Чи можливо впровадити цінності НУШ у онлайн форматі? Як постала перша українська онлайн платформа персоналізованого навчання? Та чи можуть державні школи користуватися платформою НІТ для власних потреб? Про це ми поспілкуватися з засновником платформи «Навчання і Технології» та керівницею Державного ліцею «Міжнародна українська школа». Читайте про співпрацю освіти та IT, яка заснована на цінностях НУШ.
У липні платформа «Навчання і Технології» (НІТ) відкрила безкоштовний доступ до своїх послуг для всіх нових користувачів. Платформа дозволяє ефективно впроваджувати Нову українську школу та надає можливість аналізувати результативність навчання просто зі смартфона. Її ідейний засновник Юрій Каміновський в минулому — вчитель історії. Саме щоб полегшити життя педагогам, приватна IT компанія Lionwood.software взялася за реалізацію цієї соціальної ініціативи ще в часи пандемії. Зокрема, розпочала співпрацю з Міжнародною українською школою. А із початком повномасштабного вторгнення стало зрозуміло: потреба у безпеці даних та можливості здійснювати навчальний процес дистанційно стали як ніколи актуальними. Тому платформа почала розвиватися ще стрімкіше.
Як буде функціонувати перша платформа для індивідуального навчання у державній школі: співпраця НІТ та МУШ
Міжнародну українську школу (МУШ) 15 років тому створило Міністерство освіти України спеціально для тих українських школярів 6–17 років, які постійно чи тимчасово перебувають за кордоном. Після тимчасової окупації Криму до них додалися ті, хто проживає в тому регіоні та хоче отримати документ державного зразка про середню освіту.
МУШ — це державна школа, тож навчання тут безкоштовне і немає жодного відбору під час вступу. Передбачені всі предмети, типові для шкіл України. Навчання тут починається також 1 вересня, а приймають заявки зазвичай вже в серпні.Тут навчається 2 категорії учнів. Екстерни — ті, хто самостійно навчається та проходить оцінювання онлайн. Саме так гризуть граніт науки 20 % дітей в МУШ. А ось решта — 80 %, приходять сюди через суботні чи недільні українські школи.
Олександра Кіріна
— Наразі МУШ налічує понад 1022 учнів, які вчаться самостійно. І 4,5 тисячі учнів, що вчаться в освітніх центрах за кордоном. Це цифри станом на 1 червня. Наші учні зараз перебувають в 11 країнах: Італія, Франція, Бельгія, Австрія, Чехія, Польща, Молдова, Іспанія, Туреччина, Португалія. Договір з нами підписали 38 організацій, що навчають українських дітей у Європі», — розповідає виконуюча обов’язки директора Державного ліцею «Міжнародна українська школа» Олександра Кіріна.
2 роки тому до МУШ звернувся засновник НІТ Юрій Каміновський з пропозицією повністю безкоштовно розробити схожу платформу з функціоналом для індивідуального навчання. Аналогів схожих інструментів для державних шкіл такого типу на ринку України наразі не існує — тому Олександра радо погодилася на цю ініціативу.
— Я особисто брала участь в усіх зідзвонах по розробці — для нас це дуже цінно. Окрім зменшення величезного навантаження на наш адмінресурс через автоматичний розподіл по класах та автоматичну генерацію навчального плану, платформа зробить простішим життя для учнів і батьків. Адже на неї можна буде легко завантажити копії документів та здійснити реєстрацію у закладі, а ще — стане доступною система для визначення освітнього рівня дитини. На старій платформі багато задач доводилося робити вручну. Ця ініціатива безумовно дозволить покращити якість навчального процесу, — додає Олександра.
Для НІТ — це повністю соціальна ініціатива. Команді проєкту було важливо не просто адаптувати таку платформу під екстернатні та індивідуальні форми навчання. А робити це в синергії з кінцевим користувачем і тестувати в режимі реального часу.- коментує Дмитро Цілуйко, керівник платформи «Навчання і Технології», – Основна відмінність у тому, що стаціонарні школи мають один клас. А в МУШ — кожен учень має індивідуальний журнал та індивідуальний графік. І якщо багато функцій, таких як відеодзвінки і обмін повідомленнями, наприклад, на платформі вже були, то ця відмінність потребувала суттєвого доопрацювання. Але ми раді, що все вдалося, і вже скоро учні та педагоги МУШ зможуть тим скористуватися.
Доступним новий функціонал планують зробити вже цього вересня.
Як можна ефективно впроваджувати цінності НУШ за допомогою автоматизації: переваги НІТ
Дмитро Цілуйко
З пілотного проєкту у 5 школах Львова НІТ виросла до ініціативи, якою користуються у понад 150 школах у 4 областях. А загалом на ній зареєстровано понад 300 тисяч користувачів. До того ж платформа «Навчання і Технології» здобула перше місце на Всеукраїнському конкурсі на найкращу електронну систему керування навчанням (електронний журнал/щоденник) для закладів загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади. І тепер за допомогою муніципального фінансування нею користується безліч львівських учителів та учнів. За словами Дмитра Цілуйка це не лише через функціонал, але й через ціннісні орієнтири, за якими створювалася платформа. Одна з особливостей НІТ — її чітка орієнтація на цінності та засади НУШ. Для цього на платформі була розроблена низка функціоналу. А саме:
- Конструктор платформи. Кожен заклад може самостійно видозмінити НІТ під свої потреби. Та налаштувати індивідуальну програму, за якою будуть працювати вчителі та адміністративний персонал. Це повністю лягає в концепт більшої автономії ЗЗСО.
- Різні типи оцінювання. Заклад або вчитель індивідуально визначають, який тип оцінювання застосовувати. Його можна робити різним для паралелей або обирати інший в наступному семестрі. Все це легко можна зробити на платформі.
- Інклюзивність. Хоч на відміну від алгоритму для МУШ, стаціонарні заклади мають однакове налаштування на клас, все ж можна зробити індивідуальний підбір на окремих учнів. Це дозволяє вчителям забезпечити однаковий доступ до освіти для всіх.
Наразі існує кілька способів скористатися НІТ. Можна як оплатити доступ до платформи самостійно школі, так і звернутися за допомогою до територіальної громади. Вона може укласти договір для всіх закладів у її підпорядкуванні. Наразі так вже діє Львівська територіальна громада, яка зробила доступною платформу для всіх міських шкіл.
— Нам вкрай важливо отримувати фідбек у режимі реального часу від справжніх користувачів. Хоч ми — приватна ІТ компанія, але ця ініціатива носить для нас здебільшого соціальний характер. Усі кошти ми реінвестовуємо у її розвиток, щоб зробити функціонал ще більш якісним. І аби ще більше українських учителів могли звільнити себе від рутинної роботи та мати більше часу та ресурсу для креативу та потребам учням, — підсумовує Дмитро Цілуйко.
Поділитися цією статтею
Источник: www.osvitoria.media