Розширення виробництва, інвестиції, додаткові робочі місця – Асоціація виробників молока про ініціативу Міноборони більше співпрацювати з вітчизняними виробниками

Розширення виробництва, інвестиції, додаткові робочі місця – Асоціація виробників молока про ініціативу Міноборони більше співпрацювати з вітчизняними виробниками

Асоціація виробників молока прокоментувала ініціативу Міноборони більше співпрацювати з вітчизняними виробниками

Ініціатива нової команди Міноборони щодо залучення до участі в тендерах на харчування якомога більшої кількості вітчизняних виробників та виключення посередників стане стимулом для розширення виробництва, призведе до збільшення інвестицій в сільськогосподарську галузь та нарощування робочих місць. Таку думку висловила генеральна директорка Асоціації виробників молока (АВМ) Ганна Лавренюк в ексклюзивному коментарі УНН.

Ганна Лавренюк уточнила, що Асоціація виробників молока  об’єднує господарства, що займаються вирощуванням великої рогатої худоби та виробництвом молока-сировини. Проте чимала частина господарств-учасників АВМ мають розвинені інші напрямки виробництва: зокрема, овочі-фрукти та їх переробка, власні молочні та м’ясні цехи, виробництво круп і борошна тощо.

Нагадала, що впродовж перших пів року повномасштабного вторгнення, коли була практично повна блокада експорту молочної продукції та порушені ланцюжки збуту на внутрішньому ринку, саме організована за підтримки Мінагрополітики закупівля сухого молока, масла та згущеного молока для потреб ЗСУ напряму від переробних підприємств дуже суттєво підтримала ринковий баланс та роботу як молокопереробних заводів, так і молочних ферм.

Наявність посередників у тендерах Міноборони завжди підвищує вартість продукції та маніпулює умовами постачання – компанія-виробник рибних консервів18 грудень 2023, 08:59 • 127495 переглядiв

З огляду на такий досвід, Асоціація виробників молока підтримує ініціативу Міноборони розширити співпрацю з вітчизняними виробниками.

Прозорий допуск до тендерів якомога більшої кількості вітчизняних виробників продуктів харчування може мати каскадний позитивний вплив на ринок: вирівнювати баланс пропозиції продукції на ринку в умовах обмеженого експорту, стимулюватиме сільгосппідприємства інвестувати у створення, розширення власної переробки і, відповідно, зменшення тиску на експортні шляхи. Навіть стимулюватиме сільгоспвиробників об’єднуватися в кооперативи для створення більшого лоту продукції на оголошений тендер. З точки зору молочного бізнесу, прозорі та прямі закупівлі через  ДП “Державний оператор тилу” могли б стати додатковим гарантованим каналом збуту молока-сировини і готової молочної продукції, а також яловичини і телятини та надати додатковий поштовх для інвестицій бізнесу у ці сектори. Прикро, коли наші захисники харчуються замороженою яловичиною із Південної Америки, яка подолала чималий шлях морями-суходолами, тоді як вітчизняне скотарство здатне повністю забезпечити потребу у якісній яловичині і телятині, створюючи при цьому робочі місця і додану вартість для української економіки

– зазначила Лавренюк.

За її словами, Асоціація готова до відкритого діалогу з новою командою Міноборони, щоб ця ініціатива стала успішною.

Водночас, на думку Лавренюк, Міноборони має врахувати певні перестороги виробників при розробці тендерних умов.

Зокрема, до участі у них треба допускати виробників, які мають реальні виробничі потужності, робочі місця та сплату податків до бюджету, а не фірми-одноденки, які до того ж можуть збувати фальсифіковану продукцію. Окрім того, бажано, щоб Міноборони забезпечило стабільність замовлень та вчасність оплати.

Це, своєю чергою, призведе до конкуренції між виробниками, і, відповідно, – до зниження закупівельних цін.

“Безпосередня конкуренція між виробниками на тендерах сприятиме підвищенню якості та розширенню асортименту харчування в армії завдяки встановленню та необхідності виконувати високі стандарти за умов прозорої конкуренції. А закупівлі без посередників однозначно дозволять суттєво знизити закупівельні ціни”, – підсумовує Лавренюк.

Нагадаємо

Гендиректор новоствореного Державного підприємства “Державний оператор тилу” Арсен Жумаділов заявив, що нова стратегія оборонних закупівель у харчуванні передбачає максимальну участь в тендерах виробників продукції, зокрема національних, а не посередників. А також поступове скасування дискримінаційних вимог, які створювали переваги окремим учасникам ринку.

Источник: www.unn.com.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *