Домой Статті Примирити учнів: як допомогти дітям вирішувати конфлікти

Примирити учнів: як допомогти дітям вирішувати конфлікти

44
0

Як часто ви стаєте свідками конфліктів дітей на перервах? Чи знаєте, як допомогти учням вирішувати суперечки конструктивно і без образ? І швидко та без галасу організувати дітей на уроці? Зібрали практичні лайфхаки для вчителів початкових класів від експертів Новопечерської школи.

Ольга Захарець, педагог початкових класів Новопечерської школиСтворіть правила класу

Так, вони є всюди. Але часто діти сприймають їх як щось далеке і не виконують їх. Не тому, що не хочуть, а тому що не розуміють ні самі правила, ні для чого вони потрібні. Тож найкраще створювати правила класу всім разом.

Перш за все визначте проблеми, які можуть виникати, а тоді сформулюйте правила, що допоможуть уникнути цих проблем. Обговоріть кожен пункт. Переконайтеся, що діти розуміють позитивні наслідки дотримання правил. Розтлумачте всі слова. Діти можуть не до кінця розуміти, що таке повага чи ввічливість. Змоделюйте ситуації із цими словами, які будуть знайомі та близькі саме дітям.

Учні можуть самостійно записати правила та повісити у класі. Або ж ви можете надрукувати їх та красиво оформити. Не забувайте звертатись до правил щоразу, коли виникає конфліктна ситуація.

Мирослава Коба, педагог початкових класів Новопечерської школиЩо я бачу? Що я думаю? Що я відчуваю?

Ця вправа допомагає дітям краще розуміти різні ситуації та свої емоції в них. Почати можна на уроках читання. Після опрацювання твору запропонуйте дітям розглянути зображення до нього. Нехай учні дадуть відповіді на запитання «Що я бачу? Що я думаю? Що я відчуваю?» Навчіть їх розрізняти «бачу» і «думаю» та «думаю» і «відчуваю». Адже часто діти можуть говорити «я відчуваю, що коли…» Їх потрібно зупинити і нагадати, що відчувати ми можемо лише емоції. А різні домисли і здогадки ми думаємо.

Потім цю вправу можна використовувати у реальному житті. Наприклад, двоє дітей посварились. Ви запитуєте ображеного, що він бачив. Він каже, що нічого не бачив, бо стояв спиною. На запитання «що ти думав» відповідає: «думав, що однокласник мене навмисно штовхнув». Та виявилось, що інший хлопчик падав, намагався за когось вхопитись і випадково штовхнув свого однокласника. У такий момент варто поговорити про те, що подумати про щось, не означає, що це і є дійсність.

Складіть план примирення

Коли між дітьми виник конфлікт, вони ображаються чи сердяться. У такому стані продуктивно працювати на уроці не вийде. Часом учням складно самостійно знайти потрібні слова, щоб вирішити конфлікт. Якщо емоції не вщухають, варто втрутитись вчителю. Перш за все потрібно спокійно вислухати обидві сторони, при цьому не дозволяти їм перебивати одне одного. Дайте дітям зрозуміти, що визнати власну неправоту — вчинок справжнього друга.

Катерина Нізкодубова, педагог початкових класів Новопечерської школиЗаведіть у класі Другозавра

Другозавр — прототип хорошого друга. Його варто створити разом із дітьми. Нехай учні уявлять, яким має бути справді класний друг, щоб їм було приємно проводити час і на уроках, і розважаючись. Роздрукуйте малюнок динозаврика або будь-якого іншого героя. Завдання дітей — написати біля нього риси характеру справжнього друга.

Щоразу, коли виникають конфлікти між дітьми, апелюйте до другоавра. Завдяки тому, що учні самостійно наділили цього героя певними якостями, вони зможуть помітити ситуації, у яких вчиняють не так, як справжній друг, і визнати свою провину.

Мирослава Коба, педагог початкових класів Новопечерської школиВивчіть із дітьми заспокійливі плесканки

Із дітьми початкових класів часом усе йде не за планом через витрачання часу на організацію і дисципліну. У таких випадках допомагають маленькі секрети вчителів.

Наприклад, щоб швидко поставити учнів парами, використовуйте картки. Намалюйте або надрукуйте картинки, кожної з яких буде по дві. До прикладу, два сердечка, два годинники, два будиночки. Переконайтесь, що кількість карток відповідає кількості учнів у класі. Перед тим, як іти кудись з дітьми, запропонуйте їм дістати картку з мішечка і знайти свою пару.

Для підтримання дисципліни раджу використовувати ритмічні плесканки. Навчіть дітей одній із таких і повторюйте її тоді, коли у класі стає шумно, щоб привернути увагу кожного. Наприклад, плесканка «Хто мене чує, плесніть раз»: із кожним повтором говоріть все тихіше, тоді і діти також почнуть затихати.

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here