Здатність передавати інформацію як у письмовій, так і в усній формі є одним з найбільших багатств людства. Обмін інформацією в часі та просторі, не обмежуючись ні силою власного голосу, ні розміром авдиторії чи точністю пам’яті, є фундаментальним для прогресу людства.
І все ж навчання читання й письма потребує певних зусиль, цього неможливо досягти без оволодіння набором складних навичок. Хоча мозок біологічно налаштований на вивчення мови, але письмо й читання є відносно недавніми досягненнями людства. Лише просто контакт з письмовим матеріалом не запускає автоматично низку біологічних процесів, які формують навички читання та письма.
Стати вправним читачем – це мета, яка потребує практики та відданості. Нині, більш ніж будь-коли, читання є ключовим для отримання знань, а майстерність читання є передумовою успіху людини в усіх сферах життя.
Поширеність інформаційних технологій означає, що вміння читати стає ще більш важливим. Постійно з’являються нові засоби масової інформації, які змінюють уявлення про те, що означає бути завзятим читачем і як навчати та вчитися читати.
Оскільки перевантаження інформацією стає все більшою проблемою, люди повинні навчитися керувати потоком інформації, визначати матеріал, який відповідає їхнім потребам, постійно оцінювати якість і достовірність джерел.
У PISA–2018 учням було запропоновано оцінити ефективність різних стратегій читання для розуміння та запам’ятовування тексту, а також стратегій для узагальнення інформації та визначення її достовірності.
Опрацювавши аналітику, педагоги можуть зрозуміти, наскільки 15-річні підлітки обізнані з різними прийомами роботи з текстами та які прийоми роботи для розуміння, запам’ятовування тексту та для написання його стислого переказу знають 15-річні підлітки та наскільки корисними їх уважають.
Також учителі зрозуміють, як обізнаність учнів з різними прийомами роботи з текстами пов’язана з їхньою успішністю як читачів і читачок.
ЗАВАНТАЖИТИ АНАЛІТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ
PISA в Україні
Источник: osvita.ua