Рельєфна модель замку в Мон-Сен-Мішель у Нормандії створена у 17 сторіччі. За допомогою технології Microsoft HoloLens відвідувачі паризького Музею планів та рельєфів можуть оглядати тривимірну модель у новій доповненій реальності, розглядати детальніше окремі елементи, міняти ракурси огляду, дізнаватися назви архітектурних елементів. Фото — www.microsoft.com
72 % українців щодня перебувають онлайн, і цей показник постійно зростає. Але чи означає це, що усі ми маємо цифровий розум? Як поняття digital змінило ринок праці, товарів і послуг, і чи розуміємо ми, як від того змінилося наше мислення? Про усе це йшлося на Digital Evolution Forum, де Освіторія занотувала найцікавіші тези топ-спікерів.
Грант Лебофф, експерт із digital-маркетингу
Чоловік заходить у ресторан у Нью-Йорку, замовляє їжу і просить офіціанта увімкнути кондиціонер, бо йому спекотно. Через 10 хвилин знову кличе його і просить вимкнути кондиціонер, бо тепер йому холодно. Ще за 10 хвилин просить знову увімкнути, і так повторюється ще 3 рази. Тоді інший клієнт каже офіціантові: «Цей чоловік просто доводить вас до сказу, а ви такий спокійний, як вам це вдається?». Офіціант відповідає: «Ви не розумієте, це я доводжу його до сказу — у нас немає кондиціонера в ресторані».
Я розповів цю історію, бо щоразу, коли ми чуємо слово «цифровий», то думаємо про технології, тоді як насправді digital — це про мислення.
Сталися 4 речі, які змінили світ назавжди:
- Створення мережі Інтернет
- Безкоштовний контент в мережі
- Поява соціальних мереж у 1996 році
- Створення і застосування смартфонів
Підсумувати 30 останніх років цифрових трансформацій у світі можна одним реченням: уперше в історії людства кожна людина має свій канал. Що це означає? Пригадайте себе 15 років тому і подумайте, звідки ви брали інформацію. Уся інформація, яку ви споживали, ішла з офіційних медіа-джерел — ви читали новини у газетах, слухали по радіо чи телебаченню. Сьогодні ми живемо у світі, де у кожного є доступ до медіа каналів: кожен бізнес має свій сайт, майже кожна людина має свою сторінку в соцмережі. «Живим» і переконливим цей медіа канал робить тільки контент, який компанія чи особа публікує.
Сьогодні офіційні медіа-компанії продукують все більше контенту, новинні ресурси дають як ніколи раніше багато новин, на додачу до цього мільярди користувачів мережі також постять інформацію. Як результат, ми живемо у світі надлишку інформації, а отже — у світі дефіциту уваги. Увага — найцінніший нині ресурс на планеті Земля.
Філіп Рог, президент Microsoft у регіоні Східна і Центральна Європа
Ми провели масштабне опитування, і ось що ви нам сказали: лише 3,5 % людей у центрально-східній Європі мають достатній рівень володіння цифровими навичками, щоб бути конкурентно спроможними на сучасному ринку праці. Компанії, що стали на шлях цифрової трансформації, сьогодні потребують на 35 % більше працівників із цифровими навичками. Щоб заповнити цю прогалину, Microsoft має кілька ініціатив, до яких може долучитися кожен українець.
Microsoft AI Business school — програма онлайн навчання, що була розроблена із провідною міжнародною бізнес-школою. Онлайн-курс є безкоштовним і покликаний допомогти лідерам і власникам бізнесів підвищити свій рівень знань і залучати штучний інтелект у стратегію розвитку своєї справи.
Microsoft Learn Initiative — безкоштовна навчальна онлайн програма для усіх, хто хоче отримати цифрові навички.
AI For Good — проєкт, покликаний показати, як штучний інтелект може допомогти і доповнити знання і досягнення людства. Це інвестиція у 125 мільйонів доларів. Ми пропонуємо спільнотам, неурядовим організаціям, студентам отримати грант на втілення своєї ідеї, що покликана зробити світ кращим — чи це захист демократії, чи питання довкілля чи охорона здоров’я — будь-який соціальний виклик, де штучний інтелект може допомогти. Щороку ми проводимо AI For Good Challenge — глобальний конкурс таких проєктів, на який люди з усього світу можуть подати свої ідеї. Цього року у конкурсі переміг проєкт CardioVision студентів Українського Католицького Університету. Програма штучного інтелекту аналізує скан-знімки судин серця людини і допомагає виявити серцево-судинні захворювання на ранніх стадіях.
Рельєфна модель замку в Мон-Сен-Мішель у Нормандії створена у 17 сторіччі. За допомогою технології Microsoft HoloLens відвідувачі паризького Музею планів та рельєфів можуть оглядати тривимірну модель у новій доповненій реальності, розглядати детальніше окремі елементи, міняти ракурси огляду, дізнаватися назви архітектурних елементів. Фото — www.microsoft.com
6 етичних принципів використання штучного інтелекту
Штучний інтелект — дуже потужна технологія, і ми навіть приблизно не побачили того, на що він здатен. Однак, ми вже побачили, як штучний інтелект використовують не для блага і не так, як цього очікувало суспільство. Щоб прибрати страх людей перед штучним інтелектом і показати, що він має бути не лише ефективним, але й етичним, ми пропонуємо 6 етичних принципів використання штучного інтелекту.
- Справедливість — ми прагнемо, щоб штучний інтелект ставився до усіх людей однаково і сприймав усіх як рівних. Ми вже бачили випадки, коли він некоректно ідентифікував темношкірих людей, бо програма не була тестована правильно, тому таким випадкам треба запобігати.
- Відповідальність — маємо бути певні, що алгоритм і система працюють відповідально і безпечно. Візьмемо до прикладу машини із автопілотним керуванням або біржові ринки, де алгоритм визначає, що купувати і продавати. Часом вони дають збій, і ми чуємо про випадки ДТП із автопілотним керуванням. Якщо ми не можемо гарантувати 100 % безпеку і довіру таким програмам, не можемо запускати продукт на ринок.
- Приватність і безпека — це має бути стартовою позицією будь-якої компанії, що працює зі штучним інтелектом.
- Інклюзивність — прагнемо, щоб AI сприймав усіх людей як рівних, незалежно від особливостей людини.
- Прозорість — користувачі мають розуміти, чому алгоритм зробив саме такий висновок і на чому засновані його дані.
- Відповідальність — ми несемо відповідальність за те, як наша система приймає рішення.
Источник: www.osvitoria.media