Як працюватимуть дитячі садочки з вересня: рекомендації від UNISEF та МОЗ

48 % дитячих садочків України відновили роботу після послаблення карантину у травні. З вересня заклади дошкільної освіти працюватимуть скрізь, окрім «червоної» зони адаптивного карантину. Які правила діятимуть у садочках, які поради дає UNISEF та як із дітьми говорити про коронавірус — про усе це ішлося на щорічній Серпневій конференції МОН «Освіта в умовах пандемії». Ми записали найважливіші тези та цифри.

Освітні експерти наполягають: безпека дітей, вихователів та родин — у пріоритеті, але важливо тримати баланс між розумними правилами гігієни та дистанціювання та розвитком і добробутом дітей. Тому перелік вимог до безпеки стислий і простий:

  • Вихователі у масках, діти — без масок;
  • Батьки у масках, коли передають дітей в садочок;
  • Діти миють руки щодві години, їм вимірюють температуру кожні 4 години;
  • Дітей чи працівників, що мають температуру 37,2 і вище не допускають у садочок;

Зображення взяте з презентації МОН

Вихователям рекомендують:

  • Проводити більше занять на свіжому повітрі;
  • Обмежити активності дітей із фізичним контактом;
  • Вихователі можуть використовувати увесь необхідний навчальний інвентар на заняттях, але слід дбати, щоб діти не контактували із ним;
  • Дистанціювати дітей у групі та під час споживання їжі;

Що заборонено в садочках:

  • М’які іграшки, килимки із довгим ворсом, багаторазові рушники;
  • Заходити у приміщення груп у вуличному взутті;
  • Проводити свята чи заходи за участі дітей з інших груп.

Зображення взяте з презентації МОН

Хто має забезпечити садочки одноразовими рушниками, антисептиками та іншими засобами захисту?

Анна Грищенко, державна експертка директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства Освіти України, наголосила під час конференції, що закупити усі необхідні засоби захисту має засновник садочка. Оскільки більшість дитячих садків в Україні перебувають у комунальній власності, то відповідні засновники мають про це подбати, батьки не повинні купувати це за свої кошти.

Як відновлювали роботу українські садочки весною і влітку?

У червні та липні 2020 року UNISEF спільно з Інститутом освітньої аналітики провели опитування керівників українських закладів дошкільної освіти. Результатами опитування на конференції поділилася Наталія Софій, перша заступниця директора Українського інституту розвитку освіти. Отже, лише 48 % українських садочків відновили роботу наприкінці травня в умовах карантину, і майже 52 % — ні. Серед основних причин, які не дозволили керівникам відкрити садочки, були несприятлива епідемічна ситуація в регіоні та недостатня кількість батьків, які виявили бажання, щоб їхні діти відвідували садочок. Лише 0,4 % керівників сказали, що садочок не працював через те, що серед персоналу закладу чи дітей було виявлено хворих на covid-19.

Чому так важливо, щоб дитячі садочки працювали?

У рекомендаціях Європейської комісії зазначено, що перші 6 років життя дитини є надзвичайно важливими для розвитку ключових компетентностей, що впливають на подальше навчання дитини. Дослідження PISA свідчить, що діти, які відвідували дошкільні заклади понад 1 рік, показують кращі результати з математики у 15-річному віці, ніж їхні однолітки. Діти, які не відвідували дитячі садочки, мали втричі більше шансів бути неуспішними у дорослому житті.

Зображення взяте з презентації МОН

Як UNISEF радить вихователям і батькам супроводжувати дітей в часи пандемії?

Маємо дотримуватися балансу між заходами безпеки у садочках і власне всебічний розвитком дітей. Ось головні поради світових освітніх експертів від UNISEF:

  • Намагаючись захистити дітей від хвороби, не лякайте їх: безпека дітей — безумовний пріоритет, але через це дитячі садочки не повинні перетворюватися на лікарні. Зараз діти потребують середовища безпеки, розвитку і доброзичливості.
  • Відвідування садочка має означати для дитини повернення до більш звичного розпорядку дня із розумним дотриманням правил гігієни;
  • Практики та форми роботи з дітьми мають бути дружніми до них — наш світ багато у чому змінився, але діти залишаються дітьми;
  • Дотримання фізичної дистанції між дітьми не повинне перешкоджати розвитку і соціальній взаємодії між ними, іграм, навчальним активностям. Багатьох педагогів коронавірус підштовхнув до креативності: хтось влаштовував віртуальні дитячі садки, хтось одягав прозору маску на обличчя для роботи із дітьми з порушенням слуху.
  • Нагадуйте дітям про миття рук, мийте руки разом із ними, привчайте їх не торкатися обличчя та затулятися, коли вони кашляють та чхають. Ці навички допоможуть їм і у школі, і в дорослому житті.
  • Надавайте дітям інформацію про коронавірус, але відповідно до віку дітей: пояснюйте їм, чому у садочках треба дотримуватися нових правил, як ці прості звички захищають здоров’я дітей та їхніх друзів, вихователів, батьків;
  • Допомагайте дітям відчути контроль над ситуацією і своїм середовищем;

Як пояснити дітям, що таке коронавірус?

UNISEF підготували низку матеріалів, що допоможуть вихователям садочків та батькам пояснити дітям, що таке covid-19 і як від нього захиститись. Вихователі можуть завантажити та роздрукувати яскравий інформаційний буклет для роботи із дітьми, переглянути коротке відео або вебінар для вихователів. Батьки можуть разом із дітьми подивитися короткі мультфільми про правила гігієни та опрацювати поради, як зменшити стрес та тривожність у дітей дошкільного віку.

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *