Повертаємо дітей у робочий ритм: 7 ігор для уваги

Здається, що після канікул учні все забули: і навчальний матеріал, і правила класу. Не варто надто хвилюватися з цього приводу. Це означає, що діти гарно відпочили, і тепер у них є більше сил для ефективного навчання. Запропонуйте школярам кілька вправ та ігор, що допоможуть повернутись до робочого ритму та відновити свої знання. Зібрали для вас найцікавіші.

1Дозвольте дітям поспілкуватись

Після канікул учні хочуть якомога скоріше розповісти одне одному всі свої історії, адже скучили за однокласниками. Щоб їхнє бажання не переросло в гамір під час важливої роботи у класі, дайте їм контрольовану можливість наговоритись.

Наприклад, ви можете запропонувати створити групові колажі на спільну тему. Вона може стосуватися канікул, активного відпочинку, переглянутих фільмів. Це допоможе дітям пригадати формат роботи в групі та заодно поділитися враженнями одне з одним.

Також можна на початку уроку влаштувати коло для спілкування, де діти розкажуть свої цікаві історії або зачитають есе про канікули.

2Поверніть відчуття часу

У перші дні нового семестру дітям складно швидко повернутися до звичних таймінгів. З цим їм можуть допомогти завдання з лімітом часу. Наприклад, запропонуйте учням гру «Вигаданий звір».

Поділіть дітей на групи: в одній групі може бути 7-10 дітей. Запропонуйте учням створити разом звіра, який ніколи не існував. Для цього діти мають використовувати різні положення тіла. Вони можуть триматися за руки чи обійняти одне одного.

Поставте умову — у групі, де 10 дітей, підлоги можуть торкатися лише 14 ніг і 12 рук, а не всі 20. Тобто, комусь доведеться стояти на одній нозі. А руки не завжди можуть стати точкою опори — доведеться покладатися на членів команди. Завдання полягає в тому, щоб діти змогли швидко домовитися, розподілити між собою «частини тіла» звіра та простояти нерухомо принаймні 30 секунд.

Гра може мати різні варіації. Замість звіра можна запропонувати учням створити автомобіль, який матиме чотири колеса, двигун, кабіну, водія та причіп.

Важливо виділити конкретну кількість часу на «створення» звіра, наприклад, 3-4 хвилини. Це допоможе дітям повернутись до розуміння плинності часу. А також налагодити ефективну взаємодію в команді.

3Потренуйте увагу

Увага дуже важлива для ефективної роботи на уроці. Тож пропонуємо на початку нового семестру провести гру, що її потренує.

Попросіть дітей стати у дві шеренги — одне навпроти одного. Дайте їм 30 секунд, щоб запам’ятати одяг, взуття та зачіски свого партнера.

Потім попросіть дітей в одній шерензі відвернутися або заплющити очі. Учні з іншої шеренги мають у цей час змінити чотири речі у своєму зовнішньому вигляді. Можна, наприклад, помінятися черевиками, інакше зав’язати шарф, одягнути окуляри.

Після цього діти повинні назвати зміни, що відбулися з їхніми однокласниками навпроти. Потім шеренги міняються ролями.

Вправа вимагає від дітей великої зосередженості, допомагає сконцентруватися, а також тренує зорову пам’ять.

4Проведіть розминку для пам’яті

Перш ніж переходити до запам’ятовування важливих правил та формул, варто допомогти дітям «розігріти» їхню пам’ять після канікул. У цьому також може допомогти гра.

Запропонуйте учням розбитися на пари. Допоможіть їм зробити це таким чином, щоб удвох працювали діти, які до цього не особливо багато спілкувалися між собою.

Дайте кожній парі 5 хвилин на те, щоб розпитати один одного про улюблену музику, шкільні предмети, фільми, хобі, найкращі спогади, членів сім’ї. Поясніть дітям, що розпитувати треба швидко, однак детально.

Після цього посадіть учнів у коло. Тепер напарники сидять разом, але говорити одне з одним їм заборонено. Інші учні запитують першу дитину з пари про другу.

Починаємо з простого: «Як звати твого напарника/напарницю?», «Які його/її улюблені предмети?», «Скільки років його/її сестрі?» А завершуємо складнішим: «Який у нього/неї улюблений фільм та чому саме він?», «Який найкращий спогад з канікул?»

Попередьте дітей: якщо вони точно не знають, що б відповів їхній напарник, повинні спробувати поставити себе на місце друга, поглянути на запитання його очима та сфантазувати відповідь.

Гра вчить активно слухати інших і наочно демонструє, як це важливо для взаєморозуміння. Допомагає концентрувати увагу, та виділяти й запам’ятовувати важливу інформацію. А ще підвищує рівень емпатії, бо діти мають змогу порозпитувати інших та розповісти про себе.

5Пригадайте вивчене у форматі ігор

Найкраще повертатися до навчального процесу в ігровій формі. Це допоможе дітям пригадати вивчене та перейти до нових тем без стресу.

Наприклад, можна розпочати семестр із гри в Kahoot, яку полюбляють учні різного віку. Заховайте в тест запитання за матеріалом першого семестру зі свого предмету. В такому форматі дітям буде значно простіше все пригадати.

На уроках літератури можна пригадати прочитані твори за допомогою гри «Впізнай героя книги». Учень сідає на стілець обличчям до класу, а вчитель на дошці пише ім’я літературного героя. Завдання учня — ставити запитання, на які клас відповідає «так» або «ні». Дитина має якомога швидше здогадатись, ім’я якого персонажа написане на дошці.

Kahoot

6Дозвольте учням перевірити одне одного

Пригадувати вивчене за попередній семестр можна не лише під контролем учителя. Запропонуйте учням перевірити своїх однокласників. Наприклад, діти можуть виконати вправу «Броунівський рух».

Ця вправа корисна і тоді, коли треба розворушити сонний клас, і тоді, коли на спокійну роботу діти не спроможні, бо треба скинути енергію.

Ось послідовність дій:

  • Кожен пише в зошиті 5–10 запитань із теми на повторення.
  • Під запитаннями записує перелік присутніх однокласників.
  • За відведений час діти мають опитати всіх однокласників, довільно рухаючись класом. Саме тому назва вправи — «Броунівський рух». Якщо інша дитина відповіла правильно, ставимо біля її імені плюс, неправильно — мінус.

Насамкінець проведіть разом з учнями аналіз і рефлексію.

7Плануйте тиждень разом

Геть не всі діти ладнають із тайм-менеджментом. Дорослим, які звикли до мультитаскінгу, зрозуміти це часом важко. Тож допоможіть учням скласти план важливих справ на тиждень.

Наприклад, підготовка презентації або прочитання твору з літератури потребує не одного дня. Визначте разом із учнями об’єм роботи та розбийте необхідний час на вільні для підготовки дні.

Не забудьте і про справи для душі: погладити кота чи переглянути фільм разом із другом. Такі пункти допоможуть учням не забувати про свій план роботи, адже там їх чекає не лише навчання, а й відпочинок.

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *