ШІ для уроків: 10 блискучих ідей для ШІ від найкращих учителів

Custom Bullet Example

5 жовтня країна дізнається ім’я тріумфатора премії Glоbal Teacher Prize Ukraine 2024. Найкращого вчителя оберуть серед десяти талановитих освітян-інноваторів. Освіторія.Медіа поспілкувалась із кожним, щоб дізнатися, чи справді тандем «ШІ + вчитель» здатен розширяти горизонти учнів і готувати їх до викликів майбутнього. Беріть собі в роботу 10 блискучих ідей від найкращих педагогів країни. А якщо хочете віддати свій голос за когось із них, до 1 жовтня триває голосування в номінації «Вибір українців».

ТОП-10 найкращих вчителів країни «запросили у штат» штучний інтелект і спостерігають, чи прижився він у класі. Разом із тисячами вчителів по всьому світі українські педагоги не лише шукають способи ефективної співпраці з ШІ, але й готують учнів до світу, де у конкурентну боротьбу будуть залучені ще й алгоритми. І навіть створюють у своїх школах факультативні курси про ШІ, адже це реальність нашого життя та навчання на наступні десятиліття.

А ще шукають відповіді на запитання: що штучний інтелект може змінити у світових освітніх системах? Як педагогу відрізнити завдання, написане чат-ботом, від учнівської роботи? Є і те, у чому вони одностайні: наразі ШІ – лише наш помічник, і він не може замінити вчителя. Підготували для вас міні-посібник від фіналістів Glоbal Teacher Prize Ukraine, як взяти на роботу штучний інтелект та виграти час для себе й увагу та захоплення від учнів.

Ольга Ензельт

Де викладає:

Покровська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 9 Донецької області

Предмети:

алгебра та початки математичного аналізу, геометрія

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

Claude.ai та Leonardo.ai

Ці ШІ-застосунки — справжня знахідка для вивчення геометрії та стереометрії в 11 класі. Claude.ai —  потужний інструмент для роботи з текстом, який допомагає створювати точні та детальні описи (промпти). Leonardo.ai використовує ці промпти для генерації зображень. Комбінація цих двох інструментів відкриває нові можливості для цікавого та нестандартного навчання.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Швидка та якісна візуалізація геометричних фігур, зокрема просторових.
  • Підготовка учнів до майбутнього, де вкрай необхідна здатність ефективно комунікувати з ШІ, володіти англійською мовою та розуміти принципи роботи сучасних технологій. Все це — ключові конкурентні переваги.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК СПРАВИВСЯ ШІ?

«Прокачаймо» разом із учнями 11 класу та ШІ тему «Піраміда. Різні випадки розміщення висоти в піраміді».

Пропоную такий алгоритм роботи з AI-інструментами:

  • Учні отримують завдання (параметри та вид піраміди задають самостійно).
  • Використовуючи Claude.ai, вони створюють детальний промпт для генерації зображення.
  • Промпт використовується в Leonardo.ai для створення візуалізації.
  • Учні аналізують отримане зображення, порівнюють його з заданими умовами.
  • За необхідності, промпт коригується для досягнення точнішого результату.

Що дає педагогові виконання завдання учнями в тандемі з ШІ?

  • можна проаналізувати, чи учень уміє в загальному писати промпти;
  • відбувається крутезна інтеграція: математика, інформатика, мистецтво та англійська мова (ШІ краще виконує завдання, написане англійською);
  • після генерації зображення учень аналізує його: знаходить правильні сторони зображення і помилки.

СИЛЬНІ ТА СЛАБКІ СТОРОНИ ВИКОРИСТАННЯ AI В ОСВІТІ

Сильні сторони:

  • стимулювання аналітичних навичок;
  • інтеграція з іншими предметами;
  • індивідуалізація освітнього процесу (кожен учень працює у своєму темпі);
  • використання сучасних технологій робить процес навчання більш захопливим;
  • підвищення мотивації до вивчення математики, одного зі складних і, водночас, важливих предметів;
  • сприяє розвитку просторового мислення та просторової уяви, особливо в умовах онлайн навчання;
  • дозволяє широко впроваджувати проєктну діяльність та диференційований підхід.

Слабкі сторони:

  • важко зберігати баланс між традиційними методами та інноваціями;
  • етичні питання (дотримання академічної доброчесності);
  • потрібно завжди мати додатковий план (конспект) уроку на випадок відсутності світла, інтернету або інших технічних проблем;
  • різний рівень інформаційної компетентності учнів;
  • деякі ресурси є платними.

Можливості:

  • створення 3D-моделей геометричних фігур;
  • генерація різноманітних задач та їх розв’язків;
  • адаптація складності завдань до рівня кожного учня;
  • миттєвий зворотній зв’язок та аналіз помилок.

Загрози:

  • не всі школи мають необхідне обладнання та доступ до інтернету;
  • ШІ може припускатися помилок, які учні сприймають за дійсність.

Ярослав Федько

Де викладає:

Комунальний заклад освіти Навчально-виховне об’єднання № 136 «Класична гімназія ім. Кирила і Мефодія — початкова школа — дошкільний навчальний заклад — валеологічний центр» Дніпровської міської ради

Предмет:

Фізика

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

ШІ від компанії Google — Gemini

Вже 2 роки маю звичку залучати ШІ на уроках. Спойлер: не будьте такими наївними, як я: цей парубок не збирається вирішити за вас нудну роботу, хоча такі обіцянки лунають звідусіль. Розповім, де шукати користі від дружби з ШІ, якщо ти — вчитель фізики.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Створювати та реалізовувати наукові проєкти, підбирати актуальні теми для науково-дослідницьких проєктів.
  • Навчати учнів розуміти і вміти правильно опрацьовувати промпти.
  • Генерувати учнівські усмішки: ШІ — вправний мемолог.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК СПРАВИВСЯ ШІ?

Передусім — ШІ надійний та старанний помічник у підборі актуальних тем науково-дослідницьких проєктів і допоможе здобувачам освіти створювати універсальний алгоритм їх виконання. Серед безлічі ШІ-моделей саме Gemini впорався з цим завданням якнайкраще. Теми були актуальні, зрозумілі і доволі легко реалізовані. І саме таке використання ШІ знімає навантаження з учителя.

Ще один крок ефективної співпраці зі штучним інтелектом — використовувати його потужності для розв’язку задач з фізики. Цікава особливість ШІ: як користувач формулює завдання, таку відповідь він і отримує. Навчити учня розуміти і вміти правильно опрацьовувати промпти ШІ — це одна із задач сучасного вчителя.

Я непохитно стою на твердженні: неможливо зупинити науковий прогрес, неможливо зупинити суспільний розвиток. Якщо учні почали використовувати ШІ в житті, вони будуть його використовувати і у школі. Учень — творець. Вчитель — лідер, що мотивує і надихає. ШІ — інструмент творчого процесу, провідник у подорожі крізь мережу знань.

Тетяна Ткач

Де викладає:

Комунальний заклад Кагарлицької міської ради «Кагарлицький ліцей № 3»

Предмет:

англійська мова

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

Chat GPT

Готуючись до уроку з англійської мови для 11-го класу, я натрапила на серйозну проблему: мої учні мали труднощі з розумінням і використанням ідіоматичних виразів. А ідіоми є невід’ємною частиною англійської мови. Вони не лише були складними для запам’ятовування, але й часто незрозумілими через свій культурний контекст. Тож я вирішила покликати на допомогу мовну модель Chat GPT.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Створити різноманітні ситуаційні діалоги та зробити урок динамічним, живим і творчим.
  • Викорінити практику «сухого зазубрювання» для складних тем.
  • Покращити запам’ятовуваність матеріалу.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК СПРАВИВСЯ ШІ?

Я обрала тему «Дружня розмова в кафе», ввела список найскладніших для учнів ідіом і попросила ШІ створити діалог, де всі ці вирази були б використані в природному контексті.

Вийшов цікавий і змістовний діалог між двома друзями, який ми з учнями опрацювали на уроці. Окремо я попросила учнів за допомогою того ж інструменту створити власні діалоги з використанням нових ідіом, надаючи їм можливість проявити творчість. Саме на цьому етапі діти почали насолоджуватись процесом! Вони створювали веселі та дотепні історії, сміялись над жартами, які самі ж придумали, і, що найголовніше, почали вільно використовувати ідіоми у своїй мові. Один із моїх учнів, Антон, який раніше взагалі уникав вивчення складних мовних зворотів, сказав: «Я не думав, що ідіоми можна так легко вивчити. Це, як грати у квест!»

«➖» СПІВПРАЦІ З ШІ

Готуючись до навчання в Лондоні, я проходила мовний тест. ШІ несподівано «допоміг вскочити у халепу», неправильно порадивши вибір фразового дієслова. «Не довіряй штучному інтелекту на всі сто!» — ось такий у мене девіз відтоді. Тож якщо я і звертаюся до ШІ — сто разів подумаю, чи ця конкретна відповідь правильна. І щоразу нагадую про це своїм учням та колегам.

Владислав Кронгауз

Де викладає:

Комунальний заклад «Харківський ліцей № 3 Харківської міської ради»

Предмети:

інтегрований курс
«Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» (6-й клас), інтегрований курс «Історія: Україна і світ» (7-й клас), інтегрований курс «Харківщинознавство», історія України, всесвітня історія

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

deepai.org

На своїх уроках я використовую велику кількість цифрових застосунків, проте найпопулярнішим серед учнів є сервіс deepai.org. Пригадую, як вперше познайомилися з цим ресурсом минулого навчального року: діти із неприхованим інтересом шукали потрібну інформацію, перевіряли, наскільки ШІ володіє знаннями з історії України, генерували зображення історичних діячів.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Урізноманітнити урок: це і створення індивідуальних навчальних планів, і допомога у пошуку взаємозв’язків між подіями та інтерпретація минулого.
  • Генерувати віртуальні реконструкції, симулювати історичні епохи.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК ПРАЦЮЄ ЦЕЙ ШІ НА УРОКАХ?

Завдання, яке завжди розпалює цікавість учнів — читати разом документи і візуалізувати прочитане у згенерованому власноруч відеоролику. А ще — створювати комікси. Завдяки цьому пречудово поєднується навчання й творчість. Діти самостійно створюють тематичні руханки, пов’язані з темою уроку, генерують музичні композиції, створюють порівняльні таблиці, хронологічні задачі.

Сервіс deepai.org допомагає нам із учнями ставати творцями ігор і вікторин. Беручи за основу звичайну історичну мапу, кожен створює своє ігрове поле, генерує запитання, загадки, цікаві факти, які ми вивчаємо упродовж теми. Часто ми працюємо в командах, і учні обмінюються створеними на основі ШІ завданнями. Окрім того, що це забезпечує соціалізацію та вміння розподіляти обов’язки, учасники автоматично стають експертами, що навчаються оцінювати роботи інших дітей або здійснюють самооцінювання.

Цікавою формою використання сервісу deepai.org є генерація мемів. Це тільки спершу здається, що меми створити легко. Насправді це потребує умінь поєднати факти з кумедними випадками, визначати ключові слова та додавати їх до свого проєкту.

Для мене важливим є те, що діти з обережністю ставляться до знайденої інформації, порівнюють різні факти та їхні інтерпретації з різних джерел. Такі завдання перетворюються на справжню дослідницьку лабораторію.

Владислав Акименко

Де викладає:

Комунальний заклад «Лозівський ліцей № 1» Лозівської міської ради Харківської області

Предмети:

історія та географія

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

Vidnoz AI

Цей застосунок створює навчальний контент, що не буде «забутим чи закинутим» — його хочеться переглядати й обговорювати. Діти ведуть емоційні історичні дискусії щодо ролі того чи іншого діяча, і так ШІ стає ще ближчим до освіти та учнівства.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Оживити та озвучити громадсько-політичних і військових діячів.
  • Перетворити урок на простір тієї епохи, що вивчається на уроці історії.
  • Створювати та переглядати з учнями міні-серіали з історії.
  • «Ставити реальність на паузу» і спонукати дітей до творчості та креативності.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК ПРАЦЮЄ ЦЕЙ ШІ НА УРОКАХ?

Для успішного складання НМТ з історії України потрібно знати та розпізнавати майже 60 портретів громадсько-політичних і військових діячів, а також діячів культури, освіти та науки, а ще їхні біографії, досягнення й характеристику діяльності. Але як розпізнати, на якому портреті Агатангел Кримський, а на якому Петро Григоренко?

За роки роботи я пробував різні варіанти: ставив портрет особистості, яку вивчаємо під час теми, на заставку телефона або на фон робочого столу, створював міні-галерею чи профілі історичних постатей в Facebook та Instagram, пропонував дітям малювати портрети діячів чи діячок або те, з чим вони асоціюються в учнів і учениць. Не можу сказати, що ці методи були не ефективними, але, коли мене познайомили з генератором відео ШІ «Vidnoz AI», у моєму викладанні відбулася справжня революція.

Відеогенератор «Vidnoz AI» дозволив оживити та озвучити необхідних мені персонажів. WOW-ефект спостерігається з перших секунд. Тепер уже не я і не учні розповідають про перші секунди перебування Христофора Колумба на новій землі, а великий першовідкривач особисто ділиться своєю історією та враженнями. І про шлях Шухевича учні дізнаються не з підручника чи Вікіпедії, а Роман Йосипович у власних відчуттях та з особистого досвіду розповідає про шлях Української Повстанської Армії. Неможливо описати словами емоції дітей, коли з запитанням до них звертається не вчитель, а, наприклад, всесвітньо відома оперна співачка Соломія Крушельницька!

Леся Павлюк

Де викладає:

Ліцей № 7, Івано-Франківської міської ради

Предмет:

вчителька початкових класів

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

DALL.E

Ця система штучного інтелекту може створювати унікальні зображення на основі текстових описів, що допомагає візуалізувати концепти, які важко передати словами — до прикладу, опис фантастичного міста майбутнього з підводними хмарочосами і автомобілями, що літають. Також стане в нагоді дизайнерам, підкидаючи візуальні ідеї для продуктів, а ще може створювати оригінальні ілюстрації для освітніх матеріалів.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Придумати симпатичного персонажа, який стане його «обличчям» та символом курсу «Буквик».

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК ВПОРАВСЯ ІЗ ЗАВДАННЯМИ ШІ?

Я працювала з різними сервісами, які створюють зображення, та найбільше мені запам’ятався DALL.E. Я попросила ШІ створити те, що сама не зовсім уявляла, описувала досить об’ємно, але не дуже конкретно. Просила веселого супергероя з буквами. Варіантів було безліч, але жодний з них не відповідав ідеальній картинці. Найбільше розвеселили альпаки з газетою, кіт-фея і собака-байкер. Але ні в кому з них ми не побачили нашого Буквика. Приборкати ШІ тоді так і не вдалося. Тож мій висновок: ШІ – чудовий виконавець. Але керівником маєте бути ви, куди поведете — те і будете мати!

Олексій Качан

Де викладає:

Комунальний заклад «Жмеринський ліцей № 3»

Предмети:

фізична культура

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

VR та гейміфікація з технологіями ШІ

ЯКИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ «ПРИСМАЧИТИ» УРОК ФІЗКУЛЬТУРИ

Спостерігаю, як важко дітям під час війни перемикатись суто на дитячі мрії. Коли ми сідаємо в коло, і я кажу: «Давайте помріємо, візуалізуємо нашу мрію!» — найчастіше чую бажання про те, щоб рідні повернулися з війни. Тож моя місія — бодай на трохи повернути кожного і кожну у «дитяче життя». Для цього ми багато рухаємось і використовуємо як інтерактивні вправи, так і артпрактики з бубнами, шумовими оркестрами. На моїх уроках діти повинні бути брудними, помальованими фарбами, задоволеними та усміхненими! Крім того, ми вибудовуємо ефективну комунікацію із залученням тімбілдингових вправ, вправ на співпереживання.

Ми з учнями ламаємо стереотипи про те, що фізкультура та інтелект не перетинаються, і працюємо над розробкою «Купол» — це проєкт надсучасного спортивного залу, яким користуватимуться учні майбутнього. Без ШІ там діла не буде, як розумієте.

А у 2019 році разом із однодумцями я стартував Всеукраїнський проєкт «Цікава фізкультура» на Youtube і поповнюю канал навчальними відео про те, як проводити уроки фізкультури цікаво й нестандартно: з залученням едютейменту, гейміфікації, гри на перкусійних інструментах.

Одна з улюблених ігор учнів — Just Dance із яскравими 3D-анімаціями танців, які перфектно створює ШІ «Move AI». Завдяки спеціальному обладнанню з датчиками мої учні в реальному часі у нашому шкільному спортзалі змагаються у пластичності й спритності з дітьми зі всіх куточків світу.

А на перервах я даю учням можливість пограти у VR-футбол на спортивному симуляторі Playstation 4. Ми додаємо їм мотивації! Вони приходять на урок і кажуть: «А давайте у футбол, як ми у вас там грали!» Технології чудово навчають тонкощам гри.

Олександр Думишинець

Де викладає:

Ліцей міжнародних відносин № 51ЗО «ПЗНЗ «Мідгард» у Києві

Предмет:

інформатика

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

Chat GPT

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Використовувати ШІ для аналізу та перевірки створених кодів на уроках інформатики.
  • Показати учням, що штучний інтелект не для того, щоб «просто вирішувати завдання за них», а для розуміння, як працює те чи інше завдання.
  • Прокачати скіли учнівської впевненості та незалежності у навчанні.
  • Зробити процес програмування менш страшним і більш цікавим.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК ПРАЦЮЄ ЦЕЙ ШІ НА УРОКАХ?

Щойно я оголосив тему на уроці в 10 класі — оптимізація кодів для великих масивів даних, як один із учнів, з усмішкою запитав: «То ми будемо застосунки створювати? Я створю новий ТікТок!» Клас вибухнув сміхом. Ніхто не здогадувався про несподіванки, які «приховувало» завдання. Учні та учениці зосереджено працювали над своїми кодами, але в багатьох код не працював або виконувався занадто повільно. Атмосфера змінилася, і в повітрі повисло роздратування. В цей момент я дав їм інструмент, який міг змінити хід гри — ChatGPT.

Показав, як використовувати ШІ для аналізу та перевірки своїх кодів. «Спробуйте спитати в нього, чому ваш код не виконується» — запропонував я. Спочатку вони ставилися до цього з недовірою. Кілька хлопців, включаючи, хихотіли з цього: «ШІ і код писати буде за нас, то може нам вже нічого не робити самим?» Але одна з учениць вирішила спробувати першою. Її код був правильний, але виконання займало багато часу. Вона звернулася до ChatGPT і отримала кілька пропозицій щодо оптимізації. ШІ не лише вказав на проблеми, але й пояснив логіку, чому ці зміни допоможуть. Учениця внесла зміни, і програма почала працювати швидше. Після цього інші учні та учениці теж почали звертатися до ШІ. Кожен отримував індивідуальні підказки: хтось виправляв помилки, хтось оптимізував код.

Навіть Міша, який спочатку жартував, теж включився у процес. Наприкінці уроку він встав і сказав: «Та не такий і поганий теперішній варіант ТікТоку!» У класі знову гучно сміялись, але тепер учні раділи, адже подужали складне завдання.

Лариса Романишин

Де навчає:

Сколівський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів № 2імені Стефанії Вітрук Сколівської міської ради

Предмети:

хімія, фізика, біологія

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

чат-бот Poe

Ще рік тому я була трохи скептично налаштована щодо впровадження ШІ в навчальний процес. Сумнівалася, чи зможе програма дійсно зрозуміти потреби учнів, чи не знецінить мої зусилля як учителя. Але з часом зрозуміла, що ШІ не загрожує навчанню, а відкриває нові горизонти. Взаємодія з Poe змінила моє ставлення до штучного інтелекту. Я зрозуміла, що він може слугувати не лише для виконання рутинних завдань, а й для збагачення навчального процесу.

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Індивідуалізація навчання.
  • Інтеграція ШІ в природничу галузь та підбір ефективних інструментів.
  • Буст критичного мислення учнів під час аналізу даних, які надає ШІ.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЯК ПРАЦЮЄ ЦЕЙ ШІ НА УРОКАХ?

Завдяки крутим спікерам, я отримала нові знання, які одразу ж почала впроваджувати на практиці. Я працюю в двох школах — офлайн і онлайн, окрім того проводжу заняття в двох екологічних гуртках та клубі «Юні лісові рейнджери», (а це кілька сотень учнів). Тож значну частину мого часу займає спілкування з учнями в групах, — часом це і 200 учнів. Тому я створила чат-бот для допомоги учням в навчанні. Мій особистий помічник взяв чимало справ на себе: учні отримують миттєві відповіді на свої запитання та підтримку під час самостійної роботи.

Крім того, чат-бот розвантажив мене, звільнивши від щоденної рутини, і водночас підвищив ефективність навчання. Мої учні в захопленні від такої можливості зворотного зв’язку. Колеги теж випробовують можливості чат-боту, а я допомагаю їм у цьому. У цей момент в онлайн школі я працюю над створенням навчального контенту для факультативного курсу «Магія ШІ», бо ШІ вже не фантастика, а реальність нашого життя та навчання.

Катерина Корзун

Де викладає:

Олексіївський ліцей Покровської сільської ради у селі Олексіївка Дніпропетровської області

Предмет:

українська мова та література

ІНСТРУМЕНТ-ПОМІЧНИК УЧИТЕЛЯ:

Chat GPT

МЕТА ШІ-СПІВПРАЦІ:

  • Допомогти з граматикою, написати сценарій, статтю, вірш, зробити переклад.
  • Підготувати тестові завдання, розробити вікторину.
  • Навчитись формулювати промпти — чітко, інформативно, конкретно.

ІДЕЯ → РЕЗУЛЬТАТ: ЧИ СПРАВИВСЯ ШІ ІЗ ЗАВДАННЯМИ?

ШІ отримав завдання з підручника української літератури для 6 класу: «Підготуй повідомлення про дитинство Всеволода Нестайка». Виконуємо його разом із учнями на уроці за допомогою ChatGPT. 

Спочатку діти були вражені й здивовані тим, як швидко й ефектно на екрані з’являється відповідь, радісно вигукували, але коли емоції вщухли, почали уважно читати текст. Як ми бачимо, інформація потребує критичного мислення й доопрацювання. Відповідь, надана штучним інтелектом, має велику кількість фактичних помилок, які залишаються навіть після уточнення. Помилкою є місце народження письменника, інформація про дитинство досить абстрактна, а про Небувалію, якщо хтось і писав, то точно не Всеволод Нестайко. Із зауваженнями штучний інтелект погоджується й бере до уваги, наступні відповіді надає з їхнім урахуванням. Із отриманим далі завданням прочитати текст, знайти та виправити помилки в його змісті, діти впорались на відмінно.

Я дала ChatGPT ще один шанс, запропонувавши згенерувати українознавчу вікторину. Запитання були різні: на знання історії та літератури, були складні й були дуже очевидні, але вишенькою на торті стало наступне: «Яке прізвище мала дівчина, зображена на картині «Запорожці пишуть листа турецькому султану». Після цього запитання моє співавторство з чат-ботом було поставлене на паузу.

Мій досвід показує, що поки що нейромережі «не вистачає» точних наукових знань з історії, літератури, мистецтва, географії України. Формуючи відповіді на запитання, ChatGPT припускається великої кількості фактологічних неточностей. Алгоритм програми вчиться на власних недоліках та розвиває сам себе. Чим точніше буде сформоване запитання, тим більш ґрунтовну відповідь ви побачите. Тож формуймо в себе та здобувачів освіти цю навичку. Важлива чіткість, інформативність, конкретність запитання.

Премію для видатних учителів Global Teacher Prize Ukraine організує Освіторія за підтримки Міністерства освіти і науки України, Міністерства цифрової трансформації України, Дія.Освіта, KSE Foundation, Talents for Ukraine, Uklon та книгарні Сенс, а також ЮНІСЕФ Україна, який в межах премії підтримує спеціальну номінацію «Дошкілля». Група 1+1 media виступає генеральним медіапартнером, платформа кіно та телебачення Київстар ТБ і Громадське радіо забезпечують інформаційну підтримку премії Global Teacher Prize Ukraine.

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *