Домой Статті Найкращий вчитель хімії: як номінація від Zagoriy Foundation розвиває освіту

Найкращий вчитель хімії: як номінація від Zagoriy Foundation розвиває освіту

23
0

Вже не перший рік премія Global Teacher Prize Ukraine та партнери Zagoriy Foundation відзначають найкращих вчителів хімії. І цей сезон продовжить традицію. Найкращий хімік отримає грошовий подарунок – 200 000 гривень для себе та своєї школи.

А поки цьогорічна Премія шукає нового вчителя-супергероя, переможці минулих років досягають нових вершин. Одна з яких – створення літньої школи для викладачів хімії.

Олександр Лисич про літню школу для хіміків, омріяне знайомство та можливості для вчителів

Олександр Лисич – учитель хімії з Чернігівщини, який увійшов до ТОП-10 премії Global Teacher Prize Ukraine 2018 року. Педагог із маленького села Чорнотичі має унікальну хімічну картинну галерею, середній бал ЗНО з хімії його учнів коливається від 180 до 196 балів, а школярі з радістю вчаться з ним під час канікул на природі.

Після перемоги в номінації Олександр вирішив втілити свою давню мрію: літню школу для вчителів хімії на Буковині. Ця школа розвиватиме нове бачення цього предмету та його методик у шкільній освіті. Участь для вчителів буде безкоштовною: захід організують на кошти з призового фонду, який Олександр отримав ще у 2019 році як переможець номінації.

Олександре, розкажіть, як виникла ідея створення такої літньої школи? 

Ця ідея у мене виникла ще до участі у Премії. У мене завжди була мрія зібрати в одному місці найкращих вчителів хімії та обговорити нове бачення цього предмету та його методик. Я неймовірно вдячний Zagoriy Foundation та ГС “Освіторія” за те, що тепер ця мрія стане реальністю. Ми планували таку літню школу ще минулого року, але через карантин вона не відбулася. Сподіваємося втілити наш задум цього літа, але все буде залежати знову від карантинних обмежень. Хай там як, а школа таки відбудеться, а час обмежень ми використаємо для якомога кращої підготовки.

А хто долучиться до проведення цієї школи?Вже маю попередні домовленості з Наталією Зимою, переможницею минулорічної номінації, та Паулем Пшенічкою, переможцем Премії 2017. Пригадую, знайомство з Паулем було одним із стимулів моєї участі у Global Teacher Prize Ukraine 2018. Я дізнався про його роботу з інтернету і загорівся подачею заявки на Премію. Для мене це видатна людина. І коли я дізнався, що він буде на асесменті фіналістів у Львові, то дуже зрадів. Там ми й познайомилися і продовжуємо наше спілкування та співпрацю дотепер. Премія – це місце знайомства з неймовірними та проактивними вчителями, які горять своєю професією. Вже заради цього варто податися.

Попередньо у нас є домовленості з Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича. Також партнерами заходу виступають Zagoriy Foundation та ГС “Освіторія”. Адже завдяки перемозі у номінації ця школа буде реалізована.

Чи правильно я розумію: школа для учасників буде безкоштовною, а витрати на організацію підуть із вашого призового фонду як переможця номінації?

Так, основна мета – зробити таку школу доступною для відвідування. Організаційні витрати ми повністю беремо на себе.

Єдиний нюанс – кількість місць у такому заході обмежена. До нас вже надходять запити про долучення вчителів STEM-предметів. Але все ж перевагу ми будемо надавати хімікам. Відбір відбуватиметься на конкурсній основі, хочемо залучити викладачів зі всієї України.

Олександре, така ініціатива дуже надихає! А ще більше надихає те, що ви не побоялися заявити про свої професійні досягнення на всю Україну і отримати бажане. Що порадите викладачам, які можливо вагаються подаватись на участь у Премії?

Однозначно подавайтеся. Я особисто номінував декількох хіміків, ходив та розповідав про проєкт у школах. Колись мене самого номінувала Катерина Ясько, відома психологиня. Тоді вона повірила в мене, а тепер я маю ресурси відкривати нове бачення хімії зі спеціалістами з усієї України. А головне – маю однодумців-фіналістів Премії, які мене завжди підтримають.

Наталія Зима про STEM-лабораторію, нові амбіції та поради наступним фіналістам

Наталія Зима викладає хімію у Технологічному багатопрофільному ліцеї імені Артема Мазура в Хмельницькому. На уроках Наталії смартфони давно стали потрібнішими за щоденники. Вона не складає класичні поурочні плани, а планує уроки через план-проєкт. Улюблені інновації — Kahoot, LearningApps, Edpuzzle, дошки для спільної роботи, сервіси для побудови карт пам’яті тощо.

Минулого року Наталія стала переможницею номінації “Найкращий вчитель хімії” від Zagoriy Foundation. Ця перемога допомогла їй не тільки почати створення омріяного STEM-кабінету у власній школі, а й підштовхнула до нових ідей та розвитку. Зокрема, залученні до літньої школи Олександра.

Наталіє, розкажіть, як ви долучилися до створення літньої школи?

Ідея створення літньої школи – це ідея Олександра Лисича. Премія від Zagoriy Foundation стала відправною точкою для Олександра розпочати реалізацію цієї мрії. На жаль, карантин скасував літню школу 2020, але є величезна надія , що цього року проєкт стартує. Пан Олександр запропонував долучитись до проведення «Карпатської орбіталі» ( так він назвав школу) і я з величезною радістю це зроблю, адже «хімія – то любов».

А як змінилися ви після перемоги в номінації? Як змінився ваш вплив на освіту?

Номінація «Найкращий вчитель хімії» формально не змінила моє життя. Так, я стала більш публічною вчителькою хімії. Я отримала винагороду для себе та школи, в якій я працюю. Ініціювала створення STEAM-кабінету в навчальному закладі, а моя винагорода та публічний вплив дозволила почати перетворення мрії в реальність. Але кардинальні зміни відбулись довкола мене. Я стала певною рольовою моделлю для своїх учнів, адже на моєму прикладі вони бачать втілення ідеї «навчання протягом життя» та розуміють, що підґрунтям будь-якого успіху є віра в свої можливості, наполеглива праця над собою і прагнення продукувати якісні зміни. Думки вчительства розділились. Як завжди є ті, кому «щось не так». Але для мене важливо, що більшість колег, навпаки, відчули свою вчительську суперсилу та важливість ролі педагога в формуванні майбутнього. Я точно знаю, що Global Teacher Prize Ukraine – це про «вчительські крила».

Одним із подарунків номінації цього року стала STEM-лабораторія для вашої школи. Розкажіть, як вона змінила навчальний процес вже сьогодні.

Старт роботи над STEAM-кабінетом – це величезна перемога в мисленні. Насправді, ми хочемо це перетворити в Science Hub, але назва «STEAM-кабінет» більш зрозуміла для управлінців різних рівнів. У планах розширити перелік сучасного обладнання для досліджень та демонстрацій на уроках природничо-математичного циклу. Вже зараз ми змогли якісно змінити викладання певних тем на заняттях з хімії та біології. Сучасне обладнання дає можливість оживити науково-дослідницьку роботу учнів. Крім технологічного обладнання у нашому кабінеті з’являється більше наукової, художньої літератури та освітніх настільних ігор. Я думаю, що саме мікс «дослідження-читання-мистецтво-наука-громадянська освіта-розвиток soft skills» – це і є майбутнє освіти.

З вами складно не погодитися. Олександр розповідав, що Премія – це коло однодумців та місце реалізації ідей. А що таке Премія для вас? Що б ви сказали вчителям, які тільки планують податися?Я не просто закликаю вчителів подаватись на Global Teacher Prize Ukraine. Я вважаю, що подача заявки на Премію – це не лише підсумок та звіт про ваше вчительське життя. Це радше можливість: розкрити свої досі приховані вміння та навички, конкретизувати свої мрії та реалізувати плани, відчути свій політ і зібрати свою «зграю», разом із якою ви вповні насолодитесь польотом.

Поки ви ховаєте свою працю, у ваших поціновувачів немає шансу висловити вам любов та шану, підтримати та надихнути вас. Відкрийтеся світу – ви того вартуєте!

#ВчителіВажливі: Євгенія Мазуренко про партнерство з Global Teacher Prize Ukraine

Благодійний фонд Zagoriy Foundation не перший рік підтримує вчителів хіміїПереможець номінації отримає 100 000 гривень для себе та 100 000 гривень для школи. Але головне – ресурс та вплив змінювати викладання хімії в українській шкільній системі. Директорка Фонду Євгенія Мазуренко розповіла, чому #ВчителіВажливі – не просто слоган, а спосіб дій та мислення.

Розкажіть, чим вас вразили професійні історії Наталі та Олександра? Якими якостями має володіти переможець номінації цього року?

Окрім досконалого знання предмету, вчителю треба мати вміння “закохувати” в свій предмет учнів. Це талант, який точно мають наші переможці – вони розповідають про хімію так, що навіть людині, яка вже давно закінчила школу, хочеться пригадати формули, назви елементів та подивитися в лабораторії на магію хімічних реакцій. Пані Наталя та пан Олександр – педагоги, які дійсно люблять власну справу, і це дуже помітно: і в тому, як вони розповідають про успіхи учнів, і в тому, як шукають та опановують сучасні підходи до викладання.Знання, любов до педагогіки, вміння доступно пояснити складні речі, бажання зацікавити кожного учня, постійне навчання і самовдосконалення – ось якості, які хочеться бачити в переможцях номінації від Zagoriy Foundation.

Євгеніє, Zagoriy Foundation вже не перший рік є партнером премії Global Teacher Prize Ukraine. Чому підтримувати вчителів – це важливо?

Вчитель – дуже складна і поважна професія. З талановитих вчителів починається любов до предмету і до знань взагалі, а в сучасному надшвидкому світі вміння та бажання вчитися все життя – надважлива якість. Підтримка талановитих вчителів запускає ланцюгову реакцію. Один хороший педагог надає крила сотням учнів, які вже завтра стануть будувати країну.

Розкажу про власний приклад. У школі моїм улюбленим заняттям була історія – все завдяки Софії Ісааківні Рохварг (київська школа № 209), яка безмежно любила цей предмет та надихала на ньому знатися. Любов до історії вплинула на мій вибір інституту, а згодом і на весь життєвий шлях. Талановиті вчителі та якісна освіта – це запорука успішного суспільства.

Чому Фонд вручає премію саме кращому вчителю хімії?

Cпівзасновники родинного фонду Zagoriy Foundation Гліб та Володимир Загорії – представники династії фармацевтів, доктори фармацевтичних наук. Підтримка вчителів хімії це мудрий стратегічний крок. Ми віримо в потенціал України, в тому числі науковий. Сьогоднішні відмінники з хімії – це завтрашні автори важливих відкриттів у сфері медицини, фармакології тощо.

Місія нашого Фонду – розвиток культури благодійності в Україні. Фонд націлений на системні зміни і довготривалий результат. Підтримуючі вчителів, вже сьогодні ми дбаємо про життя країни завтра.

Ви – проактивний вчитель, який йде в ногу з часом? Тоді подавайте заявку на Global Teacher Prize Ukraine 2021 та номінуйте колег: https://globalteacherprize.org.ua/

Адже #ВчителіВажливі, а їхні історії варті того, щоб бути почутими.

Global Teacher Prize Ukraine — щорічна національна премія для вчителів, яку заснувала в 2017 році ГС «Освіторія» після підписання меморандуму з фондом Varkey GEMS Foundation — засновником світової щорічної премії Global Teacher Prize

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here