9 ідей для вчителя, як узагальнити навчальний рік

Наприкінці навчального року варто не лише узагальнити знання з математики чи мови, а й згадати, яким він був для класу, що нового приніс, чим засмутив та які має досягнення. Як завершити навчання на високій ноті? Дев’ять незвичних активностей допоможуть зберегти в пам’яті учнів навчальний рік 2024/2025.

⋆.˚ * 1 * ˚.⋆Мурал на згадку

Не лякайтеся! Вам не доведеться дряпатися на стіни та порушувати естетику архітектури. Ідеться про невеличку подобу муралу, яку можна звести в кабінеті за допомогою ящиків, картонних коробок, поштової тари тощо. Таку традицію запровадили у своїй школі британські колеги.

Якщо це видається заскладним, можна просто взяти ватманський папір та намалювати бажане на ньому. Головне: не де, не як, а що. Нехай учні додають зображення, які спадають на думку, коли вони згадують рік, ключову лексику та важливі цитати. Або ж перенесіть цю справу на вулицю і попросіть учнів зробити крейдяні мурали на тротуарі. Коли вони закінчать, організуйте таку собі екскурсію. Надішліть учням та батькам фотографії з посланням, що надихає, на кшталт: «Пам’ятайте все, чого ви навчилися, і що ваше життя — це шедевр!»

⋆.˚ * 2 * ˚.⋆Листівка-відзнака

Кожен учень має написати анонімну записку одному або кільком дітям з класу, згадуючи їхній вклад у шкільне життя в цьому навчальному році. Попередьте, що писати можна лише щось добре, пам’ятне, що сказав чи зробив цей одноліток протягом року. Зібравши листи, передайте їх одержувачам.

Щоб ніхто не залишився осторонь, напишіть анонімні записки кожному учню самостійно, щоб кожен отримав хоча б одне щире послання і відчув свою цінність для спільноти класу. Також можна згадати нові навички, які здобув учень, нову цікаву інформацію про нього. Наприклад, брав участь у спортивному змаганні поза школою або опікується трьома песиками вдома. 

⋆.˚ * 3 * ˚.⋆Залишаємо спадщину новим учням

Запропонуйте класу написати листи тим учням, які сидітимуть на їхніх місцях наступного року. Але стосуватися вони мають саме навчання. Залежно від класу, який діти завершують, це може бути щось на кшталт: «На що варто звернути увагу в третьому класі?», «Чи важко бути п’ятикласником?», «Що найважливіше для випускника?».

Складіть запитання, відповіді на які можна взяти за основу листа: «Що спочатку було складним, а потім стало звичним? Що допомагає досягти успіху? Що зробило цей рік незабутнім? Який предмет може бути найскладнішим, а який — найцікавішим? Які знання чи навички вже принесли користь? Заради чого варто попрацювати більше над…?»

Поясніть, що першого вересня новий клас отримає ці листи, і вони допоможуть учням відчути себе натхненними.

⋆.˚ * 4 * ˚.⋆Отримуємо спадщину

Тут можна запропонувати кілька варіантів. Наприклад, запросіть кількох колишніх учнів поділитися тим, чого вони навчилися після завершення цього етапу свого академічного досвіду, незалежно від того, чи вони перейшли до наступного класу, чи вже завершили школу. Запросіть ваших ниніншніх учнів поставити запитання та отримати практичні поради.

Можна запросити дорослих випускників і попросити їх згадати свої враження та набутки саме від того класу, який нині завершують ваші учні. 

Чудово й незабутньо, якщо вдасться запросити особисто або отримати відеовітання, листа, провести онлайн-спілкування тощо з видатним випускником школи. Також це може бути будь-яка відома людина не з вашої школи, якщо вона погодиться поспілкуватися про досвід потрібного вам року навчання у школі.  

⋆.˚ * 5 * ˚.⋆Цифровий альбом пам’яті

Джерело: Youtube-відео

Нехай кожен учень напише та проілюструє (можна за допомогою вирізок із журналів) одну сторінку на певну тему. Ви сфотографуєте цю роботу та додасте до цифрового слайд-шоу.

Ось кілька можливих тем:

  • Найкраща книга, яку ти прочитав цього року
  • Улюблене завдання
  • Пам’ятний момент для класу
  • Особисті досягнення
  •  Одна річ, яку я дізнався про себе цього року
  • «Тоді і зараз»: учні ділять свою сторінку на дві частини: одна — для малюнка та короткого абзаца, що описує їхні почуття, навички, думки у перші дні навчання, а друга — для інформації про те, якими вони є сьогодні.

⋆.˚ * 6 * ˚.⋆Супершпора

Запропонуйте учням скласти одну на всіх величезну шпаргалку, яка міститиме найважливіші моменти з усіх предметів (можна простіший варіант — лише з того, який ви викладаєте). Це заохотить учнів поміркувати над своїм академічним досвідом. Візьміть ватманський папір або дайте кожній групі аркуш А2. Роздайте групам різні шкільні дисципліни або розділи для ілюстрації ключових ідей, правил, навичок за допомогою малюнків, символів та коротких нотаток. Наприклад:

  • математика: прогрес від початкового до складного рівня математичних задач, ключові формули, поняття та стратегії;
  • історія України: зобразіть знакові історичні події, ключові дати та впливових постатей, що обговорювалися протягом року;
  • українська література: намалюйте обкладинки книг до вивчених текстів і додайте символи, теми, імена чи описи героїв та важливі цитати.

⋆.˚ * 7 * ˚.⋆Церемонія нагородження

Проведіть невимушену церемонію нагородження класу, де кожен учень отримає грайливу персоналізовану грамоту, яка підкреслить щось унікальне в ньому. Нехай вона буде легкою та конкретною, наприклад: «Королева доброти» або «Чарівник слів». Можна заздалегідь попросити учнів створити власні категорії нагород.

Ідеально, якщо учні усно нагородять самих себе, сказавши: «Мене звати _____, і я сам собі вручив _____ нагороду. Я заслужив її, бо _____».

Обрати шаблони сертифікатів

⋆.˚ * 8 * ˚.⋆Гаряче питання

Розставте стільці по колу, визначивши один зі стільців як трибуну. Кожен учень по черзі займає її, аби відповісти на одне запитання, яке він отримає, протягом однієї хвилини. Нехай попередній «доповідач» витягне запитання з конверта для наступного учня.

Приклади запитань: 

  • Яким своїм досягненням ви найбільше пишаєтесь цього року?
  • Чого найважливішого ви навчилися, що понесете далі із собою?
  • Як вам стали у пригоді цього року знання української мови?
  • Як вам може знадобитися на практиці математика наступного року?
  • Про що з набутого за цей рік ви шкодуєте, що не вміли цього в дошкільні роки?
  • Яким фактом, що дізналися на заняттях, вам вдалося вразити рідних чи друзів? 
  • Якби ви створювали власний Всесвіт, яке правило чи формулу ви б змінили? 
  • Якби можна було без занять завантажити в мозок якийсь один шкільний предмет за минулий рік, що б це було?
  • Про яке правило чи формулу ви можете вигадати фантастичну або детективну історію?

⋆.˚ * 9 * ˚.⋆Класна презентація навчального року

Попросіть кожного учня заповнити один слайд або відео на хвилину, що відображає пам’ятну частину його досвіду в класі. Можна намалювати або зобразити та зафільмувати те, чого школяр навчився, що знає та вміє. Попросіть обрати емодзі або анімований GIF-файл, щоб оцінити складність навчання, а також сказати або написати пару речень про те, як підлітки пишаються отриманими знаннями. Зберіть готові слайди в слайд-шоу або змонтуйте з відео один фільм із фоновою музикою, підкреслюючи унікальні бачення цього року. Подивіться разом у класі. 

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *