Домой Статті Електронний кабінет вступника 2020: нові умови, про які потрібно знати

Електронний кабінет вступника 2020: нові умови, про які потрібно знати

103
0

Зображення: Icons 8

1 серпня — дата початку реєстрації електронних кабінетів для вступників. У 2020 році є чимало нововведень, з якими радимо уважно ознайомитися. Важливою інформацією та порадами з «Освіторією» ділиться Оксана Бєлік, директорка Державного підприємства «Інфоресурс», що є технічним адміністратором Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

Основні зміни стосуються кількості заяв на різні спеціальності, мінімального конкурсного балу на бюджет, реєстрації вступників зі спеціальними умовами вступу (пільгами), можливості подавати оригінали документів не лише особисто, а й поштою та надсиланням сканкопій документів з використанням КЕП.

Важливо: 29 липня — 30 липня у вступників є можливість протестувати електронні кабінети на сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/. Це можна зробити з 10:00 29 липня до 22:00 30 липня. Щоб створити тестовий е-кабінет, треба мати хоча б один сертифікат ЗНО та документ про загальну середню освіту.

Нововведення для вступників у 2020 році

Реєстрація двох видів е-кабінетів

На сайті https://ez.osvitavsim.org.ua/ вперше з’явиться можливість реєстрації 2-х окремих електронних кабінетів.

  • Кабінет 1: Для вступу із сертифікатом ЗНО на основі повної загальної середньої освіти для здобуття освітнього ступеня «фаховий молодший бакалавр», «молодший бакалавр», «бакалавр» і «магістр» (медичних, фармацевтичних або ветеринарних спрямувань).
  • Кабінет 2: Вступ із сертифікатом ЄВІ/ЄФВВ на основі вищої освіти (диплом бакалавра, спеціаліста або магістра). Цей кабінет потрібно обрати для вступу для здобуття освітнього ступеня «магістр».

Це нововведення стало можливим цього року, оскільки тепер можна подавати електронні заяви не лише вступникам після 11-х класів, а й тим, хто вступає в магістратуру після бакалаврату.

Вступники зі спеціальними умовами вступу (пільгами) можуть створювати е-кабінети

З 2020 року вступники зі спеціальними умовами вступу (пільгами) тепер можуть подавати не тільки паперові заяви, а й створювати електронні кабінети і подавати електронні заяви на вступ. Ці пільги при вступі будуть враховані. Передбачено тільки у випадках, коли у вступника є документ про повну загальну середню освіту.

Для цього ми запровадили новий модуль у системі ЕДЕБО — «Особи зі спеціальними умовами вступу».

Перед реєстрацією е-кабінету вступнику треба звернутися до закладу освіти (державного чи комунального) та надати пакет документів, — паспорт, документ про повну загальну середню освіту та документ, що підтверджує право на пільги при вступі. Навчальний заклад отримує документ і вносить відповідні дані до ЕДЕБО щодо даного вступника. Потім вступник, реєструючи е-кабінет, одразу бачить повідомлення про те, що його ідентифіковано як пільговика. У минулі роки ця категорія вступників подавала документи тільки у паперовому вигляді.

Змінилась кількість заяв на різні спеціальності

У 2020 році вступник має право подати 5 заяв на 5 різних спеціальностей (у 2019 році можна було подати 7 заяв на 4 спеціальності). А кількість заяв на контракт залишилась незмінною.

У 2020 році відсутній набір на «молодшого спеціаліста»

Натомість цьогоріч вперше здійснюється набір на здобуття ступеня «фаховий молодший бакалавр». Це продиктовано змінами до закону України «Про вищу освіту».

Мінімальний конкурсний бал на бюджет — 125 балів

Цьогоріч встановлено мінімальний конкурсний бал для здобуття вищої освіти на бюджет — не менше 125 балів.

Оригінали документів можна подавати поштою чи на e-mail

Раніше оригінали документів можна було подавати тільки особисто. Зараз ця опція — зручніша: можна надіслати їх поштою чи електронною поштою. Відповідно, оригінали документів вступник має надати на початку навчання.

У е-кабінетах додано подкаст, який полегшить роботу

У цьому подкасті вступники знайдуть відеороз’яснення та корисну інформацію, яка допоможе швидко зорієнтуватись у роботі сервісу. Раніше цю інформацію треба було шукати на різних ресурсах, а зараз усе в одному місці.

Робота з Е-кабінетом: покрокова інструкція

Крок 1. Реєструємо електронний кабінет

Реєстрація електронних кабінетів вступників у 2020 році починається 1 серпня о 10 ранку. Право на неї мають вступники на основі повної загальної середньої освіти для денної та заочної форм навчання.

Реєстрація електронних кабінетів закінчується 22 серпня.

Відеоінструкція, як зареєструватися в електронному кабінеті, — тут.

Щоб вдало зареєструватися, вступник має ввести наступні дані:

  • серія та номер атестата і додатка до нього;
  • номер, PIN-код, рік отримання сертифіката ЗНО;
  • середній бал атестата. Його треба обчислювати за 12-бальною шкалою з округленням до десятих частин бала. Щоб вступникам було зручно обчислювати середній бал атестата, на сайті розмістять калькулятор розрахунку середнього бала.

Доступ до калькулятора відкриється 1 серпня, а також у четвер, 30 липня, — це день, коли вступники можуть потренуватись створювати е-кабінет, але всі дані після такої пробної реєстрації будуть стерті.

Крок 2. Після реєстрації активуємо е-кабінет протягом доби

Отож, ви внесли всі потрібні дані. Тепер натисніть «Зареєструватися». Система надішле запит до Єдиної державної електронної бази з питань освіти, де перевірять, чи коректні внесені вами дані.

Якщо усе гаразд, вступник отримає на адресу електронної пошти (вона є одночасно і вашим логіном входу в електронний кабінет) лист із посиланням.

Переходьте за вказаним посиланням і підтверджуйте активацію е-кабінету. Пам’ятайте, що активацію можна здійснити протягом доби. Тому, відправивши дані, вже за кілька годин можете перевіряти пошту.

Що відбудеться, якщо вступник не активує е-кабінет протягом доби? Запит на створення цього е-кабінету включно з усіма внесеними даними анулюється. Тоді вступнику доведеться повторно пройти процедуру реєстрації.

Крок 3. Підтверджуємо середній бал атестата, завантажуємо фото

Отож, ви активували е-кабінет. Ось що потрібно зробити далі:

  • вказати контактний телефон, за яким приймальна комісія зможе з вами сконтактувати;
  • підтвердити середній бал атестата, який вносили під час реєстрації е-кабінету. Виявили помилку? Внесіть нове значення та зазначте підтвердження;
  • завантажити кольорову фотокартку. Вимоги до знімка чіткі: формат JPEG (JPG) або PNG. Максимальний розмір файлу — 1 Мб. Розмір фотокартки — 3х4 см. Жодних селфі! Такі випадки теж траплялися;
  • за потреби додайте інформацію про сертифікати ЗНО, за якими не здійснювалася реєстрація кабінету;
  • завантажте додаток про повну середню освіту у форматі JPEG та розміром не більш ніж 1 Мб. Якщо розмір файлу більший, е-кабінет може «зависати», тому ми чітко написали в інструкції, як привести ваш документ до потрібного формату. Стежте, щоб це був бік, де зазначені оцінки, адже нам часто надсилають файл, у якому зазначена назва документа. Звісно, такі документи приймальна комісія не приймає до розгляду, вашу заявку відхилять;
  • завантажте додаткову інформацію;
  • збережіть внесені дані.

Хто підтверджує середній бал вступника?

Середній бал атестата абітурієнта підтверджує приймальна комісія навчального закладу, яка першою реєструватиме заяву вступника. Важливо: після підтвердження середнього бала навчальним закладом його вже не можна буде змінити.

У разі якщо така ситуація трапилася і ваш некоректний середній бал підтвердила приймальна комісія вишу, зверніться з письмовим зверненням до технічного адміністратора системи (на сайті є відповідна опція). Паралельно треба звернутися до вишу, який підтвердив неправильний середній бал.

Крок 4. Вчасно подаємо заяву до вишу

Подати заяву можна з 13 серпня.

Дати закінчення прийняття заяв та документів:

— 16 серпня о 18:00 закінчується приймання заяв та документів від осіб, які вступають на основі співбесіди, вступних іспитів або творчих конкурсів;

— 22 серпня о 18:00 закінчується приймання документів від вступників на денну форму навчання на основі повної загальної середньої освіти, які вступають за результатами ЗНО.

Крок 5. 5 заяв на різних спеціальностей

Правильне визначення пріоритету для заяв — один з найважливіших моментів під час вашої роботи в е-кабінеті.

У 2020 році для вступу на бюджет цьогоріч можна подати 5 заяв максимум на 5 спеціальностей. А ось кількість заяв на контракт не обмежується.

Радимо обирати конкурсні пропозиції та встановлювати пріоритетність заявам з особливою уважністю. Річ у тім, що після подання першої заяви та її реєстрації у виші внесення будь-яких змін неможливе.

Чи можна скасувати заяву? Так, але тільки до моменту її реєстрації приймальною комісією вищого навчального закладу. Якщо випускник зареєстрував заяву, а потім її скасував — така заява втрачає свою пріоритетність.

Крок 6. Не лінуємося зробити якісну перевірку на можливі помилки

Про найпоширеніші помилки та як їх уникнути — «Освіторія» детально пише тут.

Крок 7. Отримуємо рекомендування до зарахування на бюджет

До 27 серпня 2020 року (до 18.00) вступник може отримати рекомендацію до зарахування на бюджет.

Щодо контрактної форми навчання — документи для зарахування на навчання можна подати до 30 вересня.

Крок 8. Подаємо оригінали документів на бюджет

Після того як вступник отримав рекомендування до зарахування на бюджет, треба подати оригінали документів для вступу на бюджет.

Отож, до 31 серпня 2020 року (до 18.00) вступник має подати приймальної комісії відповідні документи.

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here