Зимові канікули завершилися, отже учні повертаються до навчання з новими силами та енергією. Щоб зберегти їхню зацікавленість та мотивацію важливо правильно розпочати новий семестр і ненудно повторити вже засвоєний матеріал. Як це зробити? Разом із партнерами з Wacom ми створили «методичку» для вчителя. У ній 6 простих вправ та ігор для активізації уваги, підняття настрою та відновлення навчального ритму. Час виконання вправ від 10 до 30 хвилин, тож ви зможете урізноманітнити урок залежно від наявного часу.
1Імпровізаційна вправа: «Що нового в тобі?»
Мета цієї вправи — стимулювати творчість учнів, надихнути на позитивні емоції та взаємодію в класі, а також відновити мотивацію до навчання після канікул.
Хід вправи:
Роздайте кожному учневі аркуш паперу та кольорові маркери.
Попросіть учнів намалювати або написати щось нове, цікаве чи захоплююче, що вони зробили під час канікул. Вони можуть малювати ілюстрації, писати короткі оповідання, створювати колажі або будь-які інші творчі продукти. Зробити це можна і за допомогою графічного планшету Wacom One.
Після закінчення творчого процесу дозвольте кожному учневі коротко представити свій «куток канікул» перед класом. Вони можуть розповісти про свої враження, події чи відкриття, що сталися під час канікул.
Після кожного представлення заохочуйте інших учнів давати позитивні коментарі та висловлювати зацікавленість.
Завершіть вправу підкресленням позитивних моментів та заохоченням до відкриття нового навчального періоду. Ця імпровізаційна вправа не лише стимулює творчість та взаємодію, але й допомагає вчителеві краще розуміти індивідуальні інтереси та досягнення кожного учня.
2Колективне творче завдання: «Цифровий Мурал: Наші Зимові Враження»
Її мета — активізувати творче мислення та налаштувати дітей на співпрацю і навчання після канікул.
Хід вправи:
Поясніть учням, що вони разом будуть створювати цифровий мурал. Оберіть тему «Наші Зимові Враження». Заохочуйте учнів думати про свої найяскравіші, найцікавіші чи найвеселіші моменти з канікул.
Запропонуйте учням обирати ролі для кожного етапу муралу. Наприклад, одні будуть створювати зимові пейзажі, інші — веселих персонажів, а ще інші — текстові елементи чи декорації. Розподіліть їх на групи, і нехай кожна створить скетч/заготовку свого етапу на папері. Створити загальний мурал можна за допомогою планшету Wacom One 13 touch, додатки Explain Everything, Pear Deck, Kami. Діти можуть робити замальовки, а вчитель — використати техніку скетчингу, демонструючи її на дошці або телевізорі.
Ця вправа дозволяє учням взаємодіяти та об’єднати свої зусилля. Вона підніме настрій класу та заохотить їх поділитися своїми зимовими враженнями через творчість.
3Гра «Що я пам’ятаю?»
Її мета — нагадати учням ключові аспекти засвоєного матеріалу.
Підготовка. Розмістіть на дошці або стіні ключові слова чи фрази, які пов’язані із попереднім матеріалом чи темою уроку.
Хід вправи:
Заявіть учням, що вони матимуть обмежений час для того, щоб записати всі слова, які згадають, пов’язані з попереднім матеріалом. Запустіть таймер (наприклад 1 хвилина) і дозвольте учням активно записувати всі слова чи фрази, які вони можуть згадати.
Використовуючи планшет, діти за допомогою пера записують чи замальовують свої слова. Або ж учитель сам записує відповіді дітей на інтерактивній дошці.
Після закінчення часу дозвольте учням обговорити свої відповіді в парах чи невеликих групах. Заохочуйте їх доповнювати одне одного.
Виділіть слова або концепції, які здавалися учням складними або які вони пропустили, і надайте додаткові пояснення чи інформацію. Їх можна записати за допомогою пера, використовуючи планшет Wacom One S та відтворити на інтерактивній дошці. Підкресліть, як попередній матеріал пов’язаний з тим, що вони збагатили свою пам’ять під час цієї гри. А при вивченні нового матеріалу заохочуйте їх використовувати вже засвоєні знання.
Ця гра допомагає активізувати пам’ять учнів, створює можливість для спільного обговорення та виявлення прогалин у знаннях, що сприяє більш ефективному навчанню.
4Вправа для розвитку уваги: «Що змінилося?»
Мета цієї вправи — підвищити рівень уваги учнів, щоб їм було легше надалі сфокусуватися на старті навчального процесу.
Підготовка. Розташуйте на столі або дошці кілька предметів чи картинок, що пов’язані із попереднім матеріалом або темою уроку. Гарним інструментом в організації цієї роботи буде також планшет Wacom One 12 та програма Limnu (використання двох картинок чи відеоанімацій на вибір учителя).
Хід вправи:
На початку уроку дозвольте учням протягом 30 секунд спостерігати за предметами. Після періоду спостереження заховайте один із предметів або внесіть в нього зміни.
Попросіть учнів визначити, що змінилося в предметах або картинках. Це може бути форма, розташування, кількість елементів тощо. Попросіть учнів обговорити свої спостереження в парах чи групах.
Дозвольте представникам кожної групи розповісти про зміни, які вони помітили.
Цікавіше буде, якщо ви будете змінювати предмети за логічною причиною — і учням треба буде її відшукати. Наприклад, даєте їм розглянути історичні постаті, потім прибираєте картинку однієї з них. Окрім висновку, кого саме тепер немає, учням треба буде назвати ймовірну причину, що об’єднує решту людей, і чому вчитель забрав один портрет, а не інший.
Завершіть вправу коротким підсумком, де підкресліть ефективність спостережень учнів. Ця вправа не лише підвищить рівень уваги, але й дозволить учням зосередитися на деталях та розвивати аналітичні навички.
5Гра «Швидкісні відповіді»
Її мета — перевірити рівень засвоєння матеріалу та виявити прогалини в знаннях для подальшої роботи над ними.
Підготовка. Перед уроком складіть серію коротких та конкретних запитань чи завдань, пов’язаних із попереднім матеріалом. Переконайтеся, що відповіді мають бути чіткими та короткими, щоб уникнути зайвого часу на розлогу відповідь.
Хід вправи:
Розділіть учнів на декілька груп, кожна з яких повинна мати свою команду-партнера для обміну відповідями. Роздайте кожній команді-партнерові картки із запитаннями. Одна команда отримує картки з питаннями, інша — із відповідями. Запустіть таймер та дайте командам обмінятися відповідями протягом обмеженого часу (наприклад 2–3 хвилини). Зупиніть гру після визначеного часу.
На завершення обговоріть правильні відповіді та найпоширеніші помилки.
Ця активність дозволить вчителю зрозуміти загальний рівень знань у класі та дасть змогу коректно побудувати процес вивчення нового матеріалу.
6Командна гра «Будуємо мапу навчання»
Мета цієї вправи — сприяти активній участі учнів у створенні власного уявлення про навчальний матеріал та підсумувати ключові аспекти вивченого. Для неї вам знадобиться картон для кожної групи, різнокольорові маркери, таймер.
Хід вправи:
Розділіть клас на невеликі групи (залежно від кількості учнів та доступних ресурсів). Кожна група отримує аркуш картону та різнокольорові маркери.
Поясніть учням завдання: їм потрібно створити «карту навчання», на якій кожен колір буде відповідати різним аспектам вивченого матеріалу. Наприклад, один колір може позначати ключові поняття, інший — приклади, третій — важливі дати. Встановіть обмежений час (наприклад 20–30 хвилин) для створення карт. Кожен учень повинен активно зробити свій внесок, використовуючи різні кольори та символи для візуалізації різних аспектів.
Після закінчення часу кожна група презентує свою карту перед класом. Учасники мають пояснити обрані кольори та їхнє значення, а також розповісти, як їхня карта пов’язана з загальним вивченим матеріалом.
Підкресліть схожі або різні елементи на картах груп. На завершення можна створити загальну мапу навчання, використовуючи планшет Wacom One 12. Для цього підійдуть додатки Explain Everything, Pear Deck, Kami. Ця вправа не лише активізує навчання, але і дозволяє учням визначити власні точки зору та збагатити своє розуміння теми.
Запропоновані вправи та ігри створюють атмосферу радості, співпраці та конструктивного навчання. Вони дозволяють дітям висловлювати свої ідеї, збагачувати знання та підтримувати одне одного. А головне — вдало та продуктивно налаштуватися на новий навчальний семестр.
Дізнатись більше про Wacom
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media