Коли востаннє падали українські пасажирські літаки

Катастрофа пасажирського літака МАУ поблизу аеропорту Тегерана стала першою за 22 роки в історії польотів великих українських пасажирських літаків, які здійснювали регулярні перевезення.

В авіакомпанії кажуть, що на борту перебували 167 пасажирів та 9 членів екіпажу.

За інформацією МЗС, серед них українці – це двоє пасажирів, а також дев’ятеро членів екіпажу.

  • Катастрофа літака МАУ в Ірані. Все, що відомо

Більшість – іноземці: 82 іранці, 63 канадці, десять шведів, чотири афганці, три німці, три британці. Серед загиблих канадців було багато студентів, які поверталися з канікул.

У компанії МАУ розповіли, що літак 2016 року виробництва, який отримали з заводу концерну “Боїнг”. Останнє технічне обслуговування він пройшов 6 січня 2020 року.

Авіакатастрофа літака в Ірані

Минулого разу велика авіакатастрофа в історії української цивільної авіації сталася 1997 року у Греції.

Окрім того, у 2002 році біля Ісфахану в Ірані впав літак української авіакомпанії “Аероміст-Харків”, який здійснював чартерний рейс з делегацією українських науковців та конструкторів на борту.

А в 2003 році сталася катастрофа орендованого українського пасажирського літака, що здійснював нерегулярне перевезення іспанських військовослужбовців з Афганістану.

  • Катастрофа літака МАУ в Ірані всі загинули
  • В Ірані розбився український Боїнг-737

Салоніки. 1997 рік.

17 грудня 1997 року пасажирський літак Як-42 української авіакомпанії “Аеросвіт” (“рейс 241”), який слідував за маршрутом Київ-Одеса-Салоніки, врізався у схил гори Пенте-Пігадія у важких погодних умовах у 72 км від Салонік. Загинули всі 62 пасажири та 8 членів екіпажу на борту.

На борту були 30 українців, 34 греки, троє росіян, два поляки і один німець. Більшість пасажирів летіли до Греції відзначати Різдво.

Літак знайшли на висоті 1 100 метрів під покровом снігу в горах після трьох днів пошуків. У операції брали участь п’ять тисяч військових та 29 гелікоптерів. Один літак грецьких ВПС розбився під час операції, на його борту загинули п’ять військових.

Літак Як-42, що розбився, був випущений на Саратовському авіазаводі у 1986 році і мав 12 008 годин нальоту.

Відомо, що весь рейс мав здійснювати літак “Боінг-737”, але в Одесі в нього виявили несправність двигуна, тому політ продовжився на літаку Як-42, який компанія “Аеросвіт” взяла в лізинг у “Львівських авіаліній”.

Розслідування, проведене Грецькою комісією з повітряних аварій та безпеки авіації, назвало кілька головних причин трагедії.

За інформацією Aviation Safety Network, причинами були невірні вказівки диспетчерів і помилки пілотів, які не мали досвіду польотів в Салоніки. Літак збився з курсу, пролетів аеропорт Салонік, а коли пілот помітив наближення до землі і намагався відвернути трагедію, було пізно.

Розслідування встановило відсутність дисципліни і командної роботи в кабіні пілотів, та визначило, що екіпаж був низькокваліфікованим для міжнародних польотів, мав труднощі у спілкуванні з диспетчерами англійською мовою.

Двох грецьких диспетчерів 2000 року засудили за ненавмисне вбивство та порушення правил роботи до 5 років в’язниці. У 2002 році за апеляцією строк обом скоротили до 4 років та 4 місяців.

Компанія “Аеросвіт” припинила існування 2013 року.

Ісфахан. 2002 рік.

23 грудня 2002 року літак Антонов-140 авіакомпанії Аероміст-Харків, що здійснював чартерний рейс з Харкова до іранського міста Ісфахан, зіткнувся з горою на висоті 3000 метрів під час заходу на посадку.

Загинули 6 членів екіпажу та 38 пасажирів, переважно українські та російські авіаконструктори та науковці з АНТК імені Антонова, Харківського авіаційного заводу, де літак був побудований.

Вони мали взяти участь в заході з нагоди випуску другого іранського літака ІрАн-140 – ліцензійного літака, побудованого у взаємодії з українськими конструкторами, та обговоренні постачання авіакомплектуючих до Ірану.

Причиною авіакатастрофи оголошено помилки екіпажу та відсутність взаємодії з диспетчерами після виявлення проблем.

Трабзон. 2003 рік.

У 2003 році в Туреччині впав літак української авіакомпанії, який перевозив 62 іспанських військових

У травні 2003 року під Трабзоном в Туреччині впав арендований пасажирський літак Як-42, який належав авіакомпанії “Українські середземноморські авіалінії”. Загинуло 12 членів екіпажу з України, один флайт-менеджер з Білорусі та 62 іспанських військових.

Цей літак був арендований Міністерством оборони Іспанії і здійснював нерегулярне перевезення іспанських військових, які служили у військах міжнародної коаліції в Афганістані.

Іспанський король Хуан Карлос прощається з загиблими військовими, травень 2003 року

Міністр оборони Іспанії Федеріко Трійо відмовився брати на себе будь-яку політичну чи кримінальну відповідальність за цю трагедію, хоча опозиція звинуватила міністерство в недбалості під час перевірки української авіакомпанії.

Натомість троє генералів, підлеглих Трійо, були засуджені за фальсифікацію інформації щодо ідентифікації тіл 30 іспанських військових.

Источник: www.bbc.com

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *