або Scratch 2.0 (для слабших комп’ютерів) та за потреби Adobe Air.
Суперпереможці в номінації
«Навчаємося разом з Рудим Котом»
«Сонячна система: Школа космонавтики»
Фото гри: it-science.com.ua/scratch
Цікаво, що спочатку проєкт задумали як інтерактивний виставковий стенд, керувати яким можна за допомогою джойстика з набору LEGO Education WeDo 2.0
Ярослав Герзанич, учень 3-го класу гімназії №323, м. Київ. Учитель Наталія Чобаня-Герзанич. Завантажити гру.
Третьокласник з Києва Ярослав Герзанич створив навчальну гру. Її можна використовувати на уроках природознавства в школі для 1-4-х класів, а також астрономії — для старших учнів. Тут є історія про Ніла Армстронга та його політ на Місяць, тести про Сонячну систему, де кожне питання — цікавий та оригінальний факт про одну з планет, а також «Центрифуга», де розказують про підготовку космонавтів до польоту і можна віртуально спробувати свої сили під час обертів.
В останній частині гри космонавт повинен долетіти до Юпітера, оминаючи астероїди, що палають. Якщо пройдете — вас привітають із закінченням Школи космонавтики!
«Еко проєкт»
Команда Лілія Будай, Вероніка Комар, Катерина Дудар, учениці 6-го класу, Мишковицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, с. Мишковичі, Тернопільська область. Учитель Мар’яна Лагудза. Завантажити гру.
Шестикласниці з Тернопільської області створили гру, де потрібно відсортувати сміття в правильні баки. Куди викинути стару рукавичку, а куди пляшку з-під «коли»? Усе це відбувається в Антарктиді, де тане льодовик, і просто сортуючи сміття, гравець допомагає милому пінгвіну вижити. А ще тренує надважливу еко-свідому навичку.
Суперпереможці в номінації «Цифрові історії»
«У Сонечка в гостях»
Ірина Рендюк, учениця 7-го класу Будинку творчості і юнацтва, м. Снігурівка, Миколаївська область. Учитель Ірина Грибок. Завантажити казку.
Семикласниця з Миколаївщини Ірина Рендюк за допомогою програми Scratch, створює казки. Разом із друзями з гуртка вона часто ходить до дитячого садка, де юні програмісти показують свої творчі проєкти, а дітки їх захоплено переглядають. На конкурс дівчина анімувала у Scratch словацьку народну казку «У Сонечках в гостях». Ірина обрала потрібних персонажів-спрайтів, відповідний фон, звуки, записала свій голос оповідача і все це запрограмувала.
Суперпереможці в номінації «Ігри»
Гра-подорож сонячною системою з Космо-Котом
«Planets Kvest»
Фото гри: it-science.com.ua/scratch
Пономарьов Артем, учень 4-го класу НВК 69, м. Маріуполь. Учитель Тельних Тетяна. Завантажити гру.
Четвертокласник з Маріуполя Артем Пономарьов створив квест, де діти подорожують Сонячною системою. На кожній планеті невеличка гра — наприклад, потрібно ловити астероїди чи перестрибувати лаву. Після перемоги Космо–Кіт розповідає цікаві факти про планету. Спочатку треба пройти планети земної групи, після чого відкривається доступ до планет-гігантів. Бонус — мінігра «Впізнай планету» та фінальне завдання, де потрібно відгадати загадку від Космо-кота.
«McDonalds simulator worker»
Фото гри: it-science.com.ua/scratch
Михайло Тесленок, учень 6-го класу Чернігівського ліцею № 23. Учитель Світлана Смоліговець. Завантажити гру.
Шестикласник із Чернігова Михайло Тесленок придумав гру, де можна відчути себе працівником McDonalds: клієнти замовляють їжу, ви маєте встигнути її приготувати з доступних інгредієнтів і отримати за це гроші. За них можна купувати більше товарів, які відкриваються на кожному з дев’ятьох рівнів.
«UnderGun»
Фото гри: it-science.com.ua/scratch
Арсен Сметаняк, учень 7-го класу Долинської ЗОШ №4, м. Долина, Івано-Франківська область. Учитель Любов Процюк. Завантажити гру.
Семикласник з Івано-Франківської області Арсен Сметаняк створив продовження до його улюбленої рольової відеогри «Undertale» (у перекладі «Долішня казка»). Учень з міста Долина на Прикарпатті захопився відомою американською грою, де дитина через діру в горі падає в Підземелля. Там живуть чудовиська, з якими треба вибудувати стосунки, щоб вибратися. У «фан-мейді» школяра доведеться битися з трьома могутніми «босами» цієї гри.
Суперпереможці в номінації «Roboscratch»
Цього року на фестивалі з’явилася нова номінація «Roboscratch». Суперпереможців обрали серед 17 проєктів, де школярі програмували рух роботів.
Поліна Василенко, учениця 4-го класу Чернігівського ліцею № 22, м. Чернігів. Учитель Юлія Повозник.
Данило Стребков, учень 11-го класу ЗОШ №8, м. Мелітополь. Учитель Юлія Мельник.
Юлія Домбровська, учениця 11-го класу Чемеровецького НВК №2, смт. Чемерівці, Хмельницька область. Учитель Оксана Карнасевич.
Третій Всеукраїнський фестиваль скретч-проєктів 2019 організувала команда вчителів інформатики Чернігова, за підтримки управління освіти Чернігівської міської ради у співпраці з Політехнічним ліцеєм КПІ ім. Сікорського і Харківською гуманітарно-педагогічною академією. До журі конкурсу увійшли: фіналісти Global Teacher Prize Ukraine — Людмила Булигіна, Оксана Коваленко, Анна Мальована, а також Марина Золочевська, Тетяна Барбасова, студенти Політехнічного ліцею НТУУ «КПІ» ім. Сікорського.
Источник: www.osvitoria.media