Безпечна школа після карантину: 11 обов’язкових складових

Автор фото: Олег Батрак

Перший раз після карантину в клас: з 1 червня для своїх учнів відкрила двері Новопечерська школа в Києві. Як виглядає навчання та сам навчальний заклад після першої хвилі послаблення карантину — побачила й розповідає вам «Освіторія».

Діти навчатимуться до 19 червня

— До відкриття школи готувалися дуже ретельно, — розповідає керівниця служби охорони праці Новопечерської школи Людмила Мамішова. — Щоби відкрити навчальний заклад, треба було виконати цілу низку вимог Регламенту відновлення освітнього процесу. Основні — не більш ніж 10 осіб у класі, дотримання масочного режиму, температурний скринінг, вимоги до дезінфекції.

Заняття в школі проводитимуть до 19 червня. Статистика відвідуваності школи свідчить, що 80 відсотків учнів поновили навчання в школі з дозволу батьків. Багато учнів хочуть ходити на уроки щодня, але поки що це неможливо: діють спеціальні правила.

Найкраще один раз усе побачити на власні очі, — вирішує «Освіторія» та вкотре вирушає на зустріч із Новопечерською школою, де ми двічі побували навесні та розповіли, як відбуваються зйомки уроків для Всеукраїнської школи онлайн.

11 складових безпечної школи після карантину

Температурний скринінг

На вході до школи візитерів зустрічає температурний сканер. З вигляду — невеликий планшет, але стрічку Facebook на ньому точно не поскролиш. Має допоміжну місію: медико-статистичну. Як усе відбувається? Дитина, вчитель чи працівник школи наближує обличчя до екрана, який миттєво розпізнає зареєстровану в базі особу та показує, яка температура в людини в цей момент. Коли я підвела обличчя до сканера, він чемно запропонував англійською не рухатись і заспокоїв цифрами «36,2».

А ще цей прилад допомагає автоматично заповнювати журнал відвідувачів школи та їхньої температури. Усі дані зберігаються в базі. Великий плюс такого виду температурного скринінгу — до дітей не потрібно наближатися, до прикладу, медсестрі чи охоронцю з безконтактним термометром у руці.

Дезінфекційні килимки на вході та виході зі школи

Отож, сканер дав згоду на подальше пересування школою і, зробивши крок, одразу ступаю на просочений у потрібній пропорції дезінфекційний килимок. М’яке кількасекундне «залипання» ніг дарує приємне відчуття — наче ти випадково потрапив з асфальту на міні-батут.

Ці килимки допомагають продезінфікувати взуття відвідувачів школи та убезпечити від потрапляння в заклад зайвого пилу та бруду.

Маски, маски і ще раз маски

Кожна дитина й дорослий, перебуваючи в холі школи чи за межами класу, має надягати захисну маску. На обличчях більшості учнів — різнокольорові, а часом кумедні маски з принтами. Такий обов’язковий елемент «форми» тут з’явився вперше. Дітям не завжди комфортно бути в масці, носять її тільки на роті чи на носі (і таке буває), тому викладачі нагадують, що вона має бути одягнена правильно.

На рецепції кожна дитина може в будь-який момент узяти нову медичну маску та користуватися нею.

У класі, де відстань між учнями достатня, маску дозволяється знімати. Але за бажанням учень може залишити її на собі.

Санітайзери і 30-секундне миття рук

— Щодня слідкуємо за тим, щоби діти мили руки правильно, — розповідає вчителька початкових класів Ольга Захарець. — Більшість учнів хочуть помити ручки та стати першими на місце спеціальної розмітки біля їдальні. Ми слідкуємо, щоби миття рук тривало 30 секунд. «Та я вже 30 секунд мив!», — часто чуємо, але наш вчительський таймер говорить про інше, тож наші маленькі хитрунці як слід домивають долоньки.

Керівниця служби охорони праці Новопечерської школи Людмила Мамішова уточнює:

— У холі та на кожному поверсі стоять безконтактні санітайзери для рук. Але наполегливо радимо учням не зловживати ними, адже за частого використання вони сильно пересушують шкіру. А в деяких дітей розпилювання антисептичних засобів з ароматизаторами викликає алергію. Діти дезінфікують руки за допомогою санітайзера, тільки-но заходять з вулиці в приміщення. Для решти випадків миття рук з милом у пріоритеті, — це рекомендація й нашого шкільного лікаря.

Дезінфекція в класах і коридорах, провітрювання

— Після закінчення кожного уроку діти протирають парти антибактеріальними серветками та обов’язково виходять на вулицю чи хоча б у коридор, якщо погода несприятлива. Під час перерви працівники школи ставлять вікна на провітрювання, — ділиться пані Людмила.

Протягом дня в школі роблять вологе прибирання частіше, ніж раніше. Обробляють поручні, поверхні кулерів із водою, ручки на дверях у класних кімнатах після кожної перерви, коли учні вже сидять на уроках. А генеральне прибирання з використанням дезінфекційних засобів у школі відбувається пізно ввечері.

Розмітка перед їдальнею, одноразові прибори, кафетерій «під прикриттям»

Обідня перерва — особливий час для учнів, якого вони чекають із нетерпінням. Але дітлахи нетерпляче поводяться в черзі до їдальні, тож заохотити їх тримати дистанцію — справа не для вчителя зі слабкими нервами. І тут на допомогу педагогам приходить спеціальна яскраво-жовта розмітка на підлозі біля входу до їдальні. Наочність неабияк допомагає втримувати дисципліну з дистанціювання.

На обідніх столах теж зробили маркування спеціальними стрічками: школярі смакують страви, сидячи в шаховому порядку на відстані 1 метр один від одного. Прибори для обіду одноразові, кожному учневі їх видають у руки в індивідуальному пакуванні.

Працівники їдальні працюють у масках та рукавичках, видають кожній дитині хліб спеціальними щипцями та компот із рук у руки, щоби дитина не чіпала пальчиками кілька склянок, обираючи напій. Руками дитина в їдальні сама нічого не може взяти.

Кафетерій відтепер працює «під прикриттям» — по всьому периметру його огородили спеціальним тонким пластиком, залишивши лише віконце для видачі смаколиків.

Соціальна дистанція: «правило бульбашки» й вітання ніжками

— Дітям правила соціальної дистанції в школі намагаємось пояснювати максимально зрозумілою мовою, — розповідає Ольга Захарець, яка щодня працює з молодшими школярами. — У перший день ми показали учням мультфільм, який ще раз нагадує правила безпеки під час світової пандемії. І запитали: «Як ви думаєте, чому ми вам показуємо цей мультик?» — «Тому що це нагадування, щоби ми були обережні!» Відповіді мене вразили: діти знають багато інформації про коронавірус і розповідають, як саме поводитись, щоби вберегтися від захворювання.

На вулиці ми дозволяємо дітям знімати маски, але м’яко й переконливо просимо дотримуватися дистанції. Якщо говорити про торкання одне до одного, то пояснюємо, що обіймашки тимчасово недоступні, як і ігри у квача чи інші, де є контакт. Повторюємо ці речі багато разів на день, тому правило успішно виконується. Найкраще просити про це за допомогою «правила бульбашки». Дитина підіймає ручки вгору та наче описує навколо себе уявну бульбашку. Ось саме на такій дистанції одне від одного і просимо їх триматися.

Дистанціювання ми відпрацьовували на уроці математики. Виміряли з дітьми довжину між партами. Виявилося, що вона дорівнює трьом середнім дитячим крокам. Ось на такій відстані вони й сидять під час занять.

У класі правила наступні: коли всі на своїх місцях — маски знімаємо, кладемо на серветку чи продезінфіковану парту. Якщо діти підходять одне до одного чи вчитель має підійти до дитини, маску надягаємо обов’язково — і викладач, і школяр.

Роботу в групах та парну роботу зараз не проводимо. Звісно, діти завжди хочуть контактувати, підійти одне до одного: «Подивися, що в мене! А в тебе?», тому нам, вчителям, треба постійно реагувати. Але вони в захопленні від повернення до школи: нарешті можуть нам показати, чого навчились, запитати, що було незрозуміло, та наживо покликати до себе, бо є багато речей, які через екран не поясниш. А ще скучили за спілкуванням, дуже раді одне одного бачити.

Тому ми домовились про те, що вітаємось одне з одним ніжками. На відстані бульбашки підходимо одне до одного та легенько «буцаємось» носами взуття. Це не менш весело, аніж давати одне одному п’ять чи пританцьовувати разом. Тож заходжу до класу, а діти вже ніжки підставляють. Або я приходжу пізніше і їм кажу: «Де ваші ніжки? Бігом-бігом-бігом!»

Фонтанчики для пиття та басейн — у тимчасовій відпустці

Учні школи (особливо з молодших класів) полюбляють пити воду з фонтанчиків, які на них чекають у кожному коридорі на кожному поверсі. Але зараз діти звикають до того, що фонтанчики для пиття — в тимчасовій відпустці, тому користуватися можна виключно кулерами.

Також у школі скасували заняття в басейні.

Навчання — позмінно

— Ми розподілили класи навпіл, по 10 дітей, — каже керівниця початкової школи Марина Пристінська. — Учні Новошколи ходять на заняття позмінно, через день. Одна підгрупа школярів працює в класі з учителем, інша — вдома.

Навчання групи дітей, які залишаються вдома, відрізняється від дистанційного формату, який ми практикували під час карантину. Вчителі розміщують у нашій внутрішній електронній системі SMLS матеріали для занять на конкретний день, завдання та потрібні лінки. Діти виконують роботу самостійно й мають можливість поспілкуватись з учителем у режимі онлайн-консультації.

Учням початкової школи правило позмінного навчання дається не так і легко — молодші діти найбільше відчувають потребу в учительській підтримці та скучили за заняттями в класі, спілкуванням з однолітками. Але правила однакові для всіх. Учні, які працюють вдома самостійно й потребують підтримки вчителя, у зазначені години теж можуть вийти з педагогом на зв’язок у Google Meet.

Як розповіла пані Людмила, зовсім скоро деякі уроки «помандрують» на вулицю. Діти зможуть і навчатися, і дихати свіжим повітрям — такий вид занять у теплу пору року практикують чимало країн — наприклад, Естонія, Фінляндія. У Новошколі для проведення вуличних уроків уже встановили на подвір’ї кілька спеціальних шатер. Уроки фізкультури теж зараз проводяться на вулиці.

Ізолятор у медичному кабінеті з бактерицидними лампами

У Регламенті прописана обов’язкова наявність ізолятора в школі. Якщо виявиться, що в когось з учнів піднялась температура чи з’явилися будь-які ознаки ГРВІ, потрібно таку дитину перемістити до ізолятора. Потім учня з медпункту забирають батьки. До школи цю дитину допустять тільки з довідкою, що вона повністю здорова.

У медичному кабінеті одразу вмикають безозонову бактерицидну лампу, тільки-но туди заходить дитина з підвищеною температурою чи іншими симптомами, які потребують лікарського уточнення. Таку ж лампу застосовують у зоні дошкільної підготовки перед тим, як дітки лягатимуть спати вдень.

Інформаційні постери на всій території школи

У коридорах, біля кулерів і санітайзерів, на дверях бібліотеки та біля дзеркал у вбиральнях учні звертатимуть увагу на яскраві інформаційні постери — про те, як правильно мити руки, нагадування надягнути маску, скористатися санітайзером після візиту на вулицю.

Источник: www.osvitoria.media

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *