Катастрофа пасажирського літака МАУ поблизу аеропорту Тегерана стала першою за 22 роки в історії польотів великих українських пасажирських літаків, які здійснювали регулярні перевезення.
В авіакомпанії кажуть, що на борту перебували 167 пасажирів та 9 членів екіпажу.
За інформацією МЗС, серед них українці – це двоє пасажирів, а також дев’ятеро членів екіпажу.
- Катастрофа літака МАУ в Ірані. Все, що відомо
Більшість – іноземці: 82 іранці, 63 канадці, десять шведів, чотири афганці, три німці, три британці. Серед загиблих канадців було багато студентів, які поверталися з канікул.
У компанії МАУ розповіли, що літак 2016 року виробництва, який отримали з заводу концерну “Боїнг”. Останнє технічне обслуговування він пройшов 6 січня 2020 року.
Авіакатастрофа літака в Ірані
Минулого разу велика авіакатастрофа в історії української цивільної авіації сталася 1997 року у Греції.
Окрім того, у 2002 році біля Ісфахану в Ірані впав літак української авіакомпанії “Аероміст-Харків”, який здійснював чартерний рейс з делегацією українських науковців та конструкторів на борту.
А в 2003 році сталася катастрофа орендованого українського пасажирського літака, що здійснював нерегулярне перевезення іспанських військовослужбовців з Афганістану.
- Катастрофа літака МАУ в Ірані всі загинули
- В Ірані розбився український Боїнг-737
Салоніки. 1997 рік.
17 грудня 1997 року пасажирський літак Як-42 української авіакомпанії “Аеросвіт” (“рейс 241”), який слідував за маршрутом Київ-Одеса-Салоніки, врізався у схил гори Пенте-Пігадія у важких погодних умовах у 72 км від Салонік. Загинули всі 62 пасажири та 8 членів екіпажу на борту.
На борту були 30 українців, 34 греки, троє росіян, два поляки і один німець. Більшість пасажирів летіли до Греції відзначати Різдво.
Літак знайшли на висоті 1 100 метрів під покровом снігу в горах після трьох днів пошуків. У операції брали участь п’ять тисяч військових та 29 гелікоптерів. Один літак грецьких ВПС розбився під час операції, на його борту загинули п’ять військових.
Літак Як-42, що розбився, був випущений на Саратовському авіазаводі у 1986 році і мав 12 008 годин нальоту.
Відомо, що весь рейс мав здійснювати літак “Боінг-737”, але в Одесі в нього виявили несправність двигуна, тому політ продовжився на літаку Як-42, який компанія “Аеросвіт” взяла в лізинг у “Львівських авіаліній”.
Розслідування, проведене Грецькою комісією з повітряних аварій та безпеки авіації, назвало кілька головних причин трагедії.
За інформацією Aviation Safety Network, причинами були невірні вказівки диспетчерів і помилки пілотів, які не мали досвіду польотів в Салоніки. Літак збився з курсу, пролетів аеропорт Салонік, а коли пілот помітив наближення до землі і намагався відвернути трагедію, було пізно.
Розслідування встановило відсутність дисципліни і командної роботи в кабіні пілотів, та визначило, що екіпаж був низькокваліфікованим для міжнародних польотів, мав труднощі у спілкуванні з диспетчерами англійською мовою.
Двох грецьких диспетчерів 2000 року засудили за ненавмисне вбивство та порушення правил роботи до 5 років в’язниці. У 2002 році за апеляцією строк обом скоротили до 4 років та 4 місяців.
Компанія “Аеросвіт” припинила існування 2013 року.
Ісфахан. 2002 рік.
23 грудня 2002 року літак Антонов-140 авіакомпанії Аероміст-Харків, що здійснював чартерний рейс з Харкова до іранського міста Ісфахан, зіткнувся з горою на висоті 3000 метрів під час заходу на посадку.
Загинули 6 членів екіпажу та 38 пасажирів, переважно українські та російські авіаконструктори та науковці з АНТК імені Антонова, Харківського авіаційного заводу, де літак був побудований.
Вони мали взяти участь в заході з нагоди випуску другого іранського літака ІрАн-140 – ліцензійного літака, побудованого у взаємодії з українськими конструкторами, та обговоренні постачання авіакомплектуючих до Ірану.
Причиною авіакатастрофи оголошено помилки екіпажу та відсутність взаємодії з диспетчерами після виявлення проблем.
Трабзон. 2003 рік.
У 2003 році в Туреччині впав літак української авіакомпанії, який перевозив 62 іспанських військових
У травні 2003 року під Трабзоном в Туреччині впав арендований пасажирський літак Як-42, який належав авіакомпанії “Українські середземноморські авіалінії”. Загинуло 12 членів екіпажу з України, один флайт-менеджер з Білорусі та 62 іспанських військових.
Цей літак був арендований Міністерством оборони Іспанії і здійснював нерегулярне перевезення іспанських військових, які служили у військах міжнародної коаліції в Афганістані.
Іспанський король Хуан Карлос прощається з загиблими військовими, травень 2003 року
Міністр оборони Іспанії Федеріко Трійо відмовився брати на себе будь-яку політичну чи кримінальну відповідальність за цю трагедію, хоча опозиція звинуватила міністерство в недбалості під час перевірки української авіакомпанії.
Натомість троє генералів, підлеглих Трійо, були засуджені за фальсифікацію інформації щодо ідентифікації тіл 30 іспанських військових.
Источник: www.bbc.com