Школа освітніх управлінців 2.0: як отримати ґрант на навчання

текст: Анна Смолько

Ви працюєте у сфері освіти та маєте ідею, як реалізувати класну ініціативу? Або ви переконані, що підвищення вашої кваліфікації якісно вплине на навчальний процес? Це прекрасно, але де знайти на це кошти? 
5 лютого ГС «Освіторія» провела великий вебінар про те, як освітянам отримувати фінансування на навчання і не тільки. А також обговорили, що чекати від нового набору Школи освітніх управлінців.

Що таке Школа освітніх управлінців 2.0: історія створення, програма та формат

Школа освітніх управлінців — це 5-модульна навчальна програма для директорів державних і приватних шкіл, засновників і ключових менеджерів освітніх неурядових організацій. Її організатори — громадська спілка «Освіторія» та Києво-Могилянська бізнес-школа. Співпраця ГС та бізнес-школи почалася ще у 2019: саме тоді виникла ідея створити навчальну програму для освітніх управлінців.

«Ми як бізнес-школа віримо в системний підхід та системні зміни, які можливі якраз через якісних управлінців. А освіта — це та сфера, з якої починається багато інших. І навесні 2019-го ми разом з «Освіторією» вирішили вийти на нове поле для розвитку», — розповідає менеджерка проєктів kmbs Юлія Найдич.

Вона зауважила, що програма сфокусована на трьох напрямках: стратегічному, управлінському та освітньо-педагогічному. Адже лише за такої синергії знань та навичок можливий максимально ефективний результат.

Окрім офлайн модулів з провідними фахівцями у сфері управління та освіти, у міжмодульний період управлінець разом з командою може долучитися до онлайн-лекцій на освітні теми. Також навчання передбачає виїзний модуль у провідні заклади України.

«Предмет особливої гордості: спеціально розроблені case-studies на основі досвіду найкращих шкільних управлінців. Такий метод дає змогу «прожити» досвід семи українських шкіл через призму різних кризових ситуацій, кожна з яких — великий цінний навчальний матеріал», — коментує цьогорічне нововведення ініціаторка програми з боку ГС «Освіторія» Ольга Нагорнюк.

Як отримати ґрант на навчання від «Освіторії» та Києво-Могилянської бізнес-школи

За умовами програми, керівники державних та комунальних закладів можуть претендувати на ґрант у розмірі 75 % від вартості навчання. Аби його отримати, необхідно подати заявку, написати есе та пройти співбесіду з організаторами. Ґрант надається на конкурсній основі.

Однією з тих, хто отримав таку можливість на першому наборі, стала Оксана Якимів, директорка Вигодської спеціальної школи (Івано-Франківщина). Навчання допомогло їй розібратися в собі, розкрити власний лідерський потенціал та застосувати стратегічний підхід. «Мої заступники стали мультизадачними. Тепер я знаю, як знайти підхід до кожного, як я маю діяти і яким має бути майбутнє мого керівництва».

Крім ґранту від організаторів, Оксана отримала підтримку ще й від профспілкового комітету та піклувальної ради власної ГО. Адже від навчання управлінця отримує результат не тільки одна особистість, а й школа та громада зокрема.

Як отримати фінансування від громади: поради від експерта

Але отримати ґрант від організаторів — не єдиний шлях фінансування власного навчання. У цьому переконаний Олександр Чучаєв, засновник ГО «Нові» та директор Благовіщенського НВК № 2. Він розповів, як отримати фінансування від громади на прикладі створення власного освітнього фестивалю. А покрокову інструкцію, як скористатися можливістю фінансування з місцевого бюджету, ми детально описали тут.

Як залучити кошти від бізнесу

Ще один варіант залучення коштів — співпраця з бізнесом. Майже кожен великий бізнес має відділ КСВ — корпоративно-соціальної відповідальності. Це відповідальність підприємства за вплив його рішень та дій на суспільство та навколишнє середовище шляхом прозорої та етичної поведінки. Тренд на таку діяльність прийшов до нас із Заходу, коли великі компанії зрозуміли: набагато органічніше не тільки брати, але й віддавати. На таку діяльність бізнес щорічно виділяє окремий бюджет та визначає стратегічні напрямки: які саме галузі підтримувати. Це може бути освіта, екологія, спорт. Бізнес може підтримувати як масштабні освітні проєкти, так і проєкти на території окремої громади.

Саме так отримала фінансування пані Леся Капустей, директорка Миронівського академічного ліцею імені Шевченка. Вона співпрацює з бізнесом вже не перший рік. На території її громади розташоване підприємство ПрАТ «Миронівський хлібопродукт». Благодійний фонд підприємства регулярно надає ґранти для реалізації місцевих ініціатив. Декілька років тому ліцей виграв ґрант на встановлення відкритої лабораторії GreenLand.

«Після цього у нас із благодійною організацією почалася тісна співпраця, в рамках якої ми реалізували не один проєкт», — розповідає директорка.

Так власна проактивність допомогла пані Лесі отримати індивідуальний ґрант на навчання від благодійного фонду «МХП-Громаді». Тепер вона — учасниця Школи освітніх управлінців 2.0.

Можливості є скрізь: практична історія вчителя

Ні для кого не секрет, що власний імідж та репутація — ще один дієвий інструмент для досягнення власних цілей. Саме ним скористався фіналіст Global Teacher Prize Ukraine 2020, переможець номінації «Вибір серцем» Андрій Олійник. Він лише на шляху до очолення власного закладу, але вже відчуває необхідність в управлінських навичках. Андрій звернувся по допомогу безпосередньо до міського голови. Він наполіг на особистій зустрічі та підготував власні переконливі аргументи для участі в програмі. Серед них — не тільки позитивний ефект, який отримає від його навчання громада, але й те, як може така підтримка позитивно вплинути й на імідж очільника міста безпосередньо. Андрію вдалося переконати посадовця. Але на цьому вчитель не зупинився. Він паралельно заручився підтримкою депутата обласної ради.

«Зараз я з нетерпінням очікую на результати, адже для мене це дійсно надзвичайна можливість. Я знаю, що це ті знання, які мені необхідні», — поділився своєю історією Андрій.

Сесія «запитання-відповідь»

Отже, джерела фінансування для освітніх ініціатив по-справжньому широкі. Головне — знати, де їх шукати, та переконливо відстоювати власну позицію.

А якщо ви плануєте подати заявку на Школу освітніх управлінців 2.0, то нижче ми наводимо відповіді на найпоширеніші запитання.

Як проходить співбесіда? Це коротка півгодинна розмова, де організатори знайомляться з учасниками та розуміють, чим вони можуть бути корисними одне одному.

Чи може навчання на програмі бути зарахованим як підвищення кваліфікації? Так, звичайно.

Яка кількість учасників у групі? 20–25

Хочете отримати повний запис вебінару «Школа освітніх управлінців 2.0: як отримати грант на навчання»? Заповніть коротку форму, і ми надішлемо його вам на пошту.

Заповнити форму

Дата старту: 15 березня

Адреса: Київ, вул. Волоська 8/5

Формат: триденні офлайн модулі (орієнтовно 10–18 години). Онлайн лекції в міжмодульний період.

Деталі та реєстрація

А також нагадуємо, що дедлайн подачі заявок на другий набір програми 20-го лютого.

Змінюймо освітню систему разом!

Поділитися цією статтею

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *